W minionym tygodniu w Restauracji „Fret@Porter” na Nowym Mieście w Warszawie, miało miejsce wręczenie nagród I edycji Batalii Reklamowej Gazety Bankowej. W konkursie zostały przyznane Nagrody Jury oraz Nagrody Czytelników Gazety Bankowej.
25 listopada 2008 r. kapituła konkursu oceniła reklamy, jakie ukazały się na łamach GB w okresie od 1 marca do 31 sierpnia 2008 r.
Natomiast głosy czytelników zliczane były na podstawie kuponów zamieszczanych we wrześniowych numerach „Gazety Bankowej” oraz na podstawie kuponu zamieszczonego na stronie: www.gazetabankowa.pl. Nagrodę Czytelników otrzymał reklamodawca z największą liczbą głosów.
Członkowie jury oceniali reklamy według następujących kryteriów:
I. Atrakcyjność kreacji: Czy dana kreacja jest ciekawa i unikatowa ?
II. Copywriting: Czy slogany i teksty użyte w reklamie są pomysłowe lub zabawne?
III. Spójność z przekazem graficznym: Czy tekst współgra z grafiką reklamy?
IV. Przejrzystość informacji: Czy przekaz reklamowy jest zrozumiały dla odbiorcy?
V. Skuteczność użytych środków: Czy reklama spełnia założony cel?
– Wydawcy prawie nigdy nie mają wpływu na stronę estetyczną reklam publikowanych w ich magazynie – powiedział Grzegorz Kiszluk, Redaktor Naczelny Magazynu „Brief”, przewodniczący jury Batalii Reklamowej – dlatego pomysł żeby nagrodzić tych reklamodawców, których prace znajdą uznanie w gronie ekspertów od komunikacji marketingowej wydaje się być godnym naśladowania.
Jury w składzie: Grzegorz Kiszluk, Izabella Januszewska – Press Research Director MillwardBrown SMG/KRC, Barbara Czerniawska – Account Director ITBC Communication, Jacek Opaluch – Dyrektor Artystyczny K2 Internet, Paweł Tkaczyk – właściciel Midea, Maciej Goniszewski – z-ca redaktora naczelnego Gazety Bankowej, Dorota Kurkowska – szefowa Biura Marketingu i Sprzedaży Gazety Bankowej, sekretarz kapituły: Anna Ratajczak – Specjalista ds. marketingu GB przyznało nagrody w kategoriach:
a. Reklama informacyjna
Nagroda Jury:
ABG Centrum – „Aplikacje Biznesowe Praktycy Praktykom ERP/MRP II”
Nagroda Czytelników:
SAS Institute sp. z o.o. – „Konferencja – Competing Analytics”
b. Reklama produktowa
Nagroda Jury:
Interia – „AdSearch – „Podwójnie podkreślone słowo”
Nagroda Czytelników:
Device Polska sp. z o.o – „Rentdivision only good points of rent”
c. Reklama społeczna
Nagroda Jury i Nagroda Czytelników
Stowarzyszenie Przyjaciół Polskiej Akcji Humanitarnej – „Zbieram wodę”
d. Reklama wizerunkowa
Nagroda Jury
Interia – „Są takie słowa, które dla nas nie istnieją”
Nagroda Czytelników
Heweltt-Packard Polska sp. z.o.o. oraz Asseco Poland SA – „Wojciech Żywny –nauczyciel Fryderyka Chopina”
Źródło: Gazeta Bankowa