Oddział w Galerii Północnej to efekt wdrażania nowego modelu dystrybucji produktów z BZ WBK. Jest to placówka bez obsługi kasowej, ale dostępne są w niej maszyny samoobsługowe.
Kolejne banki inwestują w placówki bez obsługi kasowej. W takich oddziałach pracownicy zajmują się doradztwem i nie realizują podstawowych operacji transakcyjnych, czyli nie zajmują się przyjmowaniem wpłat i realizowaniem wypłat gotówki. Placówki takie mają już m.in. Citi Handlowy, mBank, ING czy Getin.
Bank Zachodni WBK uruchomił swój flagowy oddział bezgotówkowy w Galerii Północnej na warszawskiej Białołęce. Oddział jest dostępny 7 dni w tygodniu, a obsługa gotówkowa możliwa jest tylko w maszynach samoobsługowych (bankomat/wpłatmomat). W oddziale są specjalne miejsca umożliwiające dyskretną rozmowę z doradcą.
Tego typu oddziałów będzie na rynku coraz więcej. Banki będą migrować swoje oddziały z ulic miast do galerii handlowych, bo tam klienci spędzają coraz więcej czasu. Natomiast wraz ze wzrostem popularności elektronicznych kanałów obsługi będą znikały stanowiska kasjerów. Pracownicy będą delegowani do zadań doradczych i sprzedażowych. Między innymi z tego względu część banków rozpoczęła prace nad optymalizacją sieci sprzedaży. Z raportu PRNews.pl wynika, że w okresie od końca czerwca 2016 do końca czerwca 2017 r. banki sieć placówek własnych banków skurczyła się o 554 punkty.
BZ WBK w ciągu ostatnich dwóch lat zredukował sieć o 177 oddziałów do poziomu 592.