PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościSukces instytucji finansowej: Klient w centrum uwagi

Sukces instytucji finansowej: Klient w centrum uwagi

Aktualności 26.05.2006 (09:02)

Raport stanowi podsumowanie badania przeprowadzonego wśród ponad 250 menedżerów wyższego szczebla z instytucji finansowych na całym świecie.

Leszek Sołtysik, starszy menedżer w zespole ds. usług doradczych dla sektora finansowego w PricewaterhouseCoopers, stwierdził:

„Dążąc do długofalowego wzrostu przychodów, instytucje finansowe muszą przeformułować kultury organizacyjne i skupić się przede wszystkim na obsłudze klienta, a nie na krótkoterminowych korzyściach firmy. Aż 60 % ankietowanych przyznaje, że największy wpływ na jakość relacji z klientem mają pracownicy działu obsługi klienta. Jednocześnie tylko w 11% firm za poziom zadowolenia klientów odpowiada szef działu obsługi klienta (w pozostałych przypadkach odpowiedzialność za relacje z klientami nie jest wystarczająco scentralizowana lub jest pozycjonowana na zbyt wysokim szczeblu kierownictwa, np. prezes zarządu). Na polskim rynku można wskazać kilka znaczących podmiotów, które stawiając klienta w centrum swoich działań, w krótkim czasie zdobyły znaczące udziały w rynku i wykazały się przy tym ponadprzeciętną efektywnością finansową”.

Proszeni o wskazanie przeszkód utrudniających firmom finansowym pełne zorientowanie się na klienta, 48% respondentów wskazało problemy natury informatycznej. Wiele podmiotów nadal nie jest w stanie uzyskiwać przekrojowych danych o swoich klientach w podziale na produkty, działy czy kanały dotarcia. W efekcie nie uzyskują kompletnego obrazu relacji z poszczególnym klientem. Nic więc dziwnego, że aż 67% ankietowanych traktuje udoskonalenie systemów IT jako strategiczny priorytet na najbliższe 12 miesięcy.

Leszek Sołtysik komentuje te wyniki w kontekście lokalnego sektora finansowego:

„O ile respondenci globalnego badania liczą się z kolejnymi zakupami w obszarze informatyki, o tyle dla polskich podmiotów głównym problemem staje się przystosowanie istniejącej infrastruktury IT do aktualnych potrzeb biznesowych. A w tej chwili głównym wyzwaniem jest możliwość szybkiego (optymalnie – w czasie rzeczywistym) uzyskiwania odpowiednich danych na temat własnych klientów, co pozwoli analizować zachowania klienta i odpowiadać na jego potrzeby i oczekiwania”.

Respondenci badania PricewaterhouseCoopers i EIU podkreślają rolę odpowiedniego personelu, który ma kontakt z klientem. Aż 65% twierdzi, że dobrze wyszkolony i pomocny pracownik działu obsługi klienta jest w stanie najskuteczniej skłonić obecnych klientów do powierzania swoich środków danej firmie. Również dwie trzecie badanych przyznaje, że poziom obsługi klienta i jakość personelu to czynniki przyciągające nowych klientów. Problem polega jednak na tym, że jak dotąd wiele instytucji finansowych poprzestawało na ogólnych stwierdzeniach o nastawieniu się na klienta, nie przenosząc ich w sferę praktyki. Przykładowo, 38% ankietowanych przyznaje, że podstawą struktury ich organizacji są produkty, a nie klienci. Ponadto jedna trzecia respondentów skarży się na brak wystarczającej informacji o poziomie zadowolenia klientów i ich oczekiwaniach.

Podmioty z branży są skłonne raczej do posługiwania się wskaźnikami finansowymi, takimi jak np. średni przychód w przeliczeniu na klienta; dużo rzadziej brane są natomiast pod uwagę mniej namacalne aspekty, takie jak zadowolenie klientów i poziom ich lojalności. Mierniki finansowe stanowią też podstawę ustalania ścieżki rozwoju zawodowego pracowników. Pozytywnym symptomem jest jednak fakt, że większość ankietowanych dostrzega, iż wskaźniki niefinansowe trafniej niż jakiekolwiek inne określają, na ile dana organizacja jest nastawiona na klienta.

Z raportu wynika również, że firmy finansowe powinny w sposób bardziej efektywny gromadzić i analizować dane demograficzne. Dzięki temu będą mogły z wyprzedzeniem dostosowywać się do zmieniających się potrzeb klientów – oferować produkty lepiej dopasowane do indywidualnych uwarunkowań. Taka analiza danych jest nadal rzadkością w instytucjach finansowych, ponieważ zwykle koncentrują się one raczej na śledzeniu historii klientów niż na tworzeniu ich profilu przyszłej lojalności i wartości dla organizacji. Działania w tym obszarze wydają się niezbędne, skoro co roku instytucje finansowe tracą 5-10% klientów właśnie dlatego, że nie były w stanie odpowiedzieć na ich zmieniające się potrzeby i oczekiwania.

2006-05-26
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak – Marketing & Relationship Manager…

Maciej Pieczkowski

Maciej Pieczkowski

Maciej Pieczkowski Dyrektor Generalny Oddziału Inbank w…

Joanna Skoczylas

Joanna Skoczylas

PR Manager – rzecznik prasowy, Grupa Generali…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców