W programie trzecim telewizji polskiej Tomasz Sudoł, udziałowiec tanich linii Air Polonia, podczas dyskusji o poszkodowanych klientach powiedział, że jeśli kupowali oni bilety przez Internet, to mogą domagać się unieważnienia transakcji i zwrotu pieniędzy. Nie powiedział nic nowego, bo tego typu dyskusje toczone były w Internecie od kilku miesięcy – już w momencie pierwszych problemów Air Polonii. Najlepsze się jednak zaczyna. Idąc po łańcuszku – klient ma złożyć reklamację w banku, który jest wystawcą karty (a właśnie kartą najczęściej kupowano bilety przez Internet). Bank reklamację przyjąć musi – nie wiadomo oczywiście jakie będą ostateczne rozstrzygnięcia, ale można się spodziewać, że pieniądze będzie oddawał. Idąc dalej – sam będzie się ich domagał od eCardu – który rozliczał Air Polonię. Klienta to jednak już nie będzie interesować. W tym momencie wszystkie zainteresowane firmy (zwłaszcza eCard) przerzucają pomiędzy siebie ten gorący kartofel. Wiadomo – od syndyka nic się nie wyciągnie. Największym przegranym na pierwszy ogień może być Citibank, który ma najwięcej wydanych kart kredytowych. Mimo osławionej już jakości obsługi – konsultanci twardo stoją na stanowisku, że transakcja została prawidłowo wykonana i nie mają podstaw, aby przyjąć reklamację. Oczywiście to wprowadzanie w błąd, bo reklamację czy chcą czy nie – przyjąć powinni. I pomyśleć, że to ten sam Citi, który według miejskich legend, po telefonie z reklamacją transakcji internetowej natychmiast zwraca pieniądze do momentu jej rozpatrzenia. Jak się okazuje – jeszcze jeden kamyczek do ogródka. Mimo drogiego przecież ubezpieczenia, które gdzie indziej jest już w standardzie, Bank nagle chce zostawić klientów na lodzie. A nuż uwierzą, że nie musi przyjąć reklamacji, bo nie ma podstaw. P.S. Bardzo ciekawi jesteśmy postępowania innych instytucji w tej sprawie. Do tej pory mówiło się, że w Citku płaci się za jakość. Interesuje nas zwłaszcza reakcja MultiBanku, Banku BPH, PKO BP, Raiffeisena, Inteligo. Prosimy o kontakt osoby, którym udało się (lub nie) złożyć reklamację transakcji w Air Polonii. Można będzie zrobić ciekawy ranking, nieco inny od tego, jakie zdarza się czytać w prasie.
P.S. Jak się okazuje – nie do końca z Citibankiem jest to prawda, co ludzie głoszą. Nam powiedziano – że można reklamować. Co prawda powiedzieliśmy o standardach Visy i czy można reklamować, no ale – jak widać w tym przypadku nie było odgórnego prikazu. Chyba, że to tak tylko do informowania, a jak przyjdzie co do czego…
Sprawdź także:
20.12.2025 (23:17)
– informacja prasowa
Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …
20.12.2025 (23:14)
– informacja prasowa
PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …
20.12.2025 (23:08)
– informacja prasowa
PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …
20.12.2025 (21:01)
– informacja prasowa
Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …
20.12.2025 (21:00)
– informacja prasowa
Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …
20.12.2025 (20:57)
– informacja prasowa
PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …
