To, że nieuczciwe reklamy banków, wprowadzające konsumentów w błąd to codzienność, chyba nie trzeba już nikogo przekonywać (no – może akurat pracowników danego banku lub agencji reklamowej). I oto Rzeczpospolita donosi rzecz zdawałoby się oczywistą – reklamodawcy nie mogą kierować się wyłącznie chęcią zysku. Obowiązują ich zasady uczciwości. O ile do tej pory zainteresowani uśmiechali się z pobłażliwością, to szybko może on im zejść z twarzy. Za złamanie zasad można odpowiedzieć przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w ostatnich dniach wytoczył armaty przeciwko Media Markt i wszczął postępowania o naruszanie dobrych obyczajów. W ubiegłym roku UOKiK takich postępowań dotyczących reklamy wprowadzającej w błąd oraz naruszania obowiązku udzielania rzetelnej, pełnej informacji przez przedsiębiorców było około 120. Urzędowi zależy jednak przede wszystkim na promocji etycznych zachowań przedsiębiorców oraz stosowanych przez nich samoregulacji. Czy zatem w końcu powstanie bicz na coraz liczniejsza grupę banków , które zasady uczciwej reklamy względem swoich klientów dawno schowały do kieszeni? Sami na łamach PRNews.pl wielokrotnie wskazywaliśmy na takie naszym zdaniem nieuczciwe zachowanie rodzimych instytucji finansowych. Mamy teraz nadzieję, że konsumenci będą mogli wreszcie przed taką nieuczciwością skutecznie się bronić!
Sprawdź także:
05.12.2025 (04:16)
– informacja prasowa
Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …
05.12.2025 (04:14)
– informacja prasowa
XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …
05.12.2025 (04:09)
– informacja prasowa
Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …
05.12.2025 (04:07)
– informacja prasowa
ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …
05.12.2025 (04:06)
– informacja prasowa
Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …
05.12.2025 (04:02)
– informacja prasowa
ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …
