PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRCo ważniejsze: produkt czy obsługa?

Co ważniejsze: produkt czy obsługa?

Marketing i PR 10.02.2009 (15:10)

To nie produkt pozwala firmom przetrwać najtrudniejsze czasy, ale jakość kontaktu z klientem. Dążenie do całkowitej automatyzacji procesów obsługi klienta, aby zmniejszyć ich koszty, jest dla wielu kuszącą perspektywą, ale najczęściej prowadzi do pogorszenia satysfakcji odbiorcy – twierdzi dr Jeffrey Rayport, wieloletni wykładowca Harvard Business School, doradca wielu światowych koncernów.

Obsługa klienta to kluczowy obszar, na którym firmy powinny się skoncentrować w okresie gorszej koniunktury. Nie cięcia kosztów, ale postawa pracowników z „pierwszej linii frontu” i ich umiejętności potrafią decydować o być albo nie być przedsiębiorstwa.

Rola obsługi klienta, typowe błędy popełniane podczas kontaktów z odbiorcami oraz wymierne finansowo korzyści ze stosowania odpowiednich systemów obsługi klienta to kluczowe wątki konferencji „Customer service: nowe podejście” organizowanej 25 lutego w Warszawie przez Harvard Business Review Polska i ICAN Institute. W czasie konferencji uczestnicy:

– Poznają najnowsze trendy w obszarze zarządzania relacjami z klientem
– Zobaczą, na czym polega wykorzystanie innowacyjnych technologii oraz operacyjnej doskonałości, które prowadzą do większej i trwałej wartości dla klienta
– Zidentyfikują obszary, w których jest możliwe istotne zmniejszenie kosztów
– Nauczą się, jak za pomocą technologii można budować przewagę konkurencyjną w zakresie Customer Service

”Czy nam się to podoba, czy nie, każda firma dzisiaj konkuruje w oparciu o usługi, w których chodzi przede wszystkim o jakość kontaktów z klientami. To nieunikniony przejaw trudnych czasów i przytłaczającej rywalizacji. Poprzez swoje postawy i zachowania pracownicy „linii frontu” stanowią najważniejszy czynnik obecnego zadowolenia i przyszłej lojalności nabywcy” – mówi dr Jeffrey Rayport, który będzie gościem specjalnym konferencji „Customer Service: nowe podejście” organizowanej przez Harvard Business Review Polska.

Mierzyć zadowolenie, zamiast produktu

Firmy odnoszące sukcesy zamiast mierzyć jakość produktów lub oferty, mierzą wartość postrzeganą przez nabywcę, czyli zadowolenie (lub nastawienie) klienta oraz jego lojalność. Wynika to z faktu, że w okresie gorszej koniunktury, a także wzmożonej rywalizacji, konkurowanie produktem staje się coraz trudniejsze. Wpływa na to m.in.:

– coraz mniejsza możliwość istotnego wyróżnienia produktu na tle konkurencji
– szybka przemiana towarów innowacyjnych w produkty masowe
– kurczące się marże
– malejąca kontrola nad polityką cenową (brak przewagi rynkowej pozwalającej dyktować warunki)

W efekcie zaczyna się liczyć przede wszystkim umiejętność zbudowania więzi z nabywcą. W tym miejscu, zdaniem dr Jeffreya Rayporta firmy stają przed strategiczną decyzją, dotyczącą rodzaju systemu obsługi: opartego na ludziach, opartego na technologiach czy hybrydowego. Każdy rodzaj obsługi klienta ma swoje silne strony, ale i słabości.

„Nieodpowiednia obsługa ze strony człowieka, może być dla klientów równie bezosobowa jak złe działanie maszyny. Istnieje bardzo duży zakres obowiązków, które bardzo dobrze wykonują maszyny, a z którymi ludzie mają trudności, takie jak wykonywanie działań na dużych zbiorach danych przy zachowaniu dużej szybkości i precyzji, magazynowanie i porządkowanie dużych ilości danych o kliencie. Jest jednak również cały zakres umiejętności związanych z budowaniem relacji, takich jak okazywanie emocji, radzenie sobie z sytuacjami wyjątkowymi, wykazywanie się proaktywnością, a przede wszystkim budowanie zaufania. Te wszystkie funkcje z reguły realizowane są najlepiej przez dobrze wyszkolonych ludzi”– stwierdza Jeffrey Rayport.

