Zdobycie nowego klienta to ciężki kawałek chleba – zwłaszcza takiego, który będzie korzystał z bankowości internetowej. Rynek jest już bardzo nasycony. Trwa zatem walka o każdą osobę. Odbywa się to w różny sposób. Jedni dają za otworzenie konta 100 zł, inni inwestują we współpracę z jak największą ilością podmiotów. Ten drugi sposób jest o tyle lepszy, że wybór jest podejmowany świadomie. Wiadomo również, że jakaś część klientów szukając banku wpisuje do ulubionej wyszukiwarki standardowe frazy. Wszyscy wykorzystują to jak mogą – zwłaszcza po pojawieniu się programów partnerskich prowadzonych przez Bankier.pl i Money.pl. Namnożyło się zatem w sieci witryn, których głównym celem jest przyciągnięcie internautów w jednym tylko celu – założenia konta. Poza tym nic tam więcej nie ma. Wszyscy są zadowoleni. Partnerzy – bo bez wkładu mogą zarobić, wortale finansowe, bo tanim kosztem rozszerzają swoją sieć, a w końcu i banki – bo to dobry sposób na reklamę, a czasem też na zdobycie klienta. W przypadku tych ostatnich istnieje jednak wada – coraz więcej kont zaczyna być zakładana przez pośredników. To zaś zwiększa koszty akwizycji. Ideałem byłoby zatem, żeby klienci z wyszukiwarki zakładali konta bezpośrednio w banku, a ci do których się w ten sposób nie dotrze – poprzez programy partnerskie. Jak właśnie wyczytaliśmy na pl.biznes.banki jeden z największych graczy zaczął sobie pomagać w mało sportowy sposób 😉 i na dole KAŻDEJ swojej strony umieścił spory zestaw słów kluczowych. Żeby nikt nic nie podejrzewał, czcionka jest w kolorze tła, a jego wielkość mikroskopijna – całe 0 pkt. Rzecz raczej trudna do wykrycia – no chyba, że komuś się chce. Jak czytamy w tym samym wątku, takie działanie jest przez Googla uważane za rzecz raczej brzydką. A czy to przystoi tak robić poważnej instytucji? ;)))))
Sprawdź także:
20.09.2024 (20:34)
– informacja prasowa
Wpłata dla powodzian w aplikacji IKO
Klienci PKO Banku Polskiego mogą w aplikacji mobilnej IKO wpłacać na konto Fundacji PKO Banku Polskiego pieniądze …
20.09.2024 (20:29)
– informacja prasowa
Millennium Leasing finansuje zielone inwestycje
Millennium Leasing wspiera firmy w zielonej zmianie. Od stycznia do końca lipca 2024 spółka sfinansowała zielone …
20.09.2024 (20:22)
– informacja prasowa
Inwestuj, zarabiaj i baw się z grą planszową „Misja Kasa” od Credit Agricole
Jak zarządzać pieniędzmi, jak inwestować i jak zarobić, a nawet – jak dodawać i odejmować – czy można dowiedzieć …
20.09.2024 (20:17)
– informacja prasowa
PKO Bank Polski Sponsorem Tytularnym krakowskiego Biegu Trzech Kopców – biegamy dla Kuby
Już w tę niedzielę pobiegnie 17. PKO Bieg Trzech Kopców. Do pokonania jest 13-km trasa między trzema krakowskimi …
20.09.2024 (20:15)
– informacja prasowa
Alior Bank wspiera poszkodowanych w powodzi
Grupa PZU, w skład której wchodzi Alior Bank, przekazała 4 mln zł na działania Wielkiej Orkiestry Świątecznej …
20.09.2024 (20:12)
– informacja prasowa
Grupa Allianz przekazuje do 1,5 mln euro jako pomoc powodzianom w Europie Środkowej
Grupa Allianz przekaże kwotę do 1,5 miliona euro jako pomoc powodzianom w Europie Środkowej. Pieniądze trafią do …