Po 3 miesiącach od rozpoczęcia działalności Alior Bank otworzył 100. oddział w Al. Jana Pawła II 18 w Warszawie, który jest 15. placówką w stolicy. Stale rozbudowywana sieć oddziałów sprzyja akwizycji klientów. 8 lutego br. Alior Bank obsługiwał 67 tys. klientów indywidualnych w tym 4,5 tys. klientów biznesowych. Bank pozyskał już 1, 140 mln zł depozytów i udzielił 120 mln złotych kredytów.
Alior Bank planuje otworzyć dalszych 55 oddziałów oraz zatrudnić 800 osób jeszcze w 2009 roku. Poza Warszawą, w lutym zostaną otwarte kolejne oddziały w: Gorzowie Wielkopolskim, Inowrocławiu, Kielcach, Legnicy, Płocku oraz Radomiu. W tym roku Alior Bank zamierza uruchomić także program agencyjny, który poza 200 oddziałami własnymi, docelowo będzie liczył 400 placówek.
Oddziały banku są przestronne, mają średnio 250 m kw. powierzchni. W każdym z nich znajduje się 5 stanowisk dla klientów indywidualnych, 3 dla klientów biznesowych oraz kasy. W oddziałach wykorzystano nowoczesne, interaktywne i multimedialne urządzenia, m.in. elektroniczne nośniki informacji: monitory projekcyjne, ekrany dotykowe i ekrany plazmowe. Stanowiska obsługi klientów są wyposażone w komputer oraz specjalny ekran dotykowy (tablet), wykorzystany po raz pierwszy w polskich bankach i prawdopodobnie po raz pierwszy na świecie. Pozwala to na lepszą komunikację bankiera z klientem, umożliwia przedstawienie oferty, umowy, prezentację symulacji przyszłych zysków klienta i banku, oferuje też możliwość akceptowania przez klientów wszelkich dyspozycji za pomocą podpisu na tablecie. Dzięki temu Alior Bank zużyje o połowę mniej papieru niż banki tradycyjne. Aby przekonać klientów do tego nowatorskiego rozwiązania, które pozwala również chronić przyrodę, Alior Bank będzie sadzić drzewo za każdą podpisaną przez klienta umowę ramową lub rezygnację z papierowych wyciągów.
Źródło: Alior Bank