„Wyższa Forma Inteligencji” apeluje do młodych ludzi, by nie prowadzili samochodu po wieczornych imprezach i wracali bezpiecznie taksówką do domu. Tym razem bez pouczania i straszenia skutkami wypadków. Zamiast tego – wirtualna impreza na stronie www.nocnajazda.pl. A dla rozsądnych możliwość skorzystania z rabatów na taksówki, nawet do 25%.
Przygotowana przez Diageo Polska kampania ma na celu edukację osób udających się do klubów i dyskotek, aby nie wsiadały za kierownicę po spożyciu alkoholu. Koncern Diageo, promujący odpowiedzialne postawy społeczne ma nadzieję wpłynąć na spadek liczby wypadków. Kampanię wspiera Biuro Taktyki Zwalczania Przestępczości Komendy Głównej Policji.
Przebieg kampanii
Tegoroczna kampania „Wyższa Forma Inteligencji – Po imprezie nie prowadzę” jest kontynuacją pierwszej edycji, przeprowadzonej przez Diageo Polska w 2004 roku. Podobnie jak poprzednia edycja, kampania jest odmienna od standardowych działań związanych z promowaniem bezpieczeństwa na drogach. Nie straszy konsekwencjami wypadków samochodowych, ma natomiast przemawiać do wyczulonych na moralizatorski ton komunikatów młodych odbiorców.
Nowością w tegorocznej kampanii jest także nastawienie na aktywny kontakt z odbiorcami. Wyższa Forma Inteligencji, by jak najlepiej dotrzeć do młodych ludzi, wkroczyła w ich naturalną przestrzeń – internet. Po raz pierwszy w Polsce internauci będą mogli wziąć udział w wirtualnej imprezie. Na stronie www.nocnajazda.pl odwiedzą wyjątkowy klub – poznają jego bywalców, będą mogli potańczyć, złożyć zamówienie w barze, a przede wszystkim usłyszeć historię gościa, który odwiedził klub przed nimi… Wychodząc z imprezy, staną przed wyborem – jak wrócić do domu? Na tych, którzy wybiorą mądrze i zdecydują się na bezpieczny powrót taksówką, czeka nagroda – rabaty na taksówki w ich miastach. Nierozsądnych kusi intrygująca corvetta…
Obok strony internetowej, kampania obejmuje działania na czterech płaszczyznach. Bardzo ważnym elementem jest współpraca z mediami patronackimi. Kampania znajdzie swój oddźwięk również w klubach, barach i pubach, ale też na uczelniach w 6 największych ośrodkach akademickich Polski – Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Gdańsku i Katowicach. Włączyły się w nią także korporacje taksówkowe z tych miast.
Patronami medialnymi programu zostali: MTV, Radiostacja, Aktivist, Dlaczego, onet.pl oraz clubbing.waw. Akcję wspierają także Supermedia. Główną część kampanii prasowej stanowić będą ogłoszenia pokazujące sytuację trafnego wyboru powrotu do domu – dwie osoby, które wychodząc w nocy z klubu łapią taksówkę. Obok kampanii prasowej działania obejmą także media elektroniczne – spoty w Radiostacji i MTV. Akcja będzie też silnie promowana w Internecie – bannery zapraszające na wirtualną imprezę pojawią się w onet.pl i clubbing.waw oraz w serwisie grono.net.
Przypomnienie o potrzebie odpowiedzialnego zachowania towarzyszyć będzie informacjom imprezowym w mediach. W ten sposób organizatorzy kampanii chcą zbudować naturalny mechanizm myślenia o bezpiecznym sposobie powrotu z imprezy już w momencie wyboru klubu czy baru na wieczorną zabawę. Nowością jest wskazanie gotowego rozwiązania – dzięki zaangażowaniu w kampanię korporacji taksówkowych, będą oni mogli wracać bezpiecznie do domu ze specjalnym rabatem. Na hasło „Po imprezie nie prowadzę” młodzi imprezowicze będą mogli wracać bezpiecznie do domu taksówkami z rabatem nawet do 25%. Hasło pozna każdy, kto dokona dobrego wyboru już wychodząc z klubu na stronie www.nocnajazda.pl.
W akcję włączyły się korporacje: ELE Taxi (Warszawa), Radio Taxi (Poznań), Taxi Lajkonik (Kraków), UFO Taxi (Katowice), Basket Taxi (Wrocław) oraz Hallo Taxi (Gdańsk). Wszystkie 1300 bezpiecznych taksówek zostanie oznakowanych specjalnymi naklejkami Wyższej Formy Inteligencji.
Trzecia, równoległa część kampanii „Wyższa Forma Inteligencji – Po imprezie nie prowadzę” znajdzie swoje odbicie wewnątrz tysiąca lokali w Polsce. Przez cały karnawał będą tam obecne plakaty i ulotki nawiązujące swoją treścią do kampanii prasowej. Podobne materiały trafią na uczelnie w 6 wymienionych ośrodkach akademickich.
Całość działań w ramach programu koordynuje współpracująca z Diageo Polska na stałe agencja 180° Public Relations. Materiały ATL i BTL zostały przygotowane od strony kreatywnej przez agencję Leo Burnett, zaś kreacja strony www.nocnajazda.pl stworzona została przez agencję Arc Warsaw, należącą do grupy Leo Burnett.