PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRSzybkość decyzji w sprawie zakupów – badanie Weber Shandwick

Szybkość decyzji w sprawie zakupów – badanie Weber Shandwick

Marketing i PR 16.05.2007 (07:10)

Globalne badanie, “New Wave of Advocacy,” (Nowa Fala Rzecznictwa) dostarczyło mocnych dowodów świadczących o tej zmianie. Pomogło też zidentyfikować rzeczników spośród grup konsumentów, którzy wspierają marki czy jakieś zjawiska lub im szkodzą, wyrażając negatywne opinie.

„W obliczu konkurencyjnego i szybko zmieniającego się otoczenia działalności biznesowej, firmy oraz organizacje muszą poszukiwać nowych i kreatywnych sposobów angażowania kluczowych grup odbiorców,” powiedział prezes Weber Shandwick Jack Leslie. „Ważną rolę odgrywają w tym rzecznicy, którzy wpływają na opinię publiczną z szybkością Internetu. Są oni w stanie nawiązywać emocjonalne więzi oraz przyczyniać się do większego zaangażowania innych, co pomaga pozyskiwać nowych klientów, uzyskiwać ich poparcie dla ważnych spraw i problemów, szerzyć marketing szeptany oraz wzmacniać lojalność wobec marki.”

Wyniki badania wskazały również na czynniki wpływające na opinie rzeczników, czas podejmowania przez nich decyzji oraz zasięg oddziaływania ich pozytywnych i negatywnych opinii:

Konsumenci na całym świecie podejmują dziś decyzje szybciej niż parę lat temu. Prawie dwie trzecie (63 procent) konsumentów stwierdziło, że obecnie znacznie szybciej decydują się popierać lub negować ważne sprawy, problemy, firmy, produkty i usługi, w porównaniu z ostatnimi dwoma-trzema laty. Wpływa na to kilka czynników – konsumenci są dziś lepiej poinformowani, mają większe możliwości wyrażania swych opinii i mają łatwiejszy dostęp do informacji i ekspertów.

Demokratyzacja rzecznictwa. Prawie co drugi konsument na świecie (45 procent) angażuje się w rzecznictwo. Rzecznicy podejmują działania popierające lub szkodzące ważnym sprawom i problemom, firmom i produktom, jak rekomendowanie zakupu, napisanie listu do firmy czy urzędu, zorganizowanie protestu lub bojkotu.

Kluczową rolę odgrywają zaangażowani rzecznicy. Najbardziej aktywni rzecznicy to tzw. rzecznicy zaangażowani (ang. High-Intensity Advocates), którzy stanowią zaledwie 9 procent konsumentów. To oni najbardziej aktywnie wpływają na opinie innych, szybciej podejmują decyzje oraz w bardziej zagorzały sposób demonstrują swoje poparcie lub niezadowolenie niż mało zaangażowani (36 procent).

Krytykanci nie marnują czasu. Weber Shandwick zidentyfikował inną równie ważną grupę wśród rzeczników – krytykantów. Osoby te aktywnie demonstrują/wyrażają swoje niezadowolenie na wiele sposobów i o wiele szybciej niż jeszcze dwa-trzy lata temu. Reagują bardzo szybko — 76 procent z nich wyraża swoje niezadowolenie w ciągu tygodnia.

Rzecznictwo jest bardziej powszechne w Europie i Azji. Rzeczników jest więcej w Europie oraz regionie Azji i Pacyfiku niż w Stanach Zjednoczonych. W Europie oraz w regionie Azji i Pacyfiku rzecznicy są bardziej wyczuleni na kwestie związane ze środowiskiem czy też problemy społeczne. Te regionalne różnice dostarczają zarówno możliwości, jak i stawiają wyzwania przed wielonarodowymi marketerami, którzy chcą dotrzeć ze swoimi przekazami szerzej – do globalnej grupy odbiorców.

Na kształtowanie opinii rzeczników mają wpływ zarówno tradycyjne, jak i nowe media. Opinie rzeczników o ważnych sprawach i problemach, firm, marek oraz produktów są częściej kształtowane pod wpływem mediów niż ma to miejsce w przypadku osób, których nie zalicza się do grupy rzeczników. Na opinie wszystkich konsumentów największy wpływ mają media elektroniczne i drukowane, a zaraz po nich media online

O badaniu

Weber Shandwick przeprowadził badanie z udziałem 583 konsumentów, w wieku 21 lati więcej, w dziewięciu krajach: Australii, Chinach, Hiszpanii, Japonii, Niemczech, Singapurze, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Badanie przeprowadzone zostało online przez KRC Research w dniach 13 – 26 marca 2007. Margines błędu wynosi ±4.1 punktu procentowego.

Weber Shandwick

Weber Shandwick jest jedną z największych firm public relations z biurami działającymi na wszystkich rozwiniętych rynkach świata. Agencja specjalizuje się w przygotowywaniu strategii komunikacji marketingowej i programach kontaktów z mediami, public affairs i doradztwie związanym z komunikacją korporacyjną. Weber Shandwick świadczy też wyspecjalizowane usługi w zakresie PR internetowego, reklamy społecznej, badań rynku i komunikacji wizualnej. Tylko w 2006 roku, Weber Shandwick został wyróżniony nagrodami: Duża firma PR roku (PR News U.S.), Europejski konsultant roku (The Holmes Report) i Agencja sieciowa roku (Asia Pacific PR Awards). Firma zdobyła też Wielką Nagrodę Organizacji Narodów Zjednoczonych za znakomite osiągnięcia w public relations. Więcej informacji na www.webershandwick.com.

Weber Shandwick jest częścią The Interpublic Group (NYSE: IPG), jednej z największych na świecie organizacji skupiających agencje reklamowe i firmy oferujące usługi marketingowe.

2007-05-16
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców