W roku 1996 jedynie 2,4 milionów amerykańskich gospodarstw domowych korzystało z usług bankowości elektronicznej. Do 2003 roku liczba ta wzrosła do 29,2 milionów. TowerGroup szacuje, że w 2007 roku 37% gospodarstw domowych (42,5 milionów) będzie zarejestrowanych w wirtualnych bankach, co przekłada się na roczny wzrost w wysokości 9%.
Oto najważniejsze spostrzeżenia wynikające z badania:
– Ponad 80% amerykańskich gospodarstw domowych korzysta z więcej niż jednego kanału dostępu do usług bankowych, takiego jak oddział, internet czy bankomat. Dlatego też przypisywanie klientów bankowych do jednego kanału (np. użytkownik bankowości elektronicznej) może być mylące.
– Największymi lękami klientów w kontaktach z bankami online są: przekonanie, że będzie ich to drożej kosztowało, strach o bezpieczeństwo w Internecie oraz o skutki błędów popełnionych podczas dokonywania transakcji, poczucie, że inne opcje dostępu do usług bankowych są w pełni wystarczające.
– Wielu dostarczycieli usług bankowości online pracuje nad szybką eliminacją powyższych barier. Ich inicjatywy to m.in.: bezpłatny dostęp do najważniejszych usług – sprawdzanie stanu konta, czy płacenie rachunków; brak jakiejkolwiek odpowiedzialności klientów wirtualnych banków w razie naruszenia bezpieczeństwa; analizowanie zachowania klientów w celu upraszczania nawigacji na stronach internetowych.
– Ze studiów porównawczych bankowych klientów online i offline wynika, że ci pierwsi powinni być dużo bardziej pożądani, np. telefonują oni 30% rzadziej do banku, wykazują się wyższymi saldami na rachunkach. Ponadto jeden z wiodących banków dowodzi, że klienci online przynoszą o 21% więcej dochodów.
– Od początków historii bankowości elektronicznej instytucje finansowe starały się skwantyfikować wartość klientów internetowych wobec tych stricte offline. Dane pochodzące z kilku największych instytucji potwierdzają, że używanie intenetowego kanału dostępu prowadzi do silniejszego związku między bankiem i klientem oraz do wyższego poziomu dochodowości.
Sprawdź także:
05.12.2025 (04:16)
– informacja prasowa
Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …
05.12.2025 (04:14)
– informacja prasowa
XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …
05.12.2025 (04:09)
– informacja prasowa
Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …
05.12.2025 (04:07)
– informacja prasowa
ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …
05.12.2025 (04:06)
– informacja prasowa
Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …
05.12.2025 (04:02)
– informacja prasowa
ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …
