Ponad połowa Kanadyjczyków korzysta z internetowego dostępu do usług bankowych – wynika z danych Związku Banków Kanadyjskich (CBA). Dla przeszło co trzeciego mieszkańca Kanady (35%) internet jest główną drogą korzystania z oferty banków. Wzrost znaczenia tego kanału dostępu notuje się we wszystkich grupach wiekowych. Co czwarty (24%) ankietowany preferuje kontakt osobisty z bankiem, 28% wybiera bankomaty.
79 proc. pytanych Kanadyjczyków przyznaje, że nowe technologie zwiększyły komfort korzystania z bankowości. Blisko połowa (49%) ceni sobie możliwość dostępu do rachunku w dowolnym miejscu, 39% – możliwość dostępu do rachunku o dowolnej porze, 26 proc. zwraca uwagę na zaoszczędzony czas.
Jako główne zalety bankowości respondenci wymieniali możliwość korzystania z kart płatniczych (82%), płacenia rachunków online (80%), dostępność ogólnokrajowej sieci bankomatów (78%).
Mimo dużej popularności bankowości internetowej, tylko 14 proc. Kanadyjczyków planuje w najbliższym czasie korzystać z usług bankowości poprzez telefon komórkowy. Odsetek ten jest jednak dużo wyższy wśród posiadaczy urządzeń Blackberry, blisko co planuje korzystać z tego typu usług.
Opracowała:
Natalia Galińska, Bankier.pl
Artykuł pochodzi z archiwalnego numeru Przeglądu Finansowego Bankier.pl.
Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów?
Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.
Zapraszamy na http://www.bankier.pl/przeglad/! |
Źródło: Bankier.pl