Klienci głosujący w ankiecie Euromoney Cash Management Survey 2013 kolejny raz uznali bankowość transakcyjną Pekao za najlepszą w Polsce. Pierwsze miejsce w tym prestiżowym, międzynarodowym rankingu potwierdza pozycję niekwestionowanego lidera w obszarze Cash Management na polskim rynku bankowym i świadczy o zadowoleniu klientów z usług i produktów bankowości transakcyjnej dostarczanych przez Pekao.
Wyniki badania zrealizowanego przez magazyn Euromoney wśród 24 tys. międzynarodowych klientów korporacyjnych plasują Bank Pekao w gronie najlepszych na świecie instytucji świadczących usługi Cash Management. Klienci docenili innowacyjność, wysoką jakość oraz maksymalne bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji.
Sukces w rankingu Pekao zawdzięcza tworzeniu „szytych na miarę” rozwiązań, dopasowanych do potrzeb i specyfiki wielu obsługiwanych przez Bank branż, takich jak: energetyka, media, transport, ubezpieczenia, sektor publiczny, handel hurtowy i detaliczny. Zarządzanie zobowiązaniami, należnościami i płynnością powierzyło Bankowi Pekao ponad 14,5 tys. firm. W tym roku, rozpoznając potrzeby rynku, produkty i usługi bankowości transakcyjnej zarezerwowane dotąd dla korporacji udostępniliśmy również klientom z segmentu SME.
– Wygrana w 2011 r. była dla nas istotnym sukcesem, kolejne zwycięstwo w 2012 r. potwierdzeniem, że nagroda roku poprzedniego to nie przypadek, zaś pierwsze miejsce w 2013 r. ugruntowuje pozycję lidera bankowości transakcyjnej Pekao na rynku i jest zobowiązaniem wobec bezpośrednich odbiorców naszych usług. Bankowość transakcyjna to często podstawa relacji z klientami korporacyjnymi i nie mam wątpliwości, że konkurencja w tym obszarze będzie coraz silniejsza– mówi Piotr Karwiński, Dyrektor Zarządzający Departamentem Bankowości Transakcyjnej w Bank Pekao.
Podobnie jak Bank Pekao w Polsce, siedem kolejnych banków z Grupy UniCredit zajęło pierwsze miejsca w rankingu Euromoney Cash Management Survey 2013 – w Austrii, Bośni i Hercegowinie, Czechach, Chorwacji, Rumunii, Serbii i Słowenii. Potwierdza to dominującą pozycję Grupy UniCredit w Europie Środkowo-Wschodniej w obszarze Cash Management.
Badanie Cash Management Survey jest organizowane co roku przez Euromoney Magazine, jeden z najstarszych magazynów biznesowych w Europie, który ukazuje się od 1969 r. W 2013 r. ankieta dotyczącą usług bankowości transakcyjnej została zrealizowana we wszystkich krajach świata i wzięło w niej udział 24 tys. klientów.