Na 26 października zaplanowano fuzję operacyjną Meritum Banku i Alior Banku. Prace techniczne związane z połączeniem ruszą 24 października i zakończą się dwa dni później. W tym czasie wyłączone zostaną systemy bankowości internetowej i mobilnej. Klienci Meritum Banku dostaną system transakcyjny Aliora.
Fuzja operacyjna to ostatni etap w łączeniu dwóch banków (zobacz „Bankowo fuzja krok po kroku”). Wówczas dochodzi do połączenia systemów operacyjnych i przepięcia klientów jednego banku na system informatyczny drugiego. Tak będzie w przypadku przejmowanego Meritum Banku, który trafi pod skrzydła Alior Banku. Wcześniejszy etap przejęcia – fuzja prawna – została zakończona w czerwcu.
W związku z planowanym połączeniem Alior Bank informuje o dwudniowej przerwie technicznej, w wyniku której klienci nie będą mieli dostępu do bankowości internetowej i mobilnej. Przerwa zacznie się 24 października o godzinie 00:00. Klienci nie będą mogli realizować przelewów, płatności internetowych („Płacę z Alior Bankiem”) oraz płatności BLIKIEM, ani korzystać z innych usług bankowości elektronicznej. Niedostępne będą również usługi Kantoru Walutowego Online, Biura Maklerskiego oraz T-Mobile Usługi Bankowe. Bank nie będzie obsługiwał wniosków internetowych dotyczących sprzedaży produktów, płatności i sprzedaży ratalnej w Internecie i sklepach tradycyjnych.
W weekend oddziały oraz placówki partnerskie Alior Banku, będą nieczynne lub dostępne tylko w trybie informacyjnym. Klienci będą nadal mogli korzystać z kart płatniczych i bankomatów. Infolinia Banku pod numerem 19 502 będzie działać w trybie informacyjnym oraz przyjmować dyspozycje związane z zastrzeganiem kart. Bank planuje, że przerwa techniczna skończy się w poniedziałek 26 października o godzinie 6.00. Od poniedziałku w normalnym trybie będą też działać placówki.
Dłuższa przerwa czeka klientów Meritum Banku – zacznie się już 23 października od godziny 15.00. W dniu 26 października bank udostępni im bankowość internetową Aliora, a informacje z obu systemów zostaną połączone. Od poniedziałku logowanie będzie odbywało się już na stronie https://www.aliorbank.pl. Bank uprzedza, że nie będzie wysyłał żadnymi kanałami (SMS czy e-mail) żadnych dodatkowych próśb o podanie danych wrażliwych. W przypadku otrzymania takiego komunikatu, należy go zignorować i skontaktować się z infolinią.
Bank przypomina, że w systemie internetowym Aliora będzie widoczna historia transakcji z Meritum za ostatnie 12 miesięcy. Po połączeniu klienci Meritum Banku dostaną aplikację mobilną Alior Banku.