PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościBank Pomysłów Banku Zachodniego WBK – pionierskie wykorzystanie social media

Bank Pomysłów Banku Zachodniego WBK – pionierskie wykorzystanie social media

Aktualności 14.05.2010 (08:39)

Kiedy kotlerowskie 4P zostało rozszerzone do 7P i uzupełnione o czynnik ludzki (people), mało kto wiedział, do jakiego stopnia będzie to miało wpływ na strategie marek w przyszłości. Dziś jesteśmy bliscy zrozumienia zmian, które nastąpiły.

Idzie nowe – zmiana biznesowej wyobraźni

Nowoczesny marketing opuścił  korporacyjne biurowce. Jeszcze jakiś czas temu wzorem idealnej firmy była taka, w której marketingowcy to nie tylko pracownicy działu marketingu, ale również sprzedawcy, konsultanci, dostawcy i w ogóle wszyscy pracownicy. Obecnie firmy wybijające się rozszerzają swoje działy marketingu o rzesze klientów, którzy współtworzą produkty, kreują innowacje i sami stają się inicjatorami oraz wykonawcami akcji promocyjnych. Z konsumentów stali się prosumentami, a tradycyjne media zostały w dużej mierze zastąpione przez social media.  

W 2006 r. Jeff Howe opublikował  w „Wired” artykuł, w którym po raz pierwszy użył pojęcia crowdsourcing. Jest to połączenie słów: outsourcing i crowd (z ang. tłum). W crowdsourcingu, podobnie jak w outsourcingu, problem rozwiązywany jest na zewnątrz, jednak nie przez inną zatrudnioną do tego firmę, lecz przez „zwykłych ludzi”. W wyniku postępującej demokratyzacji sieci „władza nad produktem” zostaje częściowo oddana w ręce konsumentów, dzięki czemu stwarza się szanse na stworzenie lepszego, zgodnego z ich oczekiwaniami efektu końcowego, z którym mogą się w większym stopniu identyfikować. Wygrywają wszyscy – firma oraz odbiorcy jej produktów.

Naturalnym środowiskiem dla crowdsourcingu jest internet (a w szczególności social media) i to właśnie tam, wraz z rozwojem trendów web 2.0 i mody na serwisy społecznościowe, przeprowadzane są najbardziej śmiałe przedsięwzięcia tego typu. Na świecie za klasyczne uważa się działania Della i Starbucksa. W Polsce przykładem działań z tego obszaru jest Bank Pomysłów Banku Zachodniego WBK.

Nowe kierunki

W kwietniu 2009 r. Bank Zachodni WBK udostępnił klientom platformę przeznaczoną do otwartego dialogu na temat bankowości elektronicznej (m.in. w zakresie funkcjonalności, ergonomii, wyglądu, bezpieczeństwa, usług). Bank Pomysłów umożliwiał wyrażanie opinii, pomysłów, sugestii i komentowanie wpisów innych. Użytkownicy głosowali na te pomysły, które wydawały im się najbardziej trafione. Inicjatywa spotkała się z wielkim zainteresowaniem, ponieważ klienci poczuli, że mają realny wpływ na usługi świadczone przez bank. Wraz z udostępnieniem nowego serwisu transakcyjnego BZWBK24, w październiku 2009 r., zostało wdrożonych 26 pomysłów zgłoszonych przez klientów. Bank udowodnił, że nie była to akcja na pokaz i że faktycznie bierze pod uwagę propozycje użytkowników serwisu, wcielając w życie najlepsze z nich. W tej chwili stale wdrażane są kolejne rozwiązania. Na początku maja 2010 r. z 1217 zgłoszonych pomysłów 103 zostało wdrożonych, a kolejne 14 jest w trakcie realizacji. W serwisie zarejestrowanych jest 2337 uczestników akcji, którzy łącznie dodali 3524 komentarzy. Najbardziej aktywni otrzymują statusy wyróżniające ich spośród innych użytkowników, a autorzy wdrożonych pomysłów dodatkowo nagrody pieniężne.

„Pozostawienie samym klientom decyzji o tym, jakie funkcjonalności i ulepszenia są dla nich najbardziej pożądane, stało się dla banku cennym źródłem wiedzy na temat oczekiwanych kierunków jego rozwoju, przynosząc samej instytucji szereg korzyści” – stwierdza Katarzyna Prus-Malinowska, dyrektor ds. komunikacji i promocji Direct Banking w Banku Zachodnim WBK.
 
Korzyści z projektu:

   1. Zwiększona lojalność klientów. Aktywni pomysłodawcy to niezwykle skuteczni ambasadorzy marki, którzy często polecają ją innym.
   2. Intensywny rozwój produktów. Ewolucja serwisu transakcyjnego BZWBK24 została przyspieszona i to od razu w optymalnym kierunku.
   3. Oszczędność kosztów. Grupa najlepszych pomysłodawców została zaproszona do testów nowych serwisów BZWBK24 internet i  BZWBK24 mobile przed ich uruchomieniem. Trudne byłoby pozyskanie takich specjalistów od innowacji innymi sposobami.
   4. Wzmocniony wizerunek. Bank pokazał, że jest nowoczesny, odważny, pionierski oraz otwarty na swoich klientów, których traktuje partnersko.

 
Wynik sprawił, że jego tematyka została rozszerzona do wszystkich innych aspektów bankowości, w tym do pełnej oferty produktowej. Serwis społecznościowy banku stał się jeszcze bardziej angażujący i rozbudowany – umożliwia użytkownikom dodawanie zdjęć, filmów, własnych awatarów, tagowanie pomysłów. Wprowadzony został mechanizm przeprowadzania ankiet i organizowania konkursów. Aktualną, nową wersję Banku Pomysłów można znaleźć pod adresem https://bankpomyslow.bzwbk.pl/.

Źródło: Adv.pl

bz wbk 2010-05-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bz wbk

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Who is who

Agnieszka Jabłońska-Twaróg

Agnieszka Jabłońska-Twaróg

International Marketing Communications Manager w Twisto Od…

Magdalena Urbańska

Magdalena Urbańska

PR Manager, Comperia.pl Na stanowisku PR Manager…

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński Rzecznik prasowy, Bank Pocztowy S.A.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców