PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBank BNP Paribas rusza z nową odsłoną Misji Edukacja
BNP Paribas

BNP Paribas

BNP Paribas jest bankiem uniwersalnym z siedzibą w Warszawie. Powstał w wyniku fuzji Banku Gospodarki Żywnościowej S.A. z BNP Paribas Bankiem Polska S.A

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bnp-paribas-bank-polska

Bank BNP Paribas rusza z nową odsłoną Misji Edukacja

Informacje 18.09.2024 (18:13) informacja prasowa
Marketing BNP Paribas

Z badań przeprowadzonych przez Bank BNP Paribas wynika, że aż 50% rodziców dających dzieciom kieszonkowe, oczekuje wsparcia ze strony szkoły w zakresie edukacji finansowej[1]. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom już w 2020 r. bank wprowadził kompleksowy program edukacji finansowej – Misję Edukacja, który w 2022 r. uzupełniły działania Misji Kieszonkowe. Dziś rusza kolejna odsłona – Misja Oszczędzanie, dzięki której bank przybliży uczniom nowy obszar tematyczny. Poza wątkiem edukacyjnym i konkursem dla nauczycieli, jest też specjalna promocja z oprocentowaniem aż 12% na środki na Lokacie Samodzielniaka. Powstała również odświeżona strona www.misja-edukacja.pl, a do współpracy zaproszeni zostali kolejni eksperci, ze świata finansów i psychologii.

fot. Shutterstock

– Zarządzanie pieniędzmi to ważna część naszego życia i warto rozwijać u dzieci tę umiejętność od wczesnych lat życia. Niestety w szkołach brakuje spójnego systemu edukacji finansowej, a dorośli – rodzice i nauczyciele – często nie wiedzą jak do tego tematu podejść skutecznie i w sposób atrakcyjny dla młodych odbiorców. Jako Bank Dobrych Decyzji, chcemy pomagać w podejmowaniu słusznych wyborów finansowych, a do tego potrzebne są fundamenty – czyli wiedza przekazana już od najmłodszych lat. W tym roku wprowadzamy do naszych działań nowe wątki edukacyjne – służy temu Misja Oszczędzanie – mówi Justyna Pietrewicz-Dąbrowska, menadżerka ds. komunikacji marketingowej w Banku BNP Paribas, odpowiedzialna za Misję Edukacja.

Bank BNP Paribas od 2020 r. pomaga szerzyć wiedzę finansową wśród najmłodszych w ramach działań Misji Edukacja. W 2022 r. rozpoczął akcję Misja Kieszonkowe. Dzięki programowi ponad 70 000 uczniów z klas I-VI szkoły podstawowej i 2 000 nauczycieli w całej Polsce zyskało dostęp do bezpłatnych materiałów, które pomogły im lepiej zrozumieć, jak zarządzać otrzymywanymi pieniędzmi, oszczędzać na określone cele i podejmować świadome decyzje finansowe. Aż 98% nauczycieli, którzy wzięli udział w ankiecie ewaluacyjnej pozytywnie oceniło program, podkreślając jego wpływ na rozwój dobrych nawyków finansowych uczniów. Dodatkowo, 70% z nich zgłosiło, że dzieci uczestniczące w „Misji Kieszonkowe” wykazywały znaczną poprawę w zarządzaniu swoimi finansami, lepiej rozumiały, skąd biorą się pieniądze i świadomiej planowały swoje wydatki.

Teraz tematyka finansowa obecna w działaniach edukacyjnych banku zostaje poszerzona o Misję Oszczędzanie. „To moje pieniądze, wydam je, na co chcę!”, „Po co mam oszczędzać na rower, dziadek mi go kupi!” czy „Nigdy na to nie uzbieram…” – to słowa, które od swoich dzieci słyszało większość rodziców. Bank BNP Paribas chce sprawić, aby oszczędzanie nie tylko stało się prostsze, ale też kojarzyło się pozytywnie – ze spełnianiem marzeń. Na rodziców czeka szereg artykułów, podcastów i praktycznych narzędzi przygotowanych przez ekspertów. Na nowej stronie www.misja-edukacja.pl  znajdą oni między innymi:

  • skarbonkowy quiz, dzięki któremu rodzice dowiedzą się, jaka jest ich postawa wobec finansów dzieci,
  • plan oszczędzania na marzenia – praktyczne narzędzie do wydrukowania i wypełniania razem z dzieckiem,
  • kalkulator oszczędzania, pozwalający szybko obliczyć, ile czasu muszę odkładać określoną kwotę, by spełnić swoje marzenie,
  • podcasty i artykuły na temat różnych aspektów oszczędzania przygotowane przez ekspertów współpracujących z Bankiem BNP Paribas w ramach programu: dziennikarza finansowego Macieja Samcika, psycholożki Natalię Tur, Julię Izmałkową i dziennikarza oraz pisarza Krzysztofa Hanke.

Misja Oszczędzanie to także pomoc edukacyjna dla nauczycieli i uczniów,  m.in. dzięki darmowemu dostępowi do materiałów dydaktycznych, zgodnych z podstawą programową i dopasowanych do wieku oraz konkursy edukacyjne. Uczestniczące w programie klasy będą miały również szansę wziąć udział w dwóch konkursach plastycznych, zaplanowanych na I i II semestr roku szkolnego. Ich wspólnym celem będzie wprowadzenie dzieci w świat oszczędzania i zarządzania finansami poprzez zabawę i kreatywność. Dla szkół, które zaangażują się najbardziej, przewidziana jest nagroda Grand Prix w wysokości 5000 zł na modernizację placówki. Dodatkowo, klasy mogą zdobyć atrakcyjne nagrody indywidualne, takie jak edukacyjne wycieczki, które będą dodatkową motywacją do twórczego podejścia do tematu oszczędzania.

Bank BNP Paribas nie tylko ułatwia dzieciom poznanie teorii w zarządzaniu finansami. Mocno stawia też na praktykę. Z okazji rozpoczęcia nowego roku szkolnego zaproponował rodzicom promocję „Samodzielniak z nowym rokiem szkolnym”. Za otwarcie konta dziecku rodzic otrzymuje 150 zł w bonach Allegro i oprocentowanie w skali aż 12% na środki na Lokacie Samodzielniaka (przez pierwsze trzy miesiące, do kwoty 1000 zł).

Szeroka oferta banku projektowana z myślą o dzieciach i ich rodzicach to nie tylko specjalne konto i wsparcie edukacyjne. Odpowiedzialne zarządzanie domowym budżetem powinno uwzględniać również plan działania w sytuacjach kryzysowych, który nie tylko ułatwi poradzenie sobie finansowo z niespodziewaną sytuacją, ale też zmniejszy związany z nią stres. Bank oferuje także „Ubezpieczenie Plan na wypadek – ochrona dla młodych bohaterów”. W jego skład wchodzi świadczenie już za jednodniowy pobyt dziecka w szpitalu, pakiet assistance związany z poważnym zachorowaniem, skutkującym 3-dniowym pobytem w szpitalu lub w przypadku nieszczęśliwego wypadku, a także zwrot kosztów badań diagnostycznych, wizyt lekarskich, antybiotykoterapii po ugryzieniu przez kleszcza czy inne owady i zwierzęta.

Materiały edukacyjne oraz szczegóły konkursów dostępne na www.misja-edukacja.pl

[1] Badanie jakościowo-ilościowe zrealizowane dla BNP Paribas przez Difference; Badanie ilościowe (CAWI, rodzice dzieci w wieku 0-18 lat, N=1000, realizacja ankiet 4-8.12.2021); Badanie jakościowe (12 IDI z rodzicami deklarującymi dawanie kieszonkowego, realizacja 15-20.2021).

Źródło: BNP Paribas

2024-09-18
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Worldline wprowadza na polski rynek Android SmartPOS
13.06.2025 (04:48)

Worldline wprowadza na polski rynek Android SmartPOS

Worldline wprowadza na polski rynek nowe rozwiązanie płatnicze dla małych i średnich przedsiębiorstw. Android …

a 0 Prawie połowa młodych planuje założenie własnej firmy. Badanie ING
13.06.2025 (04:45)

Prawie połowa młodych planuje założenie własnej firmy. Badanie ING

Badanie ING Banku Śląskiego ujawniło, że Polki i Polacy uważają się za osoby przedsiębiorcze, choć tylko niektórzy …

a 0 Zakupy w social mediach? Codzienność dla 31 proc. konsumentów, wyzwanie dla firm
13.06.2025 (04:44)

Zakupy w social mediach? Codzienność dla 31 proc. konsumentów, wyzwanie dla firm

40 proc. polskich konsumentów oczekuje możliwości robienia zakupów na wielu platformach jednocześnie – w social …

a 0 Compensa nagrodzona Srebrnym Parasolem 2025
13.06.2025 (04:42)

Compensa nagrodzona Srebrnym Parasolem 2025

Compensa otrzymała nagrodę Srebrny Parasol 2025 za wprowadzenie do oferty nowych produktów ubezpieczeniowych, …

a 0 Niewidzialni, ale równie ważni – Provident Polska stawia na włączenie społeczne i wsparcie młodych dorosłych
13.06.2025 (04:40)

Niewidzialni, ale równie ważni – Provident Polska stawia na włączenie społeczne i wsparcie młodych dorosłych

W Polsce setki młodych dorosłych opuszczających pieczę zastępczą lub mierzących się z kryzysem bezdomności …

a 0 Powstała pierwsza samoregulacja dotycząca sprzedaży usług dodatkowych przez instytucje pożyczkowe
13.06.2025 (04:38)

Powstała pierwsza samoregulacja dotycząca sprzedaży usług dodatkowych przez instytucje pożyczkowe

Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF) opublikował dokument: „Dobre Praktyki w zakresie Dystrybucji …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

41,5 mln kont osobistych prowadziły na koniec…

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Bankowcy nie mogą narzekać na brak klientów.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców