„Pomimo systematycznego wzrostu, rynek marketingu bezpośredniego w Polsce czeka jeszcze wiele do nadrobienia – mówi Leszek Konkel, Prezes Acxiom Polska. – Wydatki na komunikację bezpośrednią nie przekraczają kilku procent budżetów marketingowych, a tego typu akcje rzadko są planowane strategicznie. Wysokie wskaźniki odpowiedzi, precyzyjne dotarcie, ekskluzywność kontaktu bez informowania o tym konkurencji i efektywność kosztowa to aspekty komunikacji bezpośredniej, które warto wykorzystywać. Propagowanie poprzez ‘Boomerang’ najlepszych praktyk w tej dziedzinie pomoże całej branży, w której Acxiom także stara się aktywnie uczestniczyć.”
Marketing bezpośredni notuje w Polsce systematyczny wzrost, choć skala jego wykorzystywania jest wciąż niewielka w porównaniu do rynków Europy Zachodniej. Liczba przesyłek reklamowych na jednego mieszkańca jest w naszym kraju cały czas dużo niższa niż w krajach Europy Zachodniej – przeciętny Polak dostaje ich w ciągu roku zaledwie 8, podczas gdy Niemiec 75, Anglik 84, Holender 100, a Szwajcar aż 239*!
W 2004 roku, aż 81% firm deklarowało korzystanie z narzędzi komunikacji bezpośredniej, z których największą popularnością cieszył się tradycyjny mailing adresowy (37%) i telemarketing (15%)**.
Ogłoszenie wyników konkursu i nagrodzenie zwycięzców nastąpi podczas uroczystej gali, którą zaplanowano na 16 czerwca b.r. Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, a jego oficjalnym patronem Europejska Federacja Marketingu Bezpośredniego – FEDMA.
*Źródło: SwissPost 2005 International AddressGuide
**Polskie Badania Marketingu Bezpośredniego – za Forbes /marzec 2005/