Komunikacja bezpośrednia należy do kluczowych narzędzi marketingowych wykorzystywanych przez PKO BP, który w ten sposób poszerza grono klientów, informuje o nowościach w swojej ofercie oraz prowadzi badania rynkowe. Efektywne prowadzenie tych działań wymaga dostępu do zewnętrznych baz danych zawierających aktualne i szczegółowe informacje na temat potrzeb i możliwości finansowych konsumentów. Dane takie zapewnia bankowi Acxiom Polska.
PKO BP korzysta z oferty Data Pool, która zapewnia firmie dostęp do ogromnej liczby potencjalnych klientów, z którymi firma może kontaktować się wybraną drogą (pocztą, telefonicznie) dowolną ilość razy w ciągu roku, oraz wsparcie analityków Acxiom przy przeprowadzaniu różnego rodzaju analiz marketingowych (scoringi, analizy responsu, analizy profilu…).
PKO BP należy do najbardziej aktywnych użytkowników rozwiązań z dziedziny marketingu bezpośredniego. Realizowane przez bank kampanie od lat przodują zarówno w rankingach skuteczności, jak i efektywności akcji DM. Precyzyjne targetowanie, personalizacja ofert oraz doskonała organizacja i monitoring akcji pozwalają firmie osiągać ponadprzeciętne rezultaty.
Przygotowane przez Acxiom grupy docelowe były wykorzystywane przez PKO BP w kampaniach sprzedażowych min. kart kredytowych, kredytu mieszkaniowego czy też produktów finansowych przeznaczonych dla przedsiębiorców. Do wyselekcjonowanych respondentów z bazy kierowane są zwykle mailingi pocztowe, które wspierane są także kontaktami telefonicznymi realizowanymi przez zewnętrzne call center lub, tak jak w przypadku kampanii skierowanej do przedsiębiorców, kontaktami regionalnych doradców banku. W przypadku tej ostatniej akcji, uzyskano response rate na poziomie 9%, co stanowi wynik wielokrotnie wyższy od średnich rezultatów osiąganych w branży.