PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościWyniki roczne Visa Europe oraz Visa w Polsce

Wyniki roczne Visa Europe oraz Visa w Polsce

Aktualności 19.01.2007 (10:08)

Organizacja Visa Europe ogłosiła również, że system Visa spełnia wszystkie wymagania Jednolitego Obszaru Płatności w Euro (SEPA) począwszy od pierwszego dnia bieżącego roku – a więc pełny rok przed obowiązującym terminem dostosowania się do wymogów SEPA, który przypada 1 stycznia 2008 r.

W ciągu roku obrachunkowego kończącego się 30 września 2006 r. liczba kart Visa Europe – stowarzyszenia 4,5 tys. banków europejskich – wzrosła o 8,8% do poziomu 320 mln, zaś wartość płatności zrealizowanych z udziałem tych kart stanowiła 10,9% całości wydatków konsumpcyjnych.

Prezes Visa Europe Peter Ayliffe stwierdził: „Ubiegły rok był dobrym okresem dla płatności elektronicznych w Europie oraz dla Visa Europe. Kontynuowaliśmy działania na rzecz zastąpienia przez karty gotówki i czeków – i już obecnie jedno euro z każdych dziewięciu wydanych w Europie przypada na płatności kartami Visa. Całkowita wartość transakcji bezgotówkowych z użyciem kart Visa wzrosła o 12,6%.”

Również w Polsce Visa odnotowała w ubiegłym roku obrachunkowym szybki przyrost liczby i wartości transakcji kartami Visa, przy czym przyrosty liczby i wartości transakcji bezgotówkowych wyniosły odpowiednio 29% oraz 23,4% i były prawie dwukrotnie wyższe w porównaniu do wzrostu całkowitej (czyli uwzględniającej wypłaty z bankomatów) liczby transakcji (15,8%) oraz łącznych obrotów (14,1%).

Peter Ayliffe dodał: „Poczynając od 1 stycznia 2007 r. Visa Europe – jako pierwszy system płatniczy – spełnia wymagania związane z ustanowieniem Jednolitego Obszaru Płatności w Euro. Jesteśmy także gotowi do wspierania banków członkowskich w osiąganiu ich zgodności z wymogami SEPA.”

Organizacja Visa Europe potwierdziła w zeszłym roku swoją wolę zachowania statusu stowarzyszenia instytucji członkowskich oraz wspierania działań Komisji Europejskiej na rzecz wprowadzenia Jednolitego Obszaru Płatności w Euro i prawdziwie wspólnego rynku płatności.

W grudniu 2006 r. w Niemczech ogłoszono podpisanie pierwszej umowy o wdrożeniu kart V PAY, zgodnych z wymogami SEPA nowych ogólnoeuropejskich kart debetowych z mikroprocesorem i potwierdzeniem transakcji kodem PIN. Karty tego typu wkrótce rozwiną się na tych rynkach europejskich, gdzie normę stanowią obecnie systemy debetowe o zasięgu ograniczonym do jednego kraju i gdzie już niedługo wymagana będzie zgodność tych systemów z założeniami SEPA. Dalsze umowy o wprowadzeniu kart V PAY spodziewane są w Austrii, we Włoszech, w Holandii i Szwajcarii – w miarę przybliżania się terminu spełnienia przez banki wymagań SEPA (przypadającego 1 stycznia 2008 r.).

W ubiegłym roku została uruchomiona platforma autoryzacji transakcji – Visa Authorisation. Poczynając od czerwca 2006 r., banki członkowskie Visa Europe mogą korzystać z usług tego najnowocześniejszego systemu, jaki z powodzeniem poradził sobie m.in. z Bożonarodzeniowym szczytem zakupów (31,5 tys. transakcji na minutę w piątek, 21 grudnia 2006 r.). Ten ogólnoeuropejski system, stanowiący w całości własność organizacji Visa Europe i przez nią zarządzany, daje bankom dostęp do niezwykle efektywnej i konkurencyjnej obsługi transakcji, umożliwiającej zindywidualizowane podejście do potrzeb klientów.

W omawianym roku obrachunkowym zakończonym we wrześniu 2006 r. Polska rozwijała się szybko, wykazując wysoką dynamikę wskaźników wzrostu, szczególnie dotyczących rozwoju obrotu bezgotówkowego, co jest strategicznym celem organizacji Visa Europe. Liczba kart Visa zwiększyła się w naszym kraju o 2 miliony osiągając 13,2 mln na koniec września 2006 r. przy łącznej liczbie kart wydanych w Polsce wynoszącej na koniec III kwartału ub. roku – wg danych NPB – 22,6 mln. Oznacza to wzrost liczby kart Visa o 18,8% (w Europie wzrost ten wyniósł 8,8%). Liczba transakcji bezgotówkowych zwiększyła się odpowiednio o 29% w Polsce (do 207 mln) oraz o 11,7% w Visa Europe, a obroty w punkcie sprzedaży o 23,4% (do 6 mld euro) w Polsce wobec 12,6% w całej Europie.

W wyniku działań podejmowanych przez organizacje Visa liczba transakcji i obroty bezgotówkowe dokonywane kartami Visa rosną szybciej (a nawet znacznie szybciej) niż wypłaty gotówki, czego wyrazem jest rosnący udział transakcji bezgotówkowych w transakcjach kartami Visa ogółem. Za rok zakończony we wrześniu 2006 r. udział ten pod względem wartości transakcji wyniósł 19,4% wobec 16,2% za rok zakończony we wrześniu 2003 r., natomiast pod względem liczby transakcji odpowiednio 37,8% w porównaniu do 28,4%.

Częstszemu korzystaniu z kart Visa w ich funkcji płatniczej sprzyjają takie działania jak: wprowadzenie usługi Visa Cashback; migracja kart Visa Electron, kojarzonych przez konsumentów bardziej z wypłatami z bankomatu, na karty debetowe z logo Visa – bardziej utożsamiane z płaceniem; przyspieszony rozwój kart przedpłaconych. Wykorzystywaniu kart Visa do płacenia za codzienne zakupy zamiast gotówki służą także działania marketingowe podejmowane przez Visa Europe wspólnie z bankami członkowskimi, m.in. przeprowadzone w 2006 r. kampania „Pokochaj każdy dzień”, wiosenna kampania promocyjna „Pokochaj codzienne zakupy z kartą Visa” oraz jesienna kampania „Pokochaj każdą podróż z kartą Visa”.

visa 2007-01-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: visa

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Ewa Szerszeń

Ewa Szerszeń

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski Ewa…

Katarzyna Ewert-Gandzel

Katarzyna Ewert-Gandzel

Starszy specjalista ds. PR, PKO Bank Polski…

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś, dyrektor ds. PR w Brandscope…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców