PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćAlior BankAlior Bank najlepszym bankiem w Polsce wg Forbes i Newsweek
Alior Bank

Alior Bank

Alior Bank SA – bank uniwersalny w Polsce, który rozpoczął działalność operacyjną 17 listopada 2008. Bank kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Największym akcjonariuszem Banku jest Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna, kontrolowany przez Skarb Państwa, który posiada około 29% akcji (dane 2017 r.).

https://www.bankier.pl/smart/banki/alior-bank

Alior Bank najlepszym bankiem w Polsce wg Forbes i Newsweek

Alior Bank 24.09.2010 (14:05)
Alior Bank

Alior Bank drugi rok z rzędu zwyciężył w aż 3 z czterech kategorii prestiżowego rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka”: „Najlepszy bank detaliczny”, „Najlepszy bank dla emerytów” i „Najlepszy bank dla osób niepełnosprawnych”. W kategorii „Najlepszy bank internetowy” Alior Bank zajął trzecie miejsce. Ponadto miesięcznik „Forbes” przyznał Alior Bankowi drugie miejsce w rankingu „Najlepszy bank dla firm”. 

W głównej kategorii „Najlepszy bank detaliczny” Alior Bank okazał się bezkonkurencyjny pod względem wszystkich badanych cech: placówek, jakości obsługi, pozyskiwania Klientów oraz przyjazności procedur. Bezapelacyjne zwycięstwo Alior Banku w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka”, największym ogólnopolskim badaniu usług sektora bankowego, potwierdziło, że „Wyższa kultura bankowości” wyznacza najwyższy poziom jakości usług bankowych na polskim rynku.

„Zwyciężając ponownie w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka” udowodniliśmy, że możliwe jest utrzymanie najwyższej jakości obsługi przy trzykrotnym wzroście liczby Klientów. Udowodniliśmy także, że strategia, oparta na obietnicy wysokiej jakości, znakomicie wspiera wyniki biznesowe” – powiedział Wojciech Sobieraj, prezes zarządu Alior Banku.

Miesięcznik „Forbes” przyznał Alior Bankowi drugie miejsce w kategorii „Najlepszy bank dla firm”. Ankieterzy docenili wyjątkowy wśród kont firmowych „Rachunek zarabiający” – klient może otrzymać 50 zł premii za każdy miesiąc, w którym średnie saldo na rachunku wyniesie co najmniej 9 000 zł. Ofertę banku wyróżnia także pierwsza na rynku karta kredytowa z usługą cashback dla firm oraz nowoczesna platforma do zawierania transakcji walutowych po negocjowanych kursach – autodealing. W Alior Banku największą wagę przywiązuje się do maksymalnego uproszczenia formalności i ilości wymaganych dokumentów oraz do efektywności procesu przyznawania kredytów.

Zdobyte przez Alior Bank pierwsze miejsca w rankingach Newsweeka to przede wszystkim zasługa wszechstronnie przygotowanych, kompetentnych i zaangażowanych bankierów z kilkuletnim doświadczeniem zawodowym. Aby stale utrzymywać wysoki poziom ich kompetencji, wewnętrzni trenerzy Alior Banku przeprowadzili w 2010 roku szkolenia dotyczące ponad 200 zagadnień. Wzięło w nich udział 8030 uczestników. Ponadto Alior Bank zapewnił ponad 3420 godzin szkoleń teleinformatycznych. Uczestniczyło w nich 2100 pracowników. Poziom wiedzy merytorycznej zatrudnionych w banku osób weryfikowany jest poprzez realizację kwartalnych testów badania kompetencji. W bieżącym roku bankierzy Alior Banku odpowiedzieli łącznie na 160 tysięcy pytań, dotyczących zasad jakości obsługi Klientów oraz oferty banku.

Standardy jakości w Alior Banku opierają się na czterech filarach: kompetencji, uprzejmości, sprawnej obsłudze i infrastrukturze. Bank zapewnia klientom przyjazne i wygodne otoczenie w placówkach, zaangażowaną i życzliwą postawę bankierów oraz doradztwo przy wyborze produktów bankowych z uwzględnieniem autentycznych potrzeb Klientów. Pierwszoplanowe znaczenie ma szacunek dla Klienta, rozumiany jako poświęcanie odpowiedniego czasu na rozmowę i odpowiedź na wszystkie pytania.  

Standardy obsługi klientów weryfikowane są podczas kwartalnych badań typu „Tajemniczy Klient”, przeprowadzanych przez niezależny instytut badawczy. W 2010 roku ankieterzy odbyli 1025 wizyt w 175 oddziałach banku i zweryfikowali pracę 900 bankierów oraz konsultantów. Na podstawie wyników badań Bank wyróżnia i nagradza pracę najlepszych. Co kwartał wręczane są „certyfikaty najwyższej jakości obsługi w Alior Banku” dla najlepszego bankiera i oddziału.

Alior Bank prowadzi również systematyczne badania satysfakcji i lojalności Klientów. Prawie 70% klientów jest bardziej zadowolonych z usług Alior Banku w porównaniu do swojego poprzedniego banku. Jednocześnie aż 90% klientów poleciłoby Alior Bank swoim znajomym i rodzinie.

Silnym atutem Alior Banku jest obsługa klientów poprzez kanały elektroniczne. Średni czas oczekiwania Klienta na rozmowę nie przekracza 20 sekund, co odpowiada najbardziej rygorystycznym standardom zachodnioeuropejskim i wyróżnia jakość usług banku wśród konkurentów. Także w tym obszarze jakość obsługi jest podstawą oceny i systemu motywacyjnego pracowników. Konsultanci są systematycznie szkoleni, co zapewnia im kompleksową wiedzę, pozwalającą odpowiedzieć na każde pytanie klienta.

System Bankowości Internetowej Alior Banku w opinii Klientów jest bezpieczny, funkcjonalny, a przy tym zapewnia wygodę pracy, m.in. dzięki zrozumiałemu i prostemu menu oraz intuicyjnej obsłudze. Aplikacja jest stale testowana i udoskonalana zgodnie z sugestiami klientów. Niedawno na ich prośbę została uruchomiona dedykowana aplikacja Alior Banku na telefony iPhone.

Oddziały Alior Banku są nowoczesne, wygodne i przestronne. W 175 placówkach w 85 miastach obsługa Klientów odbywa się na siedząco, stanowiska obsługi oddzielone są ściankami zapewniającymi prywatność. Większość oddziałów wyposażonych jest w wydzielone parkingi dla klientów banku, a w niektórych placówkach odtwarzana jest muzyka, umilająca Klientom czas spędzany w banku. Dzięki zniwelowaniu barier architektonicznych oddziały Alior Banku przystosowane są do obsługi Klientów starszych i niepełnosprawnych.

Alior Bank wychodzi również naprzeciw klientom niesłyszącym. W tym roku w Małopolsce przeprowadzony został pilotażowy kurs dla bankierów z języka migowego. Przeszkoleni bankierzy pomogą w wyborze najlepszej oferty osobom niesłyszącym w oddziałach m.in. w Krakowie, Chrzanowie, Nowym Sączu oraz Wadowicach.  

„Celem Alior Banku jest budowa długoterminowych relacji z klientami, a najwyższa jakość usług to podstawa osiągnięcia tego celu. Najwyższe oceny Alior Banku w prestiżowych rankingach magazynów „Newsweek” i „Forbes” to dla nas bardzo ważne wyróżnienie i zarazem potwierdzenie, że nasza codzienna praca nad zapewnieniem Klientom najwyższego standardu usług, przynosi pożądane efekty. Szczególnie istotny jest dla nas fakt, że znakomite pozycje w rankingach uzyskujemy już drugi rok z rzędu ” – powiedział Wojciech Sobieraj, prezes zarządu Alior Banku.

Badania do ósmej edycji rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka” trwały w czerwcu i lipcu 2010 roku. Ankieterzy z firmy badawczej Millward Brown SMG/KRC jako „Tajemniczy Klienci” dokonali ponad 950 obserwacji w 24 największych polskich bankach.

Wyniki rankingów ogłoszono oficjalnie 23 września 2010 roku, podczas Newsweek Forbes European Banking Congress w Warszawie. 

Źródło: Alior Bank

alior 2010-09-24
Redakcja PRNews.pl
Tagi: alior

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk, Rzecznik Prasowy, Kierownik Wydziału Public…

Joanna Skoczylas

Joanna Skoczylas

PR Manager – rzecznik prasowy, Grupa Generali…

Magdalena Suchanek

Magdalena Suchanek

Dyrektor zarządzający, Euro Bank SA Magdalena Suchanek…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców