Jest to jedyny polski projekt przygotowany przez organizację branżową, który Komisja Europejska zatwierdziła do realizacji w państwach trzecich w ramach działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych. Jednocześnie jest to pierwsza polska kampania promocyjna współfinansowana ze środków unijnych realizowana poza granicami Unii.
Krajowa Unia Producentów Soków otrzymała fundusze unijne na dofinansowanie (w 80%) projektu „Marchewka” w ramach jednego z mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej: „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”. Celem projektu jest promowanie w Bułgarii i Rumunii wizerunku soków marchwiowych jako zdrowych produktów, dostarczających organizmowi potrzebnych składników odżywczych. Beneficjentami projektu są polscy producenci soków i nektarów marchwiowych, w tym zwłaszcza firmy działające na tych rynkach: Agros Nova Sp. z o.o. i firmy z Grupy Maspex Wadowice. Jednak – zgodnie z warunkami uczestnictwa w projekcie – marki produktów oraz nazwy przedsiębiorstw nie będą promowane w ramach kampanii.
Kampania będzie prowadzona przez cały rok 2006. Obejmie ATL (telewizję, magazyny drukowane, outdoor), BTL, PR oraz działania w internecie. Budżet przedsięwzięcia zostanie sfinansowany w 50% przez Komisję Europejską, 30% – budżet krajowy (Polska), 20% – Stowarzyszenie KUPS. Ze względu na specyficzne cechy rynku bułgarskiego i rumuńskiego, uczestnicy projektu zdecydowali o powierzeniu jego realizacji w poszczególnych krajach dwóm agencjom wybranym w drodze konkursu: Legend Group – w Bułgarii oraz Men At Work – w Rumunii. Do złożenia ofert KUPS zaprosiło w sumie sześć agencji reklamowych. O wyborze zwycięzcy zadecydowały: doświadczenie, znajomość rynków, jakość zaprezentowanych rozwiązań strategiczno – kreatywnych i ich dopasowanie do specyfiki rynku.