Konkurs kierowany jest do wszystkich działających w Polsce banków komercyjnych i spółdzielczych. Szanse na nagrody mają te banki, które wprowadzają dostosowania techniczne i architektoniczne, oferują klientom niepełnosprawnym lub starszym wysoki poziom obsługi, w tym w zakresie bankowości elektronicznej, oraz zapewniają najlepszą, w opinii tychże klientów, ofertę usług finansowych.
W Konkursie wezmą udział banki, które wypełnią deklaracje uczestnictwa i odeślą ją do Biura Konkursu przed 29 lipca 2005 roku. Deklarację można znaleźć na stronie internetowej www.bankdostepny.pl. Zawiera ona pytania dotyczące oferowanych przez bank produktów, obsługi klientów niepełnosprawnych oraz dostosowań technicznych i architektonicznych.
Nagrody zostaną przyznane w trzech kategoriach: Mały Bank (do 10 oddziałów), Duży Bank (co najmniej 10 oddziałów) oraz Obsługa Elektroniczna Banku. Laureaci zostaną wyłonieni po analizie składanych deklaracji oraz badaniu audytowym.
Ważnym elementem przedsięwzięcia będzie poznanie opinii osób niepełnosprawnych na temat jakości oraz zróżnicowania usług bankowych w Polsce. Dane uzyskane z Ankiety dla Klienta pozwolą nagrodzić bank, który zdaniem konsumentów jest najlepiej dostosowany do ich potrzeb. Ankieta jest dostępna w oddziałach banków biorących udział w Konkursie, organizacjach, których działalność jest ukierunkowana na pomoc osobom niepełnosprawnym i starszym oraz na stronie internetowej www.bankdostepny.pl. Tam również można znaleźć więcej informacji na temat konkursu
Dzięki I edycji konkursu powstała publikacja „Bank dostępny” będąca zbiorem wskazówek i zaleceń – jak banki powinny dostosowywać się do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych.
Konferencja prasowa z okazji ogłoszenia II edycji konkursu „Bank Dostępny” odbędzie się 16 czerwca 2005 roku (czwartek) o godz. 14.00 w sali operacyjnej Oddziału Okręgowego NBP w Warszawie (Pl. Powstańców Warszawy 4).