PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyTrzy pytania do Renaty Pawlickiej z Banku Ochrony Środowiska

Trzy pytania do Renaty Pawlickiej z Banku Ochrony Środowiska

Analizy 04.08.2005 (17:45)
Kredyty

Michał Macierzyński, PRNews.pl: Bank Ochrony Środowiska był do tej pory mało aktywny na rynku kredytów hipotecznych. Niedawno uległo to znaczącej zmianie. Co skłoniło Państwa do większego zaangażowania w tym segmencie rynku?

Renata Pawlicka, Dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej w Banku Ochrony Środowiska: Rynek kredytów hipotecznych w Polsce jest obecnie w fazie rozwoju i zdecydowanie odbiega od stanu zaawansowania w krajach Unii Europejskiej. Potencjał rozwoju bankowości hipotecznej w Polsce stwarza dobre perspektywy dla działalności banków w obszarze kredytów hipotecznych w najbliższych kilkunastu latach. Szacuje się, iż w najbliższych 5 latach wartość kredytów hipotecznych wzrośnie blisko trzykrotnie.

Między innymi to było przyczyną iż w BOŚ S.A. w ramach strategii segmentu bankowości detalicznej szczególny akcent położyliśmy na kredytowaniu budownictwa mieszkaniowego realizowanego zarówno przez firmy, jak i osoby prywatne. Biorąc pod uwagę fakt, iż nadal wzrastała będzie rola kredytu hipotecznego w gospodarce jako podstawowej drogi do własnego mieszkania, produkt ten obecnie i w najbliższych latach będzie w istotny sposób wpływał na działania Banku w segmencie klienta detalicznego.

Należy także podkreślić, iż kredyty hipoteczne stanowią doskonałe możliwości budowania stałych relacji z naszymi Klientami.

MM: Jakie są główne zalety kredytu mieszkaniowego oferowanego przez BOŚ. W jaki sposób jest on promowany i czy nowa oferta przekłada się na wzrost portfela kredytowego Banku?

RP: Kredyt hipoteczny BOŚ umożliwia sfinansowanie szerokiego zakresu przedsięwzięć. Poza podstawowymi celami kredytowania wprowadziliśmy możliwość zwiększenia kredytu o wydatki związane z wyposażeniem mieszkania czy domu, a także o środki na spłatę innych kredytów.

Nasza standardowa oferta jest konkurencyjna na rynku jeśli chodzi o warunki cenowe. Ale biorąc pod uwagę okres największych inwestycji mieszkaniowych klientów, w celu ich zachęcenia do skorzystania z oferty naszego Banku od 16 maja do 16 września wprowadziliśmy specjalną ofertę promocyjną.

Dla wszystkich Klientów, którzy w tym czasie złożą w Banku wniosek o kredyt hipoteczny denominowany do CHF, promocyjna marża wynosi tylko 1 p.p. bez względu na udział własny klienta i co zapewne nie mniej ważne gwarantujemy utrzymanie tej marży przez cały okres kredytowania.

Kredytu udzielamy nawet do 35 lat w wielu walutach. Wymagamy niewielkiego wkładu własnego, a przy wykupieniu ubezpieczenia niskiego wkładu własnego finansujemy nawet 100% wartości nieruchomości.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów wprowadziliśmy możliwość skorzystania z karencji w spłacie kapitału nawet do 42 miesięcy i prolongaty spłaty kredytu do 6 miesięcy.

W wielu przypadkach nie wymagamy przedstawiania wyceny nieruchomości. Ponadto, specjalnie dla naszych Klientów stworzyliśmy atrakcyjny pakiet ubezpieczeń: ubezpieczenie pomostowe do czasu ustanowienia hipoteki, ubezpieczenie brakującego udziału własnego, ubezpieczenie kredytowanej nieruchomości oraz ubezpieczenie na życie.

W celu wsparcia sprzedaży kredytów wspólnie z agencją reklamową obsługującą nasz Bank przygotowaliśmy program działań promocyjnych. W dużej mierze oparliśmy nasze działania na wykorzystaniu prasy prasy regionalnej, branżowej i opiniotwórczej. Po raz pierwszy jako outdoory potraktowaliśmy witryny naszych Oddziałów. I tak ich okna zostały oklejone wielkoformatowymi specjalnymi „liściastymi” foliami. Przed mniejszymi placówkami zostały wystawione półtorametrowe „listkowe domki” standy. Nie zapomnieliśmy od coraz bardziej dynamicznie rozwijającym się medium jakim jest Internet tam także byliśmy zarówno na głównych portalach internetowych jak i na typowo tematycznych stronach związanych z budownictwem i finansowaniem budownictwa. Oczywiście przygotowaliśmy także wydawnictwa w postaci ulotek i plakatów a także zamieściliśmy reklamy na ekranach bankomatów Banku.

Jaki jest efekt myślę że już teraz mogę powiedzieć iż satysfakcjonujący. Tylko w czasie pierwszego miesiąca promocji sprzedaż kredytu hipotecznego wzrosła ponad czterokrotnie. Ale kropkę nad „i” postawię po zakończeniu całej akcji czyli we wrześniu.

MM: Jakiś czas temu pojawiły się informacje o stosowaniu przez Państwa Bank niekorzystnych dla klientów widełek pomiędzy cena kupna i sprzedaży franków. Informacja ta budziła i wciąż budzi wiele kontrowersji. Wiele osób jest zdezorientowana i traktuje waszą ofertę nieufnie. Czy słusznie? Czy może Pani powiedzieć skąd biorą się obawy i jak na wysokość rat kredytu wpływa jego oprocentowanie i stosowany przez Bank kurs walutowy?

RP: Faktycznie w momencie wprowadzenia oferty promocyjnej pojawiły się różne komentarze. W każdym przypadku wyjścia z ofertą, która wychodzi poza ramy konkurencji następuje jej szczegółowa analiza przez rynek , zarówno przez klientów jak i przez naszych konkurentów na tym rynku. Powiem że ze spokojem oczekiwaliśmy tych prób znalezienia minusów w naszej ofercie. Gdy nie ma się nic do ukrycia można sobie na taki luksus pozwolić. Naszym celem jest czytelna i pełna prezentacja oferty, gdyż tylko w oparciu o takie przejrzyste zasady można budować dobre i długoletnie relacje z klientami. A na tym nam najbardziej zależy. Liczne dowody uznania od naszych Klientów są sygnałem dla nas, że nasze starania idą w dobrym kierunku. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez firmę Indicator, aż 80% klientów naszego Banku wystawiło nam noty od 7 do 9 (skala 1-10 gdzie 1- stanowi najniższą ocenę, 10-najwyższą) w odpowiedzi na pytanie o satysfakcję z korzystania z usług naszego Banku. Sądzę, iż nie trzeba do tego żadnego komentarza. Mogę tylko podziękować naszym klientom za tak wysoką ocenę naszej pracy. I mogę obiecać iż zgodnie z maksymą wygłoszoną przez W. Churchilla iż „Sukces nigdy nie jest ostateczny” intensywnie pracujemy nad kolejnymi sukcesami.

boś kredyty mieszkaniowe 2005-08-04
Redakcja PRNews.pl
Tagi: boś kredyty mieszkaniowe

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców