Fotokody pozwalają zakodować rozbudowaną informację w postaci małego znaczka o wymiarach 3-4 centymetrów kwadratowych, która jest odczytywana przy pomocy odpowiedniego oprogramowania w telefonie komórkowym posiadającym aparat fotograficzny. Można je wykorzystać wszędzie tam, gdzie mała ilość miejsca nie pozwala na umieszczenie długiego tekstu, np. na metkach produktów, pudełkach czy biletach. Fotokody mogą znaleźć zastosowanie w reklamie – zachowane w znaczku dane pozwalają dostarczyć materiały promocyjne, począwszy od informacji o produkcie po grafikę i pliki wideo.
Fotokod umieszczony na małym opakowaniu produktu może np. zawierać obszerną instrukcję obsługi – wystarczy, że użytkownik telefonu komórkowego wyposażonego w odpowiednią aplikację zrobi zdjęcie fotokodu, a zakodowana w nim instrukcja pojawi się na ekranie jego telefonu.
– Fotokody mają wiele zastosowań. Dają możliwość kodowania adresów stron internetowych, uruchamiania aplikacji, plików audio i wideo, a także inicjowania transakcji. Przyszłość pokaże, które z tych zastosowań będą wykorzystywane najchętniej przez użytkowników – mówi Robert Stalmach, dyrektor obszaru treści i usługi mobilne w Agorze.
Testy fotokodów prowadzone są wśród wybranych użytkowników telefonów komórkowych. Oprogramowanie do testów służące do odczytywania informacji z fotokodów dostarczyła firma Mobile Tag, współpracująca z operatorami komórkowymi przy tym projekcie. Docelowo aplikacja będzie instalowana fabrycznie w sprzedawanych telefonach. Dotychczasowi użytkownicy będą mogli pobrać ją w przyszłości ze strony swojego operatora.
Tagi: telekomunikacja
Sprawdź także:
11.10.2024 (07:18)
– informacja prasowa
Kredyt hipoteczny zjada jedną trzecią dochodów. Najtrudniej jest młodym związkom
Kredyt hipoteczny stanowi istotną część wydatków w budżecie domowym wielu par. Najtrudniej jest związkom o krótkim …
11.10.2024 (07:16)
– informacja prasowa
Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
Zdaniem 88 proc. badanych Polaków dzieci powinny mieć własne pieniądze w postaci kieszonkowego – wynika z badania …
11.10.2024 (07:12)
– informacja prasowa
Nie przewidzisz tego, co będzie – PZU zachęca do zabezpieczenia życia i zdrowia
„A co, jeśli…?” – pod takim hasłem PZU wystartował z kampanią produktową promującą indywidualne ubezpieczenia na …
11.10.2024 (07:10)
– informacja prasowa
„Bezpieczne dzieci w sieci” - ING udostępnił nową grafikę dla karty płatniczej
W ramach kampanii edukacyjnej „Bezpieczne dzieci w sieci” ING udostępnił nową grafikę dla karty płatniczej – tym …
11.10.2024 (07:07)
– informacja prasowa
Ubezpieczenie Pakiet Dom w aplikacji CA24 Mobile
Bank Credit Agricole udostępnił w aplikacji CA24 Mobile ubezpieczenie Pakiet Dom. Klienci mogą ubezpieczyć swój dom …
09.10.2024 (21:27)
– informacja prasowa
Nowy numer Przewodnika Kariera w Finansach i Bankowości
Nie samą technologią żyje człowiek. Poprzedni numer Przewodnika Kariera w Finansach i Bankowości poświęcono …