PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćAlior BankAlior Bank uruchamia Alior Sync – wirtualny bank nowej generacji
Alior Bank

Alior Bank

Alior Bank SA – bank uniwersalny w Polsce, który rozpoczął działalność operacyjną 17 listopada 2008. Bank kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Największym akcjonariuszem Banku jest Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna, kontrolowany przez Skarb Państwa, który posiada około 29% akcji (dane 2017 r.).

https://www.bankier.pl/smart/banki/alior-bank

Alior Bank uruchamia Alior Sync – wirtualny bank nowej generacji

Alior Bank 17.11.2011 (12:41)
Bankowość internetowa Alior Bank

W 3 lata od rozpoczęcia działalności Alior Bank zdobył znaczącą pozycję w polskim sektorze bankowym, jest zyskowny, posiada rozpoznawalną i atrakcyjną markę, zatrudnia ponad 3 600 pracowników oraz dysponuje siecią ponad 400 placówek. Do końca bieżącego roku Bank będzie obsługiwał milion klientów. W 2012 r. Alior Bank wypracuje zysk netto w wysokości 400 mln złotych oraz uruchomi Alior Sync – wirtualny bank nowej generacji.

Zysk netto Alior Banku na koniec 2011 r. będzie o 50% wyższy niż zakładano w biznes planie i wyniesie 150 mln złotych netto. Już po III kwartałach 2011 r. Alior Bank odnotował ponad 100 mln złotych zysku netto, realizując tym samym roczny cel. W ostatnim kwartale Bank osiągnął najszybszy wzrost liczby klientów w dotychczasowej historii, pozyskując, dzięki wprowadzeniu innowacyjnych produktów, ponad 150 tys. nowych klientów. Oznacza to, że Bank obsłuży milionowego klienta jeszcze w tym roku. W 2011 r. równie dynamicznie rosła baza depozytów. Ich wolumen przekroczył już 13,5 mld złotych. W tym czasie Bank udzielił 10 mld złotych kredytów.

 

W 2011 r. Alior Bank systematycznie rozbudowywał sieć swoich placówek. W listopadzie br. obsługiwał klientów w 202 oddziałach, 6 oddziałach Private Banking oraz 196 placówkach partnerskich. Sprawne funkcjonowanie Banku oraz najwyższą jakość obsługi klientów zapewnia ponad 3 600 pracowników z wieloletnim doświadczeniem. Bank planuje do końca roku zatrudnić kolejnych 150 pracowników.

 

Jakość obsługi oraz innowacje

 

Strategia Alior Banku została oparta na najwyższej jakości obsługi klientów oraz na innowacjach technologicznych i produktowych. Alior Bank był prekursorem wielu istotnych zmian na rynku bankowym, wyznaczał nowe trendy, za którymi podążały inne banki. W zakresie standardów jakości obsługi klientów Alior Bank stał się punktem odniesienia i wzorcem. Świadczy o tym fakt, że przez trzy lata Bank znajdował się na podium rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka”, dwa lata z rzędu zwyciężając w głównej kategorii – „Najlepszy bank detaliczny”. Alior Bank, jako jeden z pierwszych banków na świecie, wprowadził do obsługi klientów w oddziałach elektroniczne tablety, ograniczając do minimum zużycie papieru i wyznaczając nowy standard obsługi w placówkach bankowych. Bank nieustannie wzbogacał ofertę produktów i usług o innowacyjne rozwiązania, jako pierwszy w Polsce, m.in. udostępnił bezpłatne wypłaty z bankomatów w kraju i na świecie oraz upowszechnił lokatę nocną wśród klientów indywidualnych. Biuro Maklerskie Alior Banku wprowadziło jakościowe zmiany na rynku usług walutowych (forex), wdrażając pierwszą w Polsce platformę walutową w korzystnym dla klientów modelu ECN.

 

Dzięki projektowi „Alior – Rachunki bez opłat” wszyscy Polacy zyskali możliwość opłacania bez prowizji rachunków za czynsz, energię, telefon w oddziałach i placówkach partnerskich Alior Banku. Usługa ta skutecznie zapewnia przewagę konkurencyjną Banku w pozyskiwaniu nowych klientów. W konsekwencji średnio ponad dwa i pół tysiąca osób decyduje się każdego dnia na założenie rachunku w Alior Banku. Ostatnio Bank zaoferował klientom możliwość nabywania sztabek złota (inwestycyjnego) w wybranych oddziałach. Popyt na tę usługę przekroczył najśmielsze oczekiwania – w trzy tygodnie Bank zrealizował założenia trzymiesięcznego planu sprzedaży.

 

Marka Alior Banku

 

Sukces w budowaniu marki „Alior Bank” potwierdzają rekordowe wskaźniki jej znajomości, osiągnięte zaledwie po 3 latach istnienia Banku. W październiku br. wspomagana i spontaniczna znajomość marki osiągnęły historyczny poziom 92% i 36%. Dzięki wysokiej efektywności działań marketingowych, Alior Bank znalazł się w gronie najbardziej rozpoznawalnych marek bankowych, które swoją pozycję budowały latami, dysponując znacznie wyższymi budżetami reklamowymi.

 

Plany na 2012 rok

 

W 2012 r. Alior Bank zamierza obsługiwać 1,5 miliona klientów i wypracować 400 mln złotych zysku netto oraz utrzymać satysfakcjonujący poziom wskaźników: ROE – 26%, C/I – 50%, CAR – 10%. Do dalszego rozwoju Banku przyczyni się kontynuacja innowacyjnych projektów dla segmentu klientów indywidualnych oraz większa ilość inicjatyw skierowanych do klientów biznesowych. Bank planuje również intensywny rozwój produktów kredytowych dla klientów indywidualnych, w tym pożyczek oraz kredytów ratalnych oraz dalszą rozbudowę sieci dystrybucji. Na koniec 2012 r. liczba placówek partnerskich zwiększy się do 400, co oznacza jej podwojenie w porównaniu ze stanem obecnym. Bank zwiększy również sieć sprzedawców mobilnych. Zostaną także wdrożone nowe strategiczne projekty, które zapewnią utrzymanie przewagi konkurencyjnej oraz zachowanie najwyższych standardów jakości obsługi klientów w 2012 r.

 

Wirtualny Bank XXI wieku

 

W 2012 r. Alior Bank po raz kolejny zmieni rynek usług bankowych w Polsce. W połowie przyszłego roku wystartuje pierwszy bank internetowy nowej generacji – Alior Sync, który planuje pozyskać milion klientów oraz ponad 3 mld złotych depozytów w ciągu czterech lat od uruchomienia działalności.

 

Nowy projekt jest odpowiedzią na najnowsze trendy związane z szybkim rozwojem Internetu i usług mobilnych, za którymi dotychczasowa oferta bankowości internetowej nie jest w stanie nadążyć.

Alior Sync będzie wyróżniał się na rynku kompleksowym podejściem do wykorzystania nowoczesnych technologii i urządzeń. Bank zaproponuje w pełni wirtualną obsługę i nowoczesne sposoby komunikacji z klientem na nieznanym dotąd poziomie m.in. udostępniając w pełni wirtualny oddział, z szerokim wykorzystaniem wirtualizacji i 3D, rozmów video i video chatów. Ponadto innowacyjny model działalności Alior Sync przewiduje ułatwienie procesów ofertowania i sprzedaży produktów i usług, nie tylko bankowych, dzięki wykorzystaniu na szeroką skalę popularności i możliwości sieci społecznościowych oraz rozwoju urządzeń mobilnych.

 

Oferta banku wirtualnego będzie adresowana do osób otwartych na nowe technologie i innowacyjne rozwiązania, poszukujących najefektywniejszych sposobów zarówno oszczędzania, jak i wydawania pieniędzy. Główną grupą docelową będą osoby w wieku 20-35 lat.

 

Alior Bank realizuje projekt we współpracy ze sprawdzonymi i doświadczonymi partnerami biznesowymi. Za systemy transakcyjne odpowiedzialna jest węgierska firma IND, a portal Alior Sync przygotowuje agencja interaktywna Artegence. Logo i nazwę nowego banku opracowała agencja reklamowa PZL.

 

Bank zaprasza do udziału w projekcie najlepszych specjalistów i innowacyjne firmy zainteresowane tworzeniem unikalnej koncepcji banku internetowego nowej generacji.

Źródło: Alior Bank

alior bankowość internetowa 2011-11-17
Redakcja PRNews.pl
Tagi: alior bankowość internetowa

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców