PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Who is who
  • Wydarzenia
  • Praca
  • Forum
  • Alert
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekAlior Sync: ninja musi poćwiczyć

Alior Sync: ninja musi poćwiczyć

Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
Tomasz Jaroszek 19.06.2012 (08:37)

Dawno nie było tylu hucznych zapowiedzi w sektorze bankowym. Bank 2.0, rewolucja, nowa era bankowości? Czy Wojciech Sobieraj naprawdę zdeklasuje konkurencję nowym produktem?  Zainteresowanie na starcie było tak duże, że nie obyło się bez problemów. Czy Sync spełni pokładane w nim nadzieje? – subiektywne, pierwsze wrażenie dziennikarza, klienta kilkudziesięciu innych banków.

Bank ruszył 14 czerwca, około południa. Wyczekiwała go branża, napięcie rosło. Ninja pojawił się w sieci i zaczęliśmy testowanie. Założenie rachunku zajmuje dosłownie chwilę, ale dalej zdajemy się już na banki i ich księgowanie przelewów. Procedura z potwierdzeniem przelewem z innego konta jest bardzo wygodna. Wypełnianie podstawowych rubryk zajmuje maksymalnie kilka minut, a po wprowadzeniu numeru konta, z którego wykonamy przelew weryfikujący, pojawia się przycisk z przekierowaniem do tego banku. Procedura łatwa, prosta i przyjemna – obyło się bez kuriera, ale w moim przypadku oczekiwanie na identyfikator trwało dokładnie dobę. Do tego czasu mogłem zwiedzać wirtualny oddział, przeglądać ofertę produktową, przymierzać się do napisania pierwszej oceny.

Wirtualny oddział

Największe zdziwienie podczas kontaktu z Alior Sync wzbudził komunikat, że Chrome nie jest obsługiwaną przeglądarką w przypadku Wirtualnego Oddziału. Według ostatnich szacunków Statcounter Chrome w końcu wyprzedziła produkt Microsoftu i szacunkowo jest już najczęściej używaną przeglądarką na świecie. Problem tkwi w technologii Flash i Silverlight – w każdej przeglądarce wygląda to nieco inaczej. Alior Sync ukłonił się w stronę klientów korzystających z IE, Opery i Firefoxa – oni mogą porozmawiać z przedstawicielem banku w wersji video. Pracownicy wirtualnego oddziału zapytani o termin wprowadzenia usługi również dla użytkowników Chrome, sugerują korzystanie z trzech wymienionych wcześniej przeglądarek.

Zwiedziłem Wirtualny Oddział korzystając z przeglądarki Firefox. Wybieramy jedną z trzech metod połączenia i dostajemy również informację, ile jest wolnych pracowników i jaki mamy czas oczekiwania na połączenie. Nowością urzekającą swoją prostotą jest… gra umilająca czas oczekiwania na konsultanta.

Klient może układać obrazki lub odbijać piłeczkę – banalne rozwiązanie, ale na pewno wyróżniające się na tle konkurencji. Rozmowa z konsultantem jest możliwa w 3 formach: video, audio lub chat. Ciekawie rozwiązana jest ocena pracownika po zakończeniu rozmowy. Forma obrazkowa jest łatwiejsza w odbiorze, ale musimy ją wykonać, żeby zamknąć okno po połączeniu. W przypadku wirtualnego oddziału, jest to co było w planach – kilka kanałów całodobowej komunikacji z pracownikiem. Co do jakości usługi, klienci ocenią sami, wystawiając oceny konsultantom. Bank musi również dostosować zaangażowanie pracowników i technologii do zainteresowania klientów. Sądząc po facebookowej tablicy Alior Sync pełnej komentarzy o opóźnieniach i problemach technicznych, zainteresowanie klientów przerosło w pierwszych możliwości banku. 

 

 

Konto dla ninja

Hasło maskujące, specjalny obrazek w mailach od banku, identyfikator i możemy zacząć współpracę z bankiem. Jeśli nie odpowiada nam sposób logowania przez aplikację mobilną, to możemy go zmienić, chociażby na logowanie poprzez obrazek. Tam gdzie jedni widzą niebezpieczeństwo –wielu powie: wygoda. Każdy klient walczący z tokenami, hasłami maskującymi, loginami na dotykowych smatfonach w środku zimy, wie jak ciężką przeprawą może być logowanie do własnego rachunku. Tak jak i różne formy logowania pasują różnym klientom, tak i samo konto na pewno znajdzie zarówno zwolenników, jak i przeciwników.



>>> Kliknij aby powiększyć

Wygoda samego interfejsu i układ przycisków to kwestia indywidualnego podejścia klienta. Niektórzy wolą duże przyciski i układ kafelkowy, innym wystarczy szablon, który od wielu lat prezentuje np. mBank – linków ustawionych w kolumnie. Alior Sync ma być intuicyjny i tu na pewno obrazkowe formy będą atutem. Bank daje klientom możliwość wyboru, w jaki sposób chce oglądać historię swojego konta: wykresami, kalendarzem czy też wyciągiem klasycznym – linijka pod linijką.

Każdy produkt, z którego korzystamy ma procedurę zakładania lub też wnioskowanie. Formularze można najlepiej porównać z zakładaniem poczty elektronicznej – kilka linijek do uzupełnienia, aby wyświetliło nam się zielone światło, że możemy przejść do kolejnej rubryki. Intuicyjność to również dyskusyjna kwestia – tak jak wnioski można wypełnić bez większych problemów, tak dotarcie do niektórych ustawień nie wydaje się już tak logiczne. Rozszyfrowanie menadżera finansowców wymaga poświęcenia chwili czasu, w szczególności, jeśli mamy kilka rachunków, kart i lokat, i nie natrafimy na problemy natury technicznej – menadżer niekoniecznie widzi od razu wszystkie podpięte produkty.

Świnka z kasą

Zmuszenie siebie samego do oszczędzania może nie być takie łatwe. Mamy dostęp do lokat i kont oszczędnościowych, ale czasami to również za mało. Tak jak dzieci mogą zbierać pieniądze w formie zabawy ze skarbonką w SKO, tak i tutaj Alior znalazł rozwiązanie dla klienta dorosłego. Określamy jakiej kwoty potrzebujemy i w jakim terminie musimy ją uzbierać. Bank proponuje nam lokaty z określoną formą wpłat, rozłożoną w czasie. Jeśli chcemy się zmobilizować bardziej, możemy to opublikować na naszej osi czasu na Facebooku. Bank dostanie wirusową promocję usługi, a klient pokaże światu, że oszczędza na coś konkretnego. I tutaj pojawia się pytanie: czy ekshibicjonizm internauty sięga tak głęboko, czyli do samego portfela. Jak pokazała niejedna historia portalu internetowego, dzielimy się tysiącami informacji, często bez zastanowienia. Jednak kwestia pieniędzy jest już zupełnie inna, łatwo pokazać na Facebooku zdjęcie z wakacji, ale bariera pokazania skarbonki na kolejny wyjazd może być dla wielu użytkowników granicą nie do przejścia.



>>> Kliknij aby powiększyć

mBank powalczy z ninją

Alior Sync miał jako pierwszy rewolucjonizować bankowość i tworzyć erę finansów 2.0. Każdy kto spróbuje później, będzie już tylko drugi, dublujący pomysły, ewentualnie mało oryginalny. W tym przypadku drugi może okazać się silnym konkurentem, bo przyjrzy się dobrze problemom tego pierwszego. Alior Sync stworzono w kilka miesięcy, a prezes Sobieraj obiecał ciągłe udoskonalanie. Bank już pierwszego dnia walczył z błędami przy zakładaniu rachunków i pracy wirtualnego oddziału. Przyczyną było m.in. wprowadzenie nowej wersji Flash, na którą bank nie był gotowy. Niektóre usługi będzie można przetestować na poważnie dopiero z czasem. Zarówno współpraca z Allegro, jak i synchronizacja z Facebookiem to duże wyzwanie technologiczne, a bank nie dał sobie dużo czasu na dopięcie wszystkiego na ostatni guzik. Analizie bankowości mobilnej w zestawieniu z konkurencją poświęcimy już odrębny tekst. Zainteresowanie banków technologią mobilną wyprzeda wręcz zainteresowanie samych klientów. Można odnieść wrażenie, że dzisiaj banki ścigają się o pole position na rynku aplikacji, kiedy mobilność stanie się wśród klientów powszechna.

Facebook finansów – nowy mBank to projekt zapowiadany równie ambitnie, co nowa marka Aliora. Ekipa z grupy BRE dała sobie jednak więcej czasu i nie chce ścigać się na to, kto będzie pierwszy na polu innowacji bankowych. Budowa usługi od nowa zamiast poprawiania po kawałku zakurzonego już eKonta wydaje się dobrą drogą, w szczególności, że dla klienta kluczowa jest jakość. Czy swoim kontem przebiją ofertę Aliora? Banki oszalały na punkcie innowacji, wiec trudno prognozować jakie jeszcze usługi zobaczymy za kilka miesięcy. Coraz lepsze usługi dostają klienci, których bawią dodatki do kont, gadżety, aplikacje, a coraz bardziej zapomina się o tych, którzy wolą klasyczną bankowość.

Alior zapowiedziami rewolucji ustawił sobie bardzo wysoko poprzeczkę. Klienci czekali na wygodne darmowe konto, dziennikarze na rewolucję, konkurencja na potencjalny pierwszy bank 2.0. Produkt jest innowacyjny, ale musimy dać mu trochę czasu na wdrożenie. Na pewno można czuć lekki niedosyt, bo żeby doskoczyć do tak wysoko zawieszonej poprzeczki, przydałby się prawdziwy ninja.

Źródło: PR News

Udostępnij: Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
alior tomasz jaroszek 2012-06-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: alior tomasz jaroszek

Sprawdź także:

0 Mimo pandemii mieszkania w Polsce zdrożały niemal najmocniej w UE
18.01.2021 (11:18) – informacja prasowa

Mimo pandemii mieszkania w Polsce zdrożały niemal najmocniej w UE

Eurostat opublikował dane na temat sytuacji na rynku nieruchomości w III kw. 2020 r. Według nich w trakcie pandemii …

0 Wśród młodych rośnie zainteresowanie innowacyjnymi formami polis
18.01.2021 (10:29) – informacja prasowa

Wśród młodych rośnie zainteresowanie innowacyjnymi formami polis

Pandemia COVID-19 sprawiła, że bardziej niż dotychczas zaczęliśmy dbać o swoje zdrowie i bezpieczeństwo, a w 2020 …

0 #Prognozy2021: Łukasz Tarnawa, BOŚ: Poprawa koniunktury gospodarczej powinna przynieść stopniowy wzrost popytu na kredyt
18.01.2021 (09:48) – artykuł nadesłany, Tylko u nas

#Prognozy2021: Łukasz Tarnawa, BOŚ: Poprawa koniunktury gospodarczej powinna przynieść stopniowy wzrost popytu na kredyt

W 2021 r. sytuacja finansowa banków będzie wypadkową dalszego obniżenia wyniku odsetkowego oraz wzrostu kosztów …

0 #Prognozy2021: Andrzej Powierża, DM Citi Handlowy: Opłaty i prowizje za niektóre usługi będą rosły, ale nie spodziewam się olbrzymiego wzrostu dochodów prowizyjnych
18.01.2021 (08:18) – artykuł nadesłany, Tylko u nas

#Prognozy2021: Andrzej Powierża, DM Citi Handlowy: Opłaty i prowizje za niektóre usługi będą rosły, ale nie spodziewam się olbrzymiego wzrostu dochodów prowizyjnych

Dla wyników banków w 2021 r. najważniejsze będzie tempo powrotu do normalności. Przede wszystkim, ale nie …

0 Generali udostępni polisy dla klientów FCA Banku i Leasys Polska
18.01.2021 (06:57) – informacja prasowa

Generali udostępni polisy dla klientów FCA Banku i Leasys Polska

Generali Polska rozpoczyna współpracę ze spółkami finansowymi Grupy FCA w Polsce: FCA Bank S.p.A. S.A. Oddział w …

0 BIK udostępnił aplikację mobilną Mój BIK. Jej użytkownicy mogą m.in. sprawdzić historię kredytową i korzystać z alertów
18.01.2021 (06:51) – informacja prasowa

BIK udostępnił aplikację mobilną Mój BIK. Jej użytkownicy mogą m.in. sprawdzić historię kredytową i korzystać z alertów

BIK udostępnił aplikację mobilną. Jej głównym założeniem jest bieżący dostęp do historii kredytowej. Klient od razu …

PRNews.pl

Zobacz również

„Nagraj swój kaszel i uzyskaj wynik testu na Covid-19”. Nowe oszustwo na koronawirusa

„Nagraj swój kaszel i uzyskaj wynik testu na Covid-19”. Nowe oszustwo na koronawirusa

Przestępcy zachęcają do instalacji aplikacji mobilnej, dzięki…

Leszek Skiba: Pekao nie chce już przejmować

Leszek Skiba: Pekao nie chce już przejmować

Poprawa w zakresie technologii pozwoli nam pozyskiwać…

Kłamstwa i fałszywki. Nowy rekord przestępczości w ubezpieczeniach

Kłamstwa i fałszywki. Nowy rekord przestępczości w ubezpieczeniach

Wyłudzenia odszkodowań i świadczeń sięgnęły w Polsce…

Najlepsze z najtańszych kart kredytowych – styczeń 2021 [Ranking]

Najlepsze z najtańszych kart kredytowych – styczeń 2021 [Ranking]

Karta kredytowa może pełnić rolę koła ratunkowego,…

Zwolnienia grupowe w Nest Banku. „Szybkie cięcie” 200 osób

Zwolnienia grupowe w Nest Banku. „Szybkie cięcie” 200 osób

Kolejny bank szykuje zwolnienia grupowe. Tym razem…

Praca

Starszy specjalista ds. PR

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Vito Anstadt:

Jeśli bowiem wzrost cen będzie wyższy, to i zyski z obligacji długoterminowych mogą …

nie, 17 sty 2021 (06:16) • Polacy kupili rządowe obligacje za ponad 28 miliardów

Vito Anstadt:

Nie znam nikogo,kto mialby taki banknot w rece.W Aliorze,PKO BP ,mojej poczcie nikt …

nie, 17 sty 2021 (06:07) • Banknoty o nominale 500 zł dostępne w wybranych bankomatach

Krystian Patyk:

Ja nie czekałem ze złożeniem pozwu… O moje interesy zadbała jedna z kancelarii …

pt, 15 sty 2021 (09:23) • Czy „frankowicze” powinni śpieszyć się z pozwami?

Janeczek:

Polecam, można zrobić zakupy i zapłacić za nie nawet ponad miesiąc później. By …

czw, 14 sty 2021 (11:39) • Blisko połowa klientów Twisto korzysta z możliwości przesunięcia płatności na następny miesiąc. Fintech podał garść statystyk

Darek:

Fajna inicjatywa, ciekaw jestem jak to będzie w życiu wyglądało …

śr, 13 sty 2021 (12:10) • ERGO Hestia uczy pracowników programowania

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2021 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców