Zgodnie ze stanowiskiem Visa Europe odnotowano we wtorek 15 stycznia pewnie nieprawidłowości w naliczaniu liczby transakcji wypłat z bankomatów. W związku z tym mogły one zostać zaksięgowane dwa lub więcej razy. Niektóre banki posiadające system kontroli nad seryjnymi operacjami uporały się z „klonowaniem” dość szybko, bez większej szkody po stronie użytkowników. Jednak Pani Magdalenie, klientce mBanku, skopiowano wypłatę gotówki z bankomatu dwadzieścia jeden razy. Problem po stronie Visy został już rozwiązany, jednak pozostają Klienci polskich banków, którzy nie mogą korzystać ze środków na rachunkach.
Zarówno rzecznik prasowy mBanku Magdalena Ossowska oraz rzecznik Multibanku Mateusz Żelechowski twierdzą, że banki starają się uporać jak najszybciej z powstałymi trudnościami. Podobne stanowisko zajmują pozostałe instytucje. W tym celu powołano specjalne sztaby kryzysowe, w skład których wchodzą również informatycy. W znacznej części przypadków została już ustalona grupa poszkodowanych klientów, którzy zostaną o tym powiadomieni.
Strategia działania obejmie najprawdopodobniej zostaną wycofane wszystkie transakcje dokonane w poniedziałek – taką strategie przyjął mBank. Zostaną one zaksięgowane ponownie po otrzymaniu prawidłowych informacji z Visa Europe. Podobnie postąpi również Multibank.
Odsetki karne od przekroczonych limitów debetowych będą pobierane normalnie, jednak po dokładnym sprawdzeniu w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zostaną one zwrócone. Jak na razie nie jest znana przyszłość zleceń stałych lub innych płatności, które nie zostały dokonane przez brak środków na koncie. Należy mieć nadzieję na humanitarne podejście banków w tej kwestii.
Najbardziej optymistyczny termin powrotu do stanu sprzed awarii podał mBank. Już jutro rano powinno być wszystko w porządku. Reszta instytucji zapewnia o swojej dobrej woli w walce z kryzysową sytuacją. Jeśli nastąpi przełom, klienci banków będą na bieżąco informowani na stronach internetowych.