Bank informuje, że wybrana grupa klientów może już korzystać z płatności zbliżeniowych Blikiem. Nowy proces jest wygodniejszy niż dotychczasowe rozwiązanie. Wystarczy odblokowanie telefonu i przyłożenie go do terminala POS – bez konieczności logowania się do aplikacji i generowania sześciocyfrowego kodu.
Alior Bank to trzecia instytucja, która uruchomiła zbliżeniowego Blika. Wcześniej zrobiły to już Bank Millennium i PKO Bank Polski. W każdym z tych banków rozwiązanie dostępne jest na razie dla ograniczonej grupy użytkowników. Jeszcze w tym kwartale zbliżeniowy Blik powinien pojawić się w kolejnych bankach – Santanderze, ING i mBanku.
Płacenie Blikiem zbliżeniowo wymaga jednorazowej aktywacji usługi w aplikacji Alior Mobile. Trzeba także włączyć na stałe opcję NFC i aktywną blokadę ekranu (odblokowanie smartfona za pomocą PIN-u lub odcisku palca lub biometrii twarzy). W procesie aktywacji Blika zbliżeniowego można ustawić go jako domyślną formę płatności.
Aby dokonać płatności zbliżeniowej nie trzeba już uruchamiać aplikacji i generować kodu. Nie jest także konieczne posiadanie karty płatniczej i jej podpinanie. Usługa zadziała nawet wtedy, gdy klient nie ma zasięgu sieci komórkowej lub dostępu do internetu. Wystarczy tylko odblokować telefon i zbliżyć go do terminala.
Dzięki technologii Mastercard ta metoda płatności dostępna jest nie tylko w Polsce, ale również w każdym zbliżeniowym terminalu za granicą, który oznaczony jest logo tej organizacji.
WB/Alior Bank