Na trzy pytania redakcji PRNews.pl odpowiada Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu banku Credit Agricole.
Wojciech Boczoń: Skąd przekonanie, że model bancassurance przyjmie się na naszym rynku? Banki już kilkakrotnie podchodziły do tego tematu i można odnieść wrażenie, że bez większych sukcesów.
Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu banku Credit Agricole: Wśród różnych badanych instytucji banki cieszą się bardzo dużym zaufaniem, zazwyczaj większym niż towarzystwa ubezpieczeniowe. Dlatego rozwijając ofertę bancassurance z towarzystwem ubezpieczeniowym z Grupy Credit Agricole dajemy klientom pewność, że ubezpieczenia tworzone w takim modelu są również pod ścisłą kontrolą naszego banku – zarówno pod względem konstrukcji produktu, jego sprzedaży i obsługi posprzedażowej.
Dbamy o wysoką jakość oferowanych ubezpieczeń, ich dobre dopasowanie do potrzeb klienta oraz konkurencyjną cenę. Doradca bankowy zna swojego klienta, dzięki czemu łatwiej jest mu doradzić odpowiednią ochronę. Wierzymy, że te czynniki zapewniają przewagę modelu bancassurance nad ubezpieczeniami oferowanymi przez agentów ubezpieczeniowych.
Jakie zalety z punktu widzenia klienta daje możliwość zakupu polisy w banku?
Jak pokazują wyniki badań*, główną zaletą zakupu ubezpieczenia w banku, o której wspominają klienci, jest wygoda wynikająca z zakupu wszystkich produktów finansowych i ochronnych w jednym miejscu. Dla klientów ważna jest również szeroka dostępność sieci placówek bankowych oraz możliwość zakupu i obsługi ubezpieczeń w zdalnych kanałach dostępu banku – w serwisie internetowym, mobilnym i telefonicznym.
Ważną zaletą bancassurance, o której wspominają klienci jest także możliwość bezpośredniej rozmowy z doradcą bankowym, który bardzo dobrze zna swojego klienta i jego potrzeby. Rolą i dużą odpowiedzialnością doradcy jest to, aby klient zrozumiał przed czym chroni go polisa, na jakie korzyści może liczyć i jak wygląda procedura roszczeniowa. Możliwość bezpośredniej rozmowy z zaufanym doradcą jest szczególnie ważna dla klientów podczas zakupu bardziej skomplikowanych lub droższych ubezpieczeń.
Fakt, że bank jest dużą międzynarodową instytucją zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa.
Jakich nowości mogą oczekiwać klienci w najbliższych miesiącach?
Bank Credit Agricole wprowadził w lipcu do swojej oferty ubezpieczenie Pakiet Turystyczny, będące odpowiedzią na potrzebę ochrony w czasie wakacyjnych podróży zagranicznych.
Wcześniej – w styczniu tego roku – udostępniliśmy dla klientów ubezpieczenie nieruchomości Pakiet Dom oraz unikalne ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej w życiu prywatnym Pakiet OC. Tym samym klienci mogą znaleźć w ofercie Credit Agricole aż siedem ubezpieczeń chroniących życie, zdrowie, majątek, czy też zapewniających wszechstronną pomoc w nagłych nieprzewidzianych zdarzeniach.
Już wkrótce planujemy udostępnić ochronę na wypadek złamań w wyniku nieszczęśliwego wypadku dla dzieci w wieku 3-18 lat.
* Badanie Masion&Partners na zlecenie banku Credit Agricole, kwiecień 2016 r.