PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiZmiany w ofercie kart kredytowych Polbank EFG

Zmiany w ofercie kart kredytowych Polbank EFG

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 12.02.2008 (08:29)
Karty

Polbank EFG poszerza paletę oferowanych kart kredytowych. Od niedawna klienci banku poza kartami VISA mogą wybrać również plastiki z logiem MasterCarda. To nie jedyne zmiany, które mają uatrakcyjnić propozycję banku.Jeśli spojrzeć na pozycję rynkową Polbanku, to mimo dość dobrej oferty kart, należy stwierdzić, że bank ma spore problemy z ich sprzedażą. Nie pomaga tutaj fakt, że kartę można dostać od ręki. Na upartego plastik z limitem 5 tysięcy złotych można dostać na „gębę” w godzinę i od razu nim płacić. To jedyna taka oferta na rynku biorąc pod uwagę, że karta jest spersonalizowana.

Problem w tym, że kopiowanie greckich wzorów zarządzania sprawia, że każda z linii biznesowych jest księstwem w państwie. Ze swoimi szefem, działem ryzyka, etc. Stąd też zwykłe negocjacje o tym, żeby klienci utrzymujący duży osad na rachunku oszczędzającym dostali kartę kredytową, toczą się często na poziomie centrali w Grecji. Z jednej strony taka decentralizacja, która jest ewenementem na polskim rynku ułatwia pracę, z drugiej może ją bardzo utrudniać. Zwłaszcza w banku, który dopiero startuje. Biorąc pod uwagę, że bank ma ponad 250 placówek, można zakładać, że zdobył już ponad 200 tysięcy klientów. Trudno oczywiście potwierdzić tę liczbę, ale można założyć, że raczej należy ją korygować w górę niż w dół. Przy takich wielkościach bank powinien już wykorzystywać możliwość sprzedaży krzyżowej i zacząć wykorzystywać tę bazę w większym stopniu niż to robi obecnie. Nasze nieodosobnione doświadczenia pokazują jednak, że Polbank raczej nie wykazuje tutaj dużej inicjatywy. W zamian otwierane są nowe fronty – a to na koniec hossy wprowadzano fundusze inwestycyjne, a to zaczęto się bawić w bankowość korporacyjną. I to nie dla przedsiębiorców greckich, tylko dla całego rynku. Jak, po co i dlaczego to się robi – trudno powiedzieć. Bank zamiast koncentrować się na najważniejszych segmentach – zaczyna trochę trwonić energię. Nie ma co przy tym wspominać o całkowitym embargu informacyjnym…

Nowa oferta karciana ma poprawić pozycję banku na rynku i ułatwić ich sprzedaż. Trudno powiedzieć, czy da to jakikolwiek efekt. Faktem jest, że karciane produkty Polbanku są bardzo ciekawe. Chociaż nie mają zbyt atrakcyjnego oprocentowania (w końcu to consumer finance), to jednak mają kilka zalet. Po pierwsze ciekawy sposób rozliczania transakcji zagranicznych. Bank ma jedne z lepszych kursów wymiany – wszystko ze względu na umowę greckiego Eurobanku EFG z Visa i MasterCard. Po drugie bank bierze na siebie pełną odpowiedzialność za oszukańcze transakcje kartą – nawet przed zastrzeżeniem. W końcu po trzecie – ma dość tanią opcje zakupu towaru na raty. Kartę można też ostatnio trochę łatwiej dostać, niż było to jeszcze kilka miesięcy temu. W tym momencie jednak największa sprzedaż istnieje dzięki transakcjom wiązanym – na przykład przy okazji udzielania kredytów gotówkowych czy kredytów hipotecznych.

Czy nowe MasterCardy spowodują, że bank będzie sprzedawał więcej kart? Raczej wątpimy. Mimo, że wprowadzając te karty dokonano dwie istotne zmiany. Jedna jest kosmetyczna, bo dokonano pewnej zmiany w segmentacji, a raczej nazewnictwie. W tym momencie klient ma do wyboru kartę Praktyczną, Komfortową i Prestiżową. Bardziej istotną zmianą jest wprowadzenie możliwości zwolnienia z opłaty za wznowienie karty nie tylko ze względu na wysokość rocznych obrotów, ale również liczby transakcji bezgotówkowych. I tutaj duże zaskoczenie, bo w przypadku kart typu electron wystarczy średnio zaledwie 2 transakcje w miesiącu, standardowych kart 3 transakcje w miesiącu, a dla kart złotych 5 w miesiącu. W przypadku opłaty obniżonej o 50 proc., wystarczy połowa tych wielkości. W sumie jest to zatem ciekawa oferta. Nowe plastiki są też znacznie ładniejsze od istniejących wzorów ze stajni Visa. MasterCardy są już nawet przez bank reklamowane. Chociaż osobiście nie wierzymy w sukces tej kampanii czy też zwiększenie sprzedaży kart dzięki poszerzeniu portfolio, to mimo wszystko – warto się przyjrzeć tej ofercie. Gdyby bowiem bank popracował nad sprzedażą, mógłby być groźnym konkurentem. Do tego jednak w najbliższym czasie raczej nie dojdzie – przede wszystkim ze względu na świadomość klientów, a raczej jej brak. Z drugiej strony – oferta Polbanku jest być może ciekawa dla osób które na kartach się znają. Ale trzeba sobie zadać pytanie – ilu jest takich klientów na rynku? Bardzo mało. Polbank EFG to przecież typowa instytucja z segmentu consumer finance i karty nie mają być dobre, tylko się dobrze sprzedawać. Przykład GE Money Banku czy Cetelem Banku wskazuje, że sprzedażowym hitem wcale nie jest prosta i dobra oferta, tylko dobra sprzedaż. Z tego też względu osoby, które na kartach się znają i tak wybiorą np. kartę Citi czy innej dużej instytucji. Zwłaszcza jeśli taka karta miałaby służyć do samych transakcji bezgotówkowych. Co innego, gdyby na przykład taki Gold z Polbanku miał oprocentowanie ok 10%. Wtedy mogłaby być prawdziwym hitem – oczywiście przy odpowiednim wsparciu sprzedażowym. W innej sytuacji – mamy dobre karty, których poza fachowcami nikt nie docenia. Zwłaszcza klienci, którzy nawet nie mają świadomości, czym ten produkt różni się od innych kart.

karty kredytowe polbank 2008-02-12
Michał Macierzyński
Tagi: karty kredytowe polbank

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców