Pod koniec 2006 roku Polacy mieli w swoich portfelach prawie 4 miliony kart kredytowych, a rynek ten cały czas rośnie, a wraz z nim zaostrza się także konkurencja w walce o klienta. To, z której oferty skorzysta konsument, zależy w dużej mierze od jej dopasowania do indywidualnych potrzeb użytkownika. Na wybór karty kredytowej ma wpływ wiele czynników min. dochody, przyzwyczajenia, planowane wydatki, zdolność kredytowa, ale także oprocentowanie, bezpieczeństwo korzystania z karty, długość okresu kredytowania. Dlatego tak ważne dla instytucji finansowych jest posiadanie profesjonalnej wiedzy na temat preferencji i potrzeb klientów.
Przygotowane przez Acxiom segmenty danych są tak dobrane by banki mogły precyzyjnie kierować oferty różnych kart do właściwych odbiorców, np.: odbiorców spłacających zadłużenie w terminie, wiecznie zadłużonych, podróżujących po świecie, wydających na rozrywki czy potrzebujących błysnąć złotą kartą. Credit Cards Prospect Pool to gotowe do komunikacji marketingowej 4 grupy klientów, liczące łącznie ponad 850 tysięcy prospektów, które pozwalają na szybką budowę nowego kanału sprzedaży. W zależności od typu karty kredytowej, Acxiom proponuje inny segment odbiorców:
Segment ‘Młodzi kredytobiorcy’ to grupa konsumentów, w której co piąty jest przed trzydziestką, część z nich nadal się uczy, wynajmują mieszkania, kupują samochody. Mają ograniczone dochody, ale rosnące potrzeby. To osoby, którym karta kredytowa z rozsądnym okresem grace period może rozwiązać wiele problemów.
W segmencie ‘Wysoki limit na wysoki apetyt’ co trzecia osoba nie skończyła jeszcze trzydziestu lat, ale są to osoby świadome instrumentów finansowych, mają konta w bankach, potrafią lokować pieniądze, mają kredyt mieszkaniowy. Korzystają z życia, a ich apetyt na zapewnienie sobie odpowiedniego statusu może być zaspokojony odpowiednim limitem na karcie kredytowej.
W skład segmentu ‘Łatwiejsze życie na kredycie’ wchodzą osoby, w komunikacji z którymi należy używać odpowiednio dobranych narzędzi marketingowych. Do nich nie przemawiają reklamy w prasie finansowej czy skomplikowane promocje konsumenckie. Żyją w większych gospodarstwach domowych, są po czterdziestce, a wakacje spędzają raczej w domu. Segment ten będzie z pewnością generował dochody z odsetek od limitów kredytowych.
Segment ‘Moja karta równa się prestiż’ skupia osoby mające około 40 lat, w większości mężczyzn, o dochodach powyżej 4 000 zł. Wybierając bank kierują się dużą ilością bankomatów, obsługą przez internet, portfolio nowoczesnych produktów. Ci, którzy już mają kartę kredytową starają się spłacać większość zadłużenia. Za najważniejszą cechę karty podają długi okres kredytowania bez odsetek.
Wprowadzenie do oferty Acxiom Polska produktu Credit Cards Prospect Pool zostanie wsparte kampanią marketingu bezpośredniego skierowaną do wyselekcjonowanych klientów.
Rynek finansowy należy do strategicznych branż, obsługiwanych przez Acxiom. Firma realizuje projekty dla największych instytucji bankowych i ubezpieczeniowych w kraju, które należą jednocześnie do czołówki najaktywniejszych użytkowników rozwiązań z dziedziny marketingu precyzyjnego.