PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePo rekordowych wynikach roku 2006 tempo rozwoju branży leasingowej nadal wzrasta

Po rekordowych wynikach roku 2006 tempo rozwoju branży leasingowej nadal wzrasta

Informacje 27.04.2007 (09:35)

Wartość leasingu na rynku ruchomości wyniosła 6,2 mld. zł.

Wartość leasingu na rynku nieruchomości wyniosła 704,7 mln. zł.

Dzięki leasingowi sfinansowano na rynku ruchomości następujące zakupy inwestycyjne ( w nawiasach podano zmianę w stosunku do wyników roku I kwartału 2006 r.):

środków transportu drogowego za ok. 4,2 mld zł. (wzrost o75,4 proc.)

w tym samochodów osobowych za ok. 1,4 mld zł. (wzrost o 69,9 proc.)

maszyn i urządzeń przemysłowych za ok. 1,8 mld zł. (wzrost o 70,3 proc.)

komputerów i sprzętu biurowego za ok. 109,9 mln zł. (wzrost o 30,9 proc.)

środków transportu kolejowego, powietrznego i wodnego za ok. 71,8 mln zł. (wzrost 11,4 proc.)

innych środków trwałych za ok. 38,8 mln zł (wzrost o 11,8 proc.)

W I kwartale 2007 roku istotnie zmieniła się struktura przedmiotowa portfela ruchomości. Wzrósł udział środków transportu drogowego z 62 proc. pod koniec 2006 roku do 68 proc. na koniec marca 2007 r. Duży wpływ na taki stan rzeczy miało przede wszystkim ożywienie sprzedaży na rynku motoryzacyjnym. Wyniki sprzedaży samochodów osobowych są po I kwartale wyższe o 24,5 proc. od wyników osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego (w całym roku 2006 wzrost sprzedaży wyniósł zaledwie 1,5 proc. w porównaniu do poziomu osiągniętego w roku 2005). Podobnie rzecz ma się na rynku samochodów dostawczych, na którym sprzedaż pojazdów w I kwartale 2007 była o 31,5 proc. wyższa od rezultatów w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wydaje się, że na taki stan rzeczy miała wpływ zapowiedź Ministerstwa Finansów, co do stabilizacji przepisów dotyczących rynku motoryzacyjnego oraz odwlekany w czasie proces wymiany aut firmowych (wysokie koszty wymiany wynikające ze stosunkowo niskich cen na rynku wtórnym, wywołanych dużą podażą aut importowanych). Wysoka dynamika sprzedaży usług leasingu pozwala na stałe zwiększanie udziału leasingu w finansowaniu sprzedaży pojazdów na rynku. Jest to możliwe dzięki ciągłemu rozszerzaniu zakresu oferowanych usług przez firmy leasingowe (m.in. wymiana opon, karty paliwowe, zarządzanie kosztami itp.), a także podnoszeniu jakości świadczonych usług. Na uwagę zasługuje również fakt, że już ponad 90 proc. dostawców z branży motoryzacyjnej oferuje usługi leasingu. Dobre wyniki osiągnięto także w leasingu ciągników siodłowych, naczep i przyczep, których wartość w minionym okresie wyniosła 2,2 mld zł., co stanowi 121 proc. wartości portfela zrealizowanego w I kwartale 2006 r.

Pomimo spadku udziału w portfelu firm leasingowych maszyn i urządzeń, grupa tych produktów rozwija się nadal bardzo dynamicznie. Na szczególna uwagę zasługuje tu dalszy wzrost udziału maszyn i urządzeń budowlanych ( z 21 % pod koniec ubr. do 29 % na koniec marca 2007). Tak dynamiczny wzrost jest wynikiem przede wszystkim dobrych rezultatów w branży budowlanej, gdzie produkcja budowlano-montażowa zrealizowana w okresie styczeń-marzec 2007 roku była o 51,1% wyższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Dobre wyniki odnotowano także na rynku nieruchomości, gdzie wartość wyleasingowanych obiektów wyniosła 704,7 mln zł, co stanowi prawie pięciokrotny wzrost w stosunku poziomu sprzedaży osiągniętej w I kwartale 2006 r.

Największy udział – 43 % – pośród wyleasingowanych w I kwartale 2007 r. nieruchomości budynki biurowe oraz obiekty handlowe i usługowe – 40 %. Na trzecim miejscu znajdują się obiekty przemysłowe 12 %. Hotele i obiekty rekreacyjne stanowią 5 % rynku nieruchomości.

Polski Barometr Leasingu

W marcu br. Leaseurope międzynarodowa organizacja zrzeszająca narodowe związki firm leasingowych z Europy po raz pierwszy opracowała, przy współpracy ze Związkiem Przedsiębiorstw Leasingowych, Polski Barometr Leasingu. Indeks ten pokazuje, jakie są oczekiwania polskich przedsiębiorstw leasingowych, co do poziomu spodziewanej koniunktury. W skali od 0 do 70 poziom polskiego indeksu wyniósł na koniec 2006 r.65 punktów, co plasuje go na drugim miejscu w Europie (po krajach Basenu Morza Śródziemnego). Polskie firmy leasingowe lepiej niż w innych krajach europejskich oceniają warunki makroekonomiczne (58 punktów w skali 90 stopniowej; dla porównania średnio w krajach Europy Środkowo-Wschodniej indeks ten wynosi 55, a średnio w Europie 33) oraz warunki funkcjonowania branży leasingowej (79 punktów w skali 90 stopniowej; dla porównania średnio w krajach Europy Środkowo-Wschodniej indeks ten wynosi 59, a średnio w Europie 43). Polskie firmy leasingowe mają wysokie oczekiwania, co do poziomu obrotów w swoich firmach i wartości zawieranych kontraktów (po 75 punktów w skali 90 punktowej). Wydaje się, iż wynika to z faktu ponoszenia przez nie, w ostatnich okresach, dużych nakładów inwestycyjnych ukierunkowanych na modernizację i dynamiczny rozwój firmy dostosowany do wzrastającego z roku na rok popytu na usługi leasingu. Wysokie nakłady inwestycyjne powodują odroczenie w czasie realizacji zysków, zatem nieco słabsze oczekiwania występują w firmach, co do poziomu możliwych do osiągnięcia wyników finansowych (42 punkty w skali 90 stopniowej), natomiast zaobserwowane w ostatnim czasie zjawisko ograniczonych zasobów wykwalifikowanych pracowników leasingowych powoduje kształtowanie się ostatniego z indeksów szczegółowych dotyczącego pracowników na poziomie 38 w skali 90 stopniowej.

leasing 2007-04-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: leasing

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców