„W dużych aglomeracjach realizujemy obecnie strategię produktową. Produktem wiodącym w bankowości detalicznej są kredyty hipoteczne” – powiedział w czwartek PAP Bartkiewicz. „Pod koniec ubiegłego roku utworzyliśmy pięć centrów hipotecznych, a w 2006 roku planujemy otworzyć kilka następnych” – dodał.
Prezes poinformował, że dzięki wprowadzeniu we wrześniu nowej oferty produktów hipotecznych, miesięczna sprzedaż kredytów wzrosła z 26 mln zł we wrześniu do 71 mln zł w grudniu.
„Planujemy, że w 2006 roku nasz portfel kredytów hipotecznych wzrośnie o 35 proc. w porównaniu do stanu z końca 2005 roku” – powiedział Bartkiewicz. Na koniec 2005 roku portfel tych kredytów wynosił 650 mln zł.
Jak podaje PAP, kredyty hipoteczne BGŻ oferuje w tradycyjnych placówkach banku i placówkach specjalnie dedykowanych do ich sprzedaży, jak również przez pośredników finansowych. Prezes poinformował, że zgodnie z planami na 2006 rok 17 oddziałów zostanie przeniesionych do nowych lokalizacji, a 19 placówek będzie zmodernizowanych. Zgodnie z nową strategią bank planuje do 2008 roku zwiększenie liczby oddziałów o co najmniej 50.
„W tym roku otworzymy dwa lub trzy nowe oddziały. To rok na restrukturyzację obecnie istniejących placówek. Rozbudowa sieci nastąpi głównie w 2007 i 2008 roku” – powiedział Bartkiewicz. Obecnie bank ma 256 placówek. BGŻ planuje również zrestrukturyzować sieć placówek Integrum.
