W 3 lata od rozpoczęcia działalności Alior Bank zdobył znaczącą pozycję w polskim sektorze bankowym, jest zyskowny, posiada rozpoznawalną i atrakcyjną markę, zatrudnia ponad 3 600 pracowników oraz dysponuje siecią ponad 400 placówek. Do końca bieżącego roku Bank będzie obsługiwał milion klientów. W 2012 r. Alior Bank wypracuje zysk netto w wysokości 400 mln złotych oraz uruchomi Alior Sync – wirtualny bank nowej generacji.
Zysk netto Alior Banku na koniec 2011 r. będzie o 50% wyższy niż zakładano w biznes planie i wyniesie 150 mln złotych netto. Już po III kwartałach 2011 r. Alior Bank odnotował ponad 100 mln złotych zysku netto, realizując tym samym roczny cel. W ostatnim kwartale Bank osiągnął najszybszy wzrost liczby klientów w dotychczasowej historii, pozyskując, dzięki wprowadzeniu innowacyjnych produktów, ponad 150 tys. nowych klientów. Oznacza to, że Bank obsłuży milionowego klienta jeszcze w tym roku. W 2011 r. równie dynamicznie rosła baza depozytów. Ich wolumen przekroczył już 13,5 mld złotych. W tym czasie Bank udzielił 10 mld złotych kredytów.
W 2011 r. Alior Bank systematycznie rozbudowywał sieć swoich placówek. W listopadzie br. obsługiwał klientów w 202 oddziałach, 6 oddziałach Private Banking oraz 196 placówkach partnerskich. Sprawne funkcjonowanie Banku oraz najwyższą jakość obsługi klientów zapewnia ponad 3 600 pracowników z wieloletnim doświadczeniem. Bank planuje do końca roku zatrudnić kolejnych 150 pracowników.
Jakość obsługi oraz innowacje
Strategia Alior Banku została oparta na najwyższej jakości obsługi klientów oraz na innowacjach technologicznych i produktowych. Alior Bank był prekursorem wielu istotnych zmian na rynku bankowym, wyznaczał nowe trendy, za którymi podążały inne banki. W zakresie standardów jakości obsługi klientów Alior Bank stał się punktem odniesienia i wzorcem. Świadczy o tym fakt, że przez trzy lata Bank znajdował się na podium rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka”, dwa lata z rzędu zwyciężając w głównej kategorii – „Najlepszy bank detaliczny”. Alior Bank, jako jeden z pierwszych banków na świecie, wprowadził do obsługi klientów w oddziałach elektroniczne tablety, ograniczając do minimum zużycie papieru i wyznaczając nowy standard obsługi w placówkach bankowych. Bank nieustannie wzbogacał ofertę produktów i usług o innowacyjne rozwiązania, jako pierwszy w Polsce, m.in. udostępnił bezpłatne wypłaty z bankomatów w kraju i na świecie oraz upowszechnił lokatę nocną wśród klientów indywidualnych. Biuro Maklerskie Alior Banku wprowadziło jakościowe zmiany na rynku usług walutowych (forex), wdrażając pierwszą w Polsce platformę walutową w korzystnym dla klientów modelu ECN.
Dzięki projektowi „Alior – Rachunki bez opłat” wszyscy Polacy zyskali możliwość opłacania bez prowizji rachunków za czynsz, energię, telefon w oddziałach i placówkach partnerskich Alior Banku. Usługa ta skutecznie zapewnia przewagę konkurencyjną Banku w pozyskiwaniu nowych klientów. W konsekwencji średnio ponad dwa i pół tysiąca osób decyduje się każdego dnia na założenie rachunku w Alior Banku. Ostatnio Bank zaoferował klientom możliwość nabywania sztabek złota (inwestycyjnego) w wybranych oddziałach. Popyt na tę usługę przekroczył najśmielsze oczekiwania – w trzy tygodnie Bank zrealizował założenia trzymiesięcznego planu sprzedaży.
Marka Alior Banku
Sukces w budowaniu marki „Alior Bank” potwierdzają rekordowe wskaźniki jej znajomości, osiągnięte zaledwie po 3 latach istnienia Banku. W październiku br. wspomagana i spontaniczna znajomość marki osiągnęły historyczny poziom 92% i 36%. Dzięki wysokiej efektywności działań marketingowych, Alior Bank znalazł się w gronie najbardziej rozpoznawalnych marek bankowych, które swoją pozycję budowały latami, dysponując znacznie wyższymi budżetami reklamowymi.
Plany na 2012 rok
W 2012 r. Alior Bank zamierza obsługiwać 1,5 miliona klientów i wypracować 400 mln złotych zysku netto oraz utrzymać satysfakcjonujący poziom wskaźników: ROE – 26%, C/I – 50%, CAR – 10%. Do dalszego rozwoju Banku przyczyni się kontynuacja innowacyjnych projektów dla segmentu klientów indywidualnych oraz większa ilość inicjatyw skierowanych do klientów biznesowych. Bank planuje również intensywny rozwój produktów kredytowych dla klientów indywidualnych, w tym pożyczek oraz kredytów ratalnych oraz dalszą rozbudowę sieci dystrybucji. Na koniec 2012 r. liczba placówek partnerskich zwiększy się do 400, co oznacza jej podwojenie w porównaniu ze stanem obecnym. Bank zwiększy również sieć sprzedawców mobilnych. Zostaną także wdrożone nowe strategiczne projekty, które zapewnią utrzymanie przewagi konkurencyjnej oraz zachowanie najwyższych standardów jakości obsługi klientów w 2012 r.
Wirtualny Bank XXI wieku
W 2012 r. Alior Bank po raz kolejny zmieni rynek usług bankowych w Polsce. W połowie przyszłego roku wystartuje pierwszy bank internetowy nowej generacji – Alior Sync, który planuje pozyskać milion klientów oraz ponad 3 mld złotych depozytów w ciągu czterech lat od uruchomienia działalności.
Nowy projekt jest odpowiedzią na najnowsze trendy związane z szybkim rozwojem Internetu i usług mobilnych, za którymi dotychczasowa oferta bankowości internetowej nie jest w stanie nadążyć.
Alior Sync będzie wyróżniał się na rynku kompleksowym podejściem do wykorzystania nowoczesnych technologii i urządzeń. Bank zaproponuje w pełni wirtualną obsługę i nowoczesne sposoby komunikacji z klientem na nieznanym dotąd poziomie m.in. udostępniając w pełni wirtualny oddział, z szerokim wykorzystaniem wirtualizacji i 3D, rozmów video i video chatów. Ponadto innowacyjny model działalności Alior Sync przewiduje ułatwienie procesów ofertowania i sprzedaży produktów i usług, nie tylko bankowych, dzięki wykorzystaniu na szeroką skalę popularności i możliwości sieci społecznościowych oraz rozwoju urządzeń mobilnych.
Oferta banku wirtualnego będzie adresowana do osób otwartych na nowe technologie i innowacyjne rozwiązania, poszukujących najefektywniejszych sposobów zarówno oszczędzania, jak i wydawania pieniędzy. Główną grupą docelową będą osoby w wieku 20-35 lat.
Alior Bank realizuje projekt we współpracy ze sprawdzonymi i doświadczonymi partnerami biznesowymi. Za systemy transakcyjne odpowiedzialna jest węgierska firma IND, a portal Alior Sync przygotowuje agencja interaktywna Artegence. Logo i nazwę nowego banku opracowała agencja reklamowa PZL.
Bank zaprasza do udziału w projekcie najlepszych specjalistów i innowacyjne firmy zainteresowane tworzeniem unikalnej koncepcji banku internetowego nowej generacji.
Źródło: Alior Bank