PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRCo ma wspólnego szkolenie handlowców ze szkoleniem płetwonurków?

Co ma wspólnego szkolenie handlowców ze szkoleniem płetwonurków?

Marketing i PR 05.05.2010 (07:10) artykuł nadesłany

Wiele firm w dalszym ciągu wyznaje zasadę, że przedstawicieli handlowych najpierw należy wyposażyć w bazowe umiejętności typu „kroki rozmowy handlowej”, „radzenie sobie z zastrzeżeniami” itd. a dopiero potem uczyć kolejnych umiejętności sprzedażowych. I oczywiście ma to swoje logiczne uzasadnienie. Wydaje się, że spokojnie można odłożyć w czasie szkolenie z takich bardziej zaawansowanych umiejętności, jak prezentacje handlowe czy negocjacje.

Pokusa takiego systemowego i stopniowego podejścia jest duża. Tyle, że w wielu przypadkach jest ono nie do przyjęcia.

Dość nośną analogię dostarcza nam system szkolenia nurków, także tych rekreacyjnych. Jedna z wiodących federacji nurkowych wychodzi z bardzo istotnego założenia, że już na kursie podstawowym (rozbudowanym bardziej niż w innych organizacjach) każdego kandydata na nurka trzeba nauczyć przynajmniej podstawowych (a jednocześnie bardzo konkretnych) umiejętności ratowniczych i reagowania w sytuacjach awaryjnych. W innych federacjach duża część tych umiejętności nauczana jest dopiero na specjalistycznych oddzielnych (i w pewnym sensie elitarnych) kursach.  


Nie ma sensu spierać się, które podejście, czy która federacja jest lepsza, chodzi natomiast o bardzo ważne spostrzeżenie, z którego wychodzi owa zapobiegliwa federacja nurkowa. Chodzi o to, by tak wyszkolić płetwonurka, aby od początku był jak najbardziej bezpiecznym partnerem i miał od razu jak największe umiejętności  działania w sytuacjach awaryjnych oraz udzielania pomocy partnerowi w razie zagrożenia. Potrzeba taka pojawić się przecież może od razu, już w czasie pierwszych nurkowań po kursie. Oczywiście nie możemy się spodziewać, że nawet po takim wymagającym kursie, stawiającym także na umiejętności ratownicze, adept jest doskonale wytrenowany i umie już wszystko. Niemniej jednak jego szanse w sytuacji ekstremalnej są potencjalnie o wiele większe.

Co to ma wspólnego ze szkoleniem sił sprzedaży? Chodzi o to, by jak najszybciej wyposażyć przedstawicieli w „niezbędne do przeżycia umiejętności”, także te potencjalnie zaawansowane, które będą oczywiście później poszerzane i uzupełniane.

Ważne, by każdy, nawet nowy przedstawiciel, działał zgodnie z pewnymi żelaznymi kanonami i zasadami, a te przecież często wykraczają poza elementarz wizyty handlowej. Przecież niektórzy nowi przedstawiciele już w pierwszych tygodniach czy miesiącach swojej pracy muszą robić wszystko to, co ich starsi stażem koledzy. Rynek nie będzie ich pytał, czy właśnie zaczynają pracę, czy też jest to ich kolejny rok „w polu”.

Wyobraźmy sobie choćby dwie następujące sytuacje. Oto firma wprowadza na rynek nowy produkt. Sam produkt i pomysły na jego sprzedaż muszą być intensywnie prezentowane partnerom biznesowym w punktach sprzedaży, tak by kanały dystrybucji mogły zadziałać skutecznie. Liczyć się tu będzie zarówno czas jak i zmasowane działania na  jak najszerszą skalę. W takim momencie wszyscy przedstawiciele, także ci nowo wypuszczeni na rynek, będą na wagę złota i wszyscy muszą działać skutecznie. Hamulcem nie może być to, że ktoś ma szkolenie z prezentacji zaplanowane dopiero na przyszły rok.

I druga klasyczna sytuacja. Firma ma np. przejściowe problemy z dostępnością swoich produktów. Rzeczywiście dla niektórych klientów jest to dość duży problem, ale dla wielu innych odbiorców nie jest to dramat – uprzedzeni o nadciągających kłopotach byli w stanie dokonać wcześniej zakupów na większa skalę. Jednakże teraz, w obliczu przedłużających się kłopotów, większość kontrahentów, świadoma stresu w jakim funkcjonują handlowcy, stara się wywierać na nich naciski i żądać dodatkowych rabatów w ramach rekompensaty za rzekome straty czy własny dyskomfort. Jeśli nie przygotujemy odpowiednio wcześniej handlowców na takie sytuacje, rentowność bieżących zamówień może w istotny sposób się obniżyć. I znowu – to, że dla handlowców nie było jeszcze  w planach szkolenia z negocjacji, nie zwalnia to managementu sprzedaży z przygotowania od razu przedstawicieli na takie wyzwania i trudne sytuacje.

Dobrzy instruktorzy nurkowania, bez względu na federację, poza programem wymaganym na dany stopień, omawiają i trenują z kursantami wszystkie kluczowe trudne sytuacje. Zróbmy to samo ze swoimi handlowcami! Wtedy nawet dla nowych przedstawicieli oczywiste będzie już od pierwszych dni ich pracy w naszym teamie, że prezentacja informacyjna to żadna prezentacja, że muszą postawić na perswazyjny przekaz, skłaniający kontrahenta do konkretnego działania. Oczywiste będzie dla nich, że w sytuacjach ekstremalnych – owszem, mogą ustępować klientowi, ale zawsze obowiązuje święta zasada  negocjacji „Coś za coś”… Do wyjaśnienia i przećwiczenia tego typu bazowych rzeczy nie trzeba pełnych rozbudowanych szkoleń. A dbając o nie od samego początku zwielokrotniamy szanse na sukces sprzedażowy naszych nowych ludzi.

Źródło: Wymiatacze.pl

wymiatacze.pl 2010-05-05
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wymiatacze.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców