Zmiany w ofercie Alior Sync poprzedzone były badaniami opinii klientów. Dla zdecydowanej większości klientów są to pozytywne zmiany. Wszyscy klienci otrzymują m.in. dostęp do bezpłatnych bankomatów na całym świecie – mówi w rozmowie z PRNews.pl Celina Waleśkiewicz, dyrektor Obszaru Bankowości Nowoczesnej Alior Banku.
Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Od kwietnia klienci korzystają z cashbacku w mniejszym niż dotychczas zakresie. Nie obawiacie się, że tracicie jeden z ważniejszych atutów?
Celina Waleśkiewicz, dyrektor Obszaru Bankowości Nowoczesnej Alior Banku:
Zmienione warunki wypłaty cashback obowiązują nowych klientów od kwietnia br., a dotychczasowych od 1 czerwca 2013 r. Kwoty transakcji objętych zwrotem cashback zostały ograniczone do tysiąca złotych w ciągu miesiąca i do czterech tysięcy w ciągu roku. Przekładając to na kwoty zwrotu, będzie to pięćdziesiąt złotych miesięcznie i nie więcej niż dwieście w skali roku. Ponad 95 proc. naszych klientów wydaje miesięcznie na zakupy w Internecie kwoty nie przekraczające 1 tys. zł. W rzeczywistości dopasowujemy ofertę do ich realnych wydatków.
Uważacie Państwo, że bezpłatne bankomaty na całym świecie będą dobrą rekompensatą za ograniczenia w cashbacku?
Usługa została wprowadzona zgodnie z wynikami naszych badań ankietowych – bezprowizyjne wypłaty z bankomatów na świecie to jeden z dwóch najbardziej pożądanych benefitów konta. Bezpłatne bankomaty weszły na stałe do oferty Synca od 1 kwietnia br.
Chciałabym w tym miejscu zaznaczyć, że pozostajemy nadal najkorzystniejszą cenowo ofertą na rynku. Oferujemy bezwarunkowe zero złotych za prowadzenie konta, za wydanie i użytkowanie karty debetowej, za przelewy, zwykłe i 10 przelewów natychmiastowych w miesiącu. Teraz do bezpłatnych wypłat z bankomatów w Polsce dokładamy usługę darmowych wypłat ze wszystkich bankomatów na świecie. Ponadto dotychczasowi klienci banku mogą skorzystać z atrakcyjnej 90-dniowej lokaty oprocentowanej 5% w skali roku.
Poza zmianą limitów upraszczamy warunki dokonywania zwrotu cashbacku. Dlatego wprowadzamy jedną, bardzo przejrzystą zasadę – jeśli klient przekazuje do nas wynagrodzenie lub stypendium, emeryturę czy rentę, to nabywa prawo do cashbacku. Oferujemy najlepsze konto na rynku, w zamian chcemy być dla naszych klientów podstawowym bankiem.
Bez względu na to, jaka jest wysokość tego wynagrodzenia?
Tak -nie wymagamy wpływów w określonej wysokości.
Jakie jeszcze plany ma Sync na najbliższe miesiące?
W tym roku zamierzamy udostępnić dodatkowe produkty kredytowe, szczególnie dla osób młodych do 26 roku życia. Ta grupa klientów ze względu na wiek, źródło przychodów czy brak historii kredytowej jest z definicji gorzej oceniana przez banki, wobec czego produkty kredytowe są dla niej mniej dostępne. Stawiamy na szybki, w pełni zdalny proces. Nie będziemy udzielać kredytów na duże kwoty, ale będzie można je uzyskać całkowicie online.
A jakie plany w zakresie płatności mobilnych ma Alior Sync?
Rozpatrujemy różne technologie oraz modele wdrożenia płatności mobilnych i jesteśmy otwarci na wszystkie inicjatywy rokujące powodzenie.
Płatności mobilne mają sens, jeżeli szybko zostanie zbudowana odpowiednia skala zarówno po stronie akceptantów, jak i klientów. Jest klika projektów, które dobrze rokują i chcemy w tych projektach uczestniczyć. O konkretnych decyzjach i datach będziemy sukcesywnie informować..
Jak Państwo zapatrujecie się na wprowadzone przez PKO BP płatności IKO? Docelowo ma to być projekt otwarty na inne banki.
Niewątpliwie projekt IKO należy do grupy dobrze rokujących, wskazują na to chociażby pierwsze, obiecujące statystyki opublikowane przez PKO. O pełnym sukcesie można jednak mówić dopiero wtedy, gdy dostępność płatności mobilnych będzie powszechna. PKO może to osiągnąć jedynie dołączając inne banki, jak również sieci akceptantów. Stąd zapowiedzi o otwarciu systemu nie są niespodzianką. Jeśli chodzi o Alior- gdyby PKO zaproponowało nam współpracę, oczywiście odpowiemy „tak”.
A współpraca z PayPalem? On też myśli o płatnościach mobilnych.
Współpracujemy na stałe z PayPalem, mamy sprzężone konto z tym systemem płatności. Na drugą połowę roku mamy zaplanowane wdrożenie nowego rozwiązania. Temat płatności mobilnych też był poruszany, jednak jak pokazują dotychczasowe doświadczenia, wdrożenia tego typu rozpoczynają się od większych dla PayPala rynków tj. w Stanów Zjednoczonych czy Wielkiej Brytanii.
Czy klienci mogą oczekiwać kolejnych usprawnień w samej bankowości mobilnej?
Rozwijamy aplikacje mobilne i wkrótce pojawią się nowe propozycje w tym zakresie. Planujemy m.in. wdrożenie aplikacji wirtualnego oddziału na tabletach i na smartfonach. Chcemy jeszcze lepiej wykorzystać menadżera finansów, bardziej w kierunku planowania i kontroli wydatków. W związku z tym będziemy chcieli zaproponować dodatkowe korzyści dla klientów związane z oszczędzaniem. Cały czas zbieramy uwagi i sugestie klientów – staramy się wprowadzać w pierwszej kolejności te rozwiązania, które są najczęściej zgłaszane przez użytkowników bankowości internetowej i mobilnej.
Głośno było ostatnio o kwestii Big Data w wykonaniu Aliora. Na czym miałoby polegać wykorzystanie danych z serwisów społecznościowych?
Nie podjęliśmy jeszcze decyzji dotyczącej wprowadzenia jakichkolwiek rozwiązań w oparciu o koncepcję Big Data. W tej chwili określamy możliwości wykorzystania innowacyjnych sposobów przetwarzania różnego rodzaju danych, np. pochodzących z serwisów społecznościowych. Chcemy dzięki temu, zaproponować klientom lepsze rozwiązania, takie jak zupełnie nowe, uproszczone procesy oceny zdolności kredytowej, a w przyszłości również bardziej spersonalizowane produkty bankowe. Zaznaczamy jednak, że ewentualne zastosowane rozwiązania będą dotyczyć tylko i wyłącznie klientów, którzy sami potwierdzą chęć udostępnienia bankowi swoich danych i wyrażą zgodę na ich przetwarzanie.
Dziękuję za rozmowę.
