To, że nieuczciwe reklamy banków, wprowadzające konsumentów w błąd to codzienność, chyba nie trzeba już nikogo przekonywać (no – może akurat pracowników danego banku lub agencji reklamowej). I oto Rzeczpospolita donosi rzecz zdawałoby się oczywistą – reklamodawcy nie mogą kierować się wyłącznie chęcią zysku. Obowiązują ich zasady uczciwości. O ile do tej pory zainteresowani uśmiechali się z pobłażliwością, to szybko może on im zejść z twarzy. Za złamanie zasad można odpowiedzieć przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w ostatnich dniach wytoczył armaty przeciwko Media Markt i wszczął postępowania o naruszanie dobrych obyczajów. W ubiegłym roku UOKiK takich postępowań dotyczących reklamy wprowadzającej w błąd oraz naruszania obowiązku udzielania rzetelnej, pełnej informacji przez przedsiębiorców było około 120. Urzędowi zależy jednak przede wszystkim na promocji etycznych zachowań przedsiębiorców oraz stosowanych przez nich samoregulacji. Czy zatem w końcu powstanie bicz na coraz liczniejsza grupę banków , które zasady uczciwej reklamy względem swoich klientów dawno schowały do kieszeni? Sami na łamach PRNews.pl wielokrotnie wskazywaliśmy na takie naszym zdaniem nieuczciwe zachowanie rodzimych instytucji finansowych. Mamy teraz nadzieję, że konsumenci będą mogli wreszcie przed taką nieuczciwością skutecznie się bronić!
Sprawdź także:
21.11.2024 (12:27)
– informacja prasowa
Bank Pekao finansuje przejęcie lidera rynku cateringu dietetycznego w Polsce
Bank Pekao finansuje przejęcie 55 proc. udziałów w spółce Nice To Fit You (NTFY), jednego z liderów branży food …
21.11.2024 (12:22)
– informacja prasowa
Dla 40% Polaków zakup auta jest poza ich zasięgiem finansowym
21% Polaków przyznaje, że stać ich na nowy samochód, choć połowa z nich nie wyda na ten cel więcej niż 80 tys. zł. …
21.11.2024 (12:16)
– informacja prasowa
Barometr Providenta: W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż poprzednia Gwiazdka. Wydatki związane z organizacją obchodów …
20.11.2024 (18:44)
– informacja prasowa
Visa jest partnerem tytularnym FIS Snowboard Alpine World Cup
FIS Snowboard Alpine World Cup rozpoczyna sezon 2024/25 z nowym wsparciem. Dziś FIS i Visa, jeden ze światowych …
20.11.2024 (18:37)
– informacja prasowa
Credit Agricole ocenione przez Fitch na A+
Agencja ratingowa Fitch Ratings przyznała Credit Agricole Bank Polska S.A. długoterminowy rating podmiotu (LT IDR) …
20.11.2024 (18:33)
– informacja prasowa
Polskie banki i ich klienci zainteresowani udziałem w procesach odbudowy Ukrainy
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej Związek Banków Polskich (ZBP) zaprezentował wyniki badania dotyczącego …