Zdaniem organizacji Visa Europe posługiwanie się kartami płatniczymi przynosi korzyści zarówno konsumentom, jak i handlowi, bankom i całej gospodarce. Są one tym większe, im częściej karty wykorzystywane są w ich najważniejszej funkcji, tj. do płacenia za zakupy „plastikiem” zamiast gotówką.
Promocje mają służyć zwiększeniu liczby transakcji bezgotówkowych dokonywanych za pośrednictwem kart z logo Visa, a także pozyskaniu nowych posiadaczy kart. Przekaz skierowany jest do osób, które już posiadają karty płatnicze Visa lub są ich potencjalnymi nowymi użytkownikami.
„Największym konkurentem kart Visa jest gotówka, dlatego głównym celem organizowanej wspólnie z bankami wiosennej kampanii promocyjnej jest długofalowa edukacja polskich konsumentów co do korzyści wynikających z płatności bezgotówkowych, z płacenia kartą Visa za dowolne wydatki” – stwierdził Tomasz Owoc, szef marketingu w warszawskim biurze Visa Europe. „130 tys. zł głównej nagrody to niezła pensja miesięczna przez cały rok i dodatkowo „13-tka”. Co więcej, zwycięzcy sami decydują, co sobie kupią za wygrane pieniądze – oczywiście płacąc kartą Visa” – dodał Tomasz Owoc.
Loteria promocyjna „Twoje zakupy z kartą Visa” potrwa do 30 czerwca 2005 r. Będą w niej brane pod uwagę wszystkie transakcje bezgotówkowe dokonane kartami Visa na terenie Polski każdego dnia promocji; nawet najmniejszy zakup daje szansę wygranej. Łączna pula nagród w loterii wynosi ponad 300 tys. zł. Główną nagrodą jest rok darmowych zakupów, czyli przyznanie zwycięzcy kwoty 130 tys. zł. Dodatkowo losowane będzie 13 nagród po 10 tys. zł, które umożliwią miesiąc darmowych zakupów trzynastu szczęśliwcom oraz 300 plecaków Visa.
Podobnie, jak dotychczas za komunikowanie promocji w mediach odpowiedzialna jest organizacja Visa. Kampania reklamowa towarzysząca promocji, która potrwa do 30 czerwca br. obejmie prasę oraz radio (prasa: Gazeta Wyborcza, Polityka, Newsweek, Wprost, Przekrój, Gala, To i Owo, Angora, Avanti, Readers Digest; radiostacje: Radio RMF FM, Eska Lublin, Eska Łódź, Eska Wawa, Eska Poznań). Wsparciem kampanii ATL jest kampania BTL, w której są wykorzystywane m.in. plakaty i ulotki w oddziałach, ekrany bankomatowe, internet i intranet oraz informacje na zestawieniach transakcji wysyłanych posiadaczom kart przez banki członkowskie organizacji Visa Europe. „Promocja została przygotowana w ścisłej współpracy Visa i banków członkowskich, z którymi współtworzono koncepcję promocji. Banki odgrywają także bardzo ważną rolę w komunikowaniu o promocji” – uważa Tomasz Owoc. Wszystkie banki biorące udział w promocji we własnym zakresie adaptują przygotowane przez Saatchi & Saatchi materiały reklamowe BTL. Dodatkowo kampania z użyciem materiałów POS będzie widoczna w supermarketach Tesco i Leclerc (reklama na wózkach sklepowych oraz na przekładkach na ladę).
Od momentu rozpoczęcia promocji działa strona internetowa www.PromocjaVisa.pl, na której znajdują się wszelkie informacje na temat organizowanych promocji oraz linki na strony 38-miu banków-wydawców kart Visa w Polsce. Na stronie umieszczone są też spoty telewizyjne kampanii reklamowej towarzyszącej promocjom.
Rozpoczęła się również wizerunkowa kampania reklamowa „Twoja Visa do przyszłości”, która podkreśla zorientowanie marki Visa na przyszłość zgodnie z przesłaniem: „Visa jest kartą, która kreuje naszą przyszłość, gdyż pomaga nam realizować nasze decyzje”. Wizerunek kart Visa będzie promowany w telewizji (TVP, Polsat, TVN, TVN7, TV4 oraz w stacjach niszowych, m.in. TVN 24, Discovery, Animal Planet), gdzie od 11 kwietnia br. są emitowane 4 spoty reklamowe: 30-sekundowe „Historia” i „Gitara” oraz10-sekundowe „Buty” i „Jeansy”.
Za realizację promocji i wspierających je działań reklamowych oraz kampanii wizerunkowej odpowiada polski oddział agencji Saatchi & Saatchi. Koordynuje on przeprowadzenie kampanii także na innych rynkach Europy Środkowej i Wschodniej: w Czechach, na Litwie, Łotwie, w Słowenii i na Węgrzech.
Planowaniem i zakupem mediów zarówno w Polsce, jak i w innych krajach, gdzie jest ona prowadzona zajęły się lokalne oddziały Mediaedge:cia. Za całość kampanii w Polsce, Czechach, Słowenii i na Węgrzech odpowiada Tomasz Owoc z warszawskiego biura Visa Europe.