Citi Handlowy pracuje nad kolejnymi usprawnieniami aplikacji mobilnej. W najbliższym czasie udostępni użytkownikom Androida w wersji min. 6.0 logowanie przy pomocy odcisku palca. Bank wdraża też kolejne funkcje w systemie RWD.
W Citi Handlowym trwają prace nad nowym systemem bankowości internetowej. Mimo iż został on napisany w technice RWD, to bank nie zamierza rezygnować z aplikacji mobilnej. W najbliższym czasie zostanie ona rozbudowana o kilka nowych funkcji. Wkrótce bank udostępni użytkownikom aplikacji na Androida w wersji min. 6.0, logowanie przy pomocy odcisku palca. Taka możliwość istnieje już teraz dla użytkowników iPhona. W aplikacji pojawią się też powiadomienia push, dzięki którym klient będzie mógł uzyskać informacje o zmianach sald, operacjach na rachunkach czy też o wystawieniu wyciągu.
Nieco później bank wdroży możliwość przeglądania kolejnych produktów – pojawią się m.in. produkty inwestycyjne i ubezpieczeniowe. W planach jest też usprawnienie logowania do programu i sposobu wykonywania transakcji. Przedstawiciele banku poinformowali mnie też, że w aplikacji pojawi się możliwość wymiany punktów z programu rabatowego na nagrody.
Kilka dni temu miałem też okazję obejrzeć nowe funkcje, które bank wdrożył do systemu bankowości internetowej. System jest obecnie w fazie testów – klientom zostanie udostępniony w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wśród nowości, które pojawiły się w tzw. drugim releasie, znalazła się możliwość zarządzania planem spłat ratalnych online, zarządzanie dokumentacją i kartami kredytowymi.
Klient Citi Handlowego będzie mógł z poziomu bankowości internetowej (lub RWD w telefonie) ustalać harmonogram spłat ratalnych. Jest to funkcja, z której mogą korzystać użytkownicy kart kredytowych. Obecnie – podobnie jak w większości banków – by rozłożyć zakup dokonany kartą na kilka równych rat, klient musi zadzwonić na infolinię i uzgodnić warunki z konsultantem. W przyszłości w systemie Citi będzie mógł wykonać tę operację samodzielnie przez internet.
Nowością będzie opcja pozwalająca zarządzać dokumentacją. Klient będzie mógł przesłać z poziomu systemu transakcyjnego skany dokumentów i zaświadczeń. Będzie też mógł wygenerować sobie określone dokumenty online – bez konieczności kontaktowania się z oddziałem (na przykład zaświadczenia o kredytach).
W nowym systemie Citi Handlowego pojawi się opcja zgłaszania utraty karty i zamawiania nowego plastiku. Także i tę operację będzie można przeprowadzić z poziomu telefonu komórkowego dzięki wersji RWD.
System, który miałem okazję oglądać prezentuje się czytelnie i intuicyjnie. Pozbawiony jest wodotrysków, więc powinien przypaśc do gustu osobom, które preferują klasyczny wygląd bankowości internetowej. Nie oznacza to jednak, że Citi poszedł na łatwiznę. Produkty będą prezentowane na tzw. kafelkach, a klient będzie mógł je konfigurować według własnego uznania. Nowy CitiBank Online ma mieć też znacznie więcej funkcji niż obecna wersja systemu.
Obecnie nowego CBOL-a testują pracownicy Handlowego i na bieżąco zgłaszają swoje uwagi. Przed udostępnieniem nowej bankowości wszystkim klientom, bank planuje wgrać jeszcze dwie „paczki” nowych funkcjonalności. I choć klienci zyskają do niego dostęp w pierwszym kwartale, to ostateczna wersja będzie gotowa dopiero pod koniec przyszłego roku.