Realizacja strategii rozwoju: inwestycja w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl
Mojeauto.pl to czołowy serwis informacyjny w swojej kategorii, dostarczający informacje z rynku motoryzacyjnego, interaktywne narzędzia ułatwiające poszukiwanie samochodów i umożliwiające znalezienie najlepszych ofert kupna i sprzedaży. Bankier.pl S.A. w pierwszym etapie odkupił od dotychczasowych właścicieli pakiet akcji, a wkrótce weźmie udział w podniesieniu kapitału prowadzącej Mojeauto.pl spółki Internet Service SA. W wyniku tych transakcji notowana na GPW w Warszawie Spółka obejmie 46,9% akcji Internet Service SA, angażując środki na poziomie 732 tys. złotych. Umowa inwestycyjna przewiduje możliwość całkowitego przejęcia serwisu Mojeauto.pl przez Bankier.pl SA poprzez wykup pozostałych akcji prowadzącej go spółki.Inwestycja jest prowadzona w kooperacji z będącym akcjonariuszem Bankier.pl funduszem bmp AG, który w wyniku wykupu akcji i podniesienia kapitału obejmie analogiczną ilość akcji Internet Service S.A.
Inwestycja Bankier.pl to dla Mojeauto.pl początek nowego etapu rozwoju. Dodatkowe środki finansowe oraz synergie pomiędzy serwisami pozwolą nam skokowo umocnić swoją pozycję i poprawić generowane wyniki finansowe – powiedział prezes Internet Service SA Michał Kluba.
Dla Bankier.pl przejęcie Mojeauto.pl to uzyskanie dostępu do blisko 240 tys. nowych użytkowników, którzy regularnie odwiedzają Mojeauto.pl generując miesięcznie blisko 3,5 mln odsłon (Gemius Megapanel średnia dla I-VI 2006). Dla internautów odwiedzających Mojeauto.pl będzie to doskonała możliwość zapoznania się z produktami finansowymi, znajdującymi się w ofercie Bankier.pl, a w szczególności znaczne ułatwienie w pozyskaniu kredytu lub leasingu na zakup własnego auta. Dotychczasowi użytkownicy portalu finansowego otrzymają z kolei możliwość dostępu do publikowanych na łamach portalu Mojeauto.pl aktualności ze świata motoryzacyjnego, informacji o premierach i wydarzeniach, a przede wszystkim możliwość zakupu nowych i używanych samochodów.
Bankier.pl dzięki przejęciu serwisu Mojeauto.pl znacząco zwiększy w najbliższym okresie generowane przez budowaną grupę serwisów przychody. Środki które zainwestujemy w Internet Service SA zostaną przeznaczone na jej restrukturyzację i zwiększenie dynamiki rozwoju. W 2006 roku Mojeauto.pl wygeneruje co najmniej milion złotych przychodów. Zakładamy, iż w kolejnych latach ich wartość będzie, wraz z powrotem koniunktury na rynek motoryzacyjny, dynamicznie rosnąć. Transakcję realizujemy przy wskaźnikach wyceny kilkukrotnie niższych niż dla Bankier.pl, jest więc ona bardzo korzystna dla naszych akcjonariuszy – mówi prezes Tomasz Jażdżyński.
Wzmocnienie wizerunku medium eksperckiego: przejęcie PRNews.pl
Innym, pozyskanym jeszcze we wrześniu serwisem jest PRNews.pl. Jego przejęcie ma umocnić Bankier.pl na pozycji medium eksperckiego. W lipcu br. wg badania firmy ARC Rynek i Opinia Portal Bankier.pl został uznany za najczęściej wykorzystywane internetowe źródło informacji ekonomicznych i finansowych wśród dziennikarzy. Ponad 70% dziennikarzy ekonomicznych deklaruje, że najczęściej poszukuje tych informacji w internetowych portalach finansowych, a prawie 64% właśnie w Bankier.pl. Przejęcie PRNews.pl jeszcze bardziej wzmocni pozycję Portalu Bankier.pl w tym obszarze.
Realizacja celów emisyjnych to nie tylko kontynuacja polityki przejmowania innych podmiotów posiadających treści i usługi uzupełniające naszą ofertę, to także rozwój organiczny portalu – dodaje prezes Tomasz Jażdżyński
Dynamiczny rozwój organiczny portalu: Bankier.pl poszerza kanały dystrybucji
Jednym z celów portalu jest rozszerzanie dotychczasowych kanałów i form dystrybucji informacji. Realizując założoną strategię portal uruchomił serwis Bankier.TV, który w oparciu o pracę własnych reporterów, a także współpracę z czołowymi redakcjami w Polsce: TV Biznes, Radio PIN i Tok FM dostarcza użytkownikom najbardziej aktualne informacje biznesowe w postaci multimedialnej.
„Bankier.TV jest pierwszym tego rodzaju projektem realizowanym przez portal biznesowy w Polsce. Dzięki pracy naszych reporterów i współpracy z czołowymi redakcjami w kraju, dostarczamy użytkownikom Internetu stały dostęp do relacji multimedialnych dotyczących giełdy, gospodarki, ekonomii i finansów. Bankier.TV to nowoczesna telewizja internetowa dostępna już teraz na stronach Portalu Bankier.pl – mówi wiceprezes zarządu Piotr Wąsowski.
Jeszcze w IV kwartale br. spółka zamierza uruchomić nowe serwisy tematyczne skierowane zarówno do dotychczasowych jak i nowych użytkowników portalu.
O dynamicznym rozwoju portalu i atrakcyjności prezentowanych treści świadczy ponad 60% wzrost ilości użytkowników oraz ponad dwukrotny wzrost ilości odsłon w pierwszej połowie 2006 roku w porównaniu do analogicznego okresu 2005 roku. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, każdego miesiąca generuje ponad 16 mln odsłon Portalu Bankier.pl. (Gemius Megapanel śr. dla I-VI 2006).