Jeffrey Rayport to uznany na świecie doradca i konsultant firm-liderów w zakresie obsługi klienta. Twórca przełomowej koncepcji marketingowej, wyrażonej pojęciem marketspace, która w sposób nieograniczony poszerzyła rynki dzięki integracji tradycyjnych metod sprzedaży i zaawansowanych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych. Jako wykładowca Harvard  Business School opracował dla tej uczelni pierwszy program zajęć na poziomie MBA z zakresu handlu elektronicznego. Jeden z jego studentów napisał biznesplan, który stanowił podstawę założenia działalności portalu Yahoo! Autor serii tekstów dla studiów MBA oraz ponad stu studiów przypadku dla Harvard Business School. Jego książka, Best Face Forward, pokazuje, w jaki sposób firma może udoskonalić swoje relacje z klientami i zbudować lojalność wobec marki poprzez wprowadzenie nowego podziału obowiązków w zakresie kontaktu z klientem między ludzi a komputer.

Dodatkowe informacje o konferencjach: www.harvard.pl/konferencje
Źródło: Rowland Communications

obsługa klienta 2009-02-10
Redakcja PRNews.pl
Tagi: obsługa klienta

Sprawdź także:

a 0 mBank: Publikacja Biura RPO przedstawia nieprawdę: nie wymagamy badań w procesie kredytowym
18.07.2025 (07:24)

mBank: Publikacja Biura RPO przedstawia nieprawdę: nie wymagamy badań w procesie kredytowym

Tytuł i treść publikacji Biura Rzecznika Praw Obywatelskich zamieszczonej 15 lipca br. w Biuletynie Informacji …

a Analizy 0 Raport Santander TFI: Pokolenia na rynku inwestycji
17.07.2025 (16:38)

Raport Santander TFI: Pokolenia na rynku inwestycji

Styl inwestowania w Polsce zmienia się z wiekiem. Młodsi traktują inwestowanie jak usługę na żądanie: szybką, …

a 0 Polacy w wieku 18-25 lat są dość sceptycznie nastawieni do kredytu na zakup domu lub mieszkania
17.07.2025 (16:37)

Polacy w wieku 18-25 lat są dość sceptycznie nastawieni do kredytu na zakup domu lub mieszkania

Jeden na dziewięciu respondentów w wieku 18-25 lat zamierza w 2025 roku wziąć kredyt na dom lub mieszkanie. Z kolei …

a Analizy 0 Na polskim rynku nieruchomości brakuje blisko 400 tys. mieszkań. Czy jesteśmy u progu nasycenia?
17.07.2025 (16:35)

Na polskim rynku nieruchomości brakuje blisko 400 tys. mieszkań. Czy jesteśmy u progu nasycenia?

W Polsce na 1000 mieszkańców przypada 386 mieszkań, podczas gdy średnia dla krajów Europy Zachodniej to 467. Pomimo …

a 0 Nowe oszustwo na rynku. Przestępcy namawiają do składania „reklamacji” w bankach
17.07.2025 (16:33)

Nowe oszustwo na rynku. Przestępcy namawiają do składania „reklamacji” w bankach

Na rynku pojawił się nowy rodzaj oszustwa. Polega ono na tym, że przestępcy oferują pomoc w próbie wyłudzenia …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - czerwiec 2025
17.07.2025 (16:31)

Rynek pożyczkowy w Polsce - czerwiec 2025

4.338 zł wyniosła w czerwcu 2025 r. średnia wartość pożyczki pozabankowej w Polsce - wynika z danych Związku …

PRNews.pl

Zobacz również

Chcesz polatać dronem? Citi rozdaje urządzenia DJI aktywnym użytkownikom

Chcesz polatać dronem? Citi rozdaje urządzenia DJI aktywnym użytkownikom

To pierwsza tego typu promocja na rynku,…

Oszukali kilkaset osób. Włamali się do systemów parkowania i wysłali wezwania do zapłaty

Oszukali kilkaset osób. Włamali się do systemów parkowania i wysłali wezwania do zapłaty

Policjanci z Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości rozpracowali…

Tych funkcji wciąż brakuje w bankowości elektronicznej. „Zasugerujmy to bankowcom”

Tych funkcji wciąż brakuje w bankowości elektronicznej. „Zasugerujmy to bankowcom”

Obecne systemy bankowości elektronicznej to zaawansowane „kombajny…

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Na pewno zauważyliście w trakcie robienia zakupów…

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut prowadzi intensywne rozmowy w sprawie pozyskania…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Avo Men:

Po ciaglych skandalach z tym Bankiem jestem w stanie uwierzyć ze mBank wola …

pt., 18 lip 2025 (10:10) • mBank: Publikacja Biura RPO przedstawia nieprawdę: nie wymagamy badań w procesie kredytowym

e_s_g:

"...a rzeczywistymi działaniami przedsiębiorców na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESG)..." - nie ma znaku …

śr., 25 cze 2025 (07:50) • Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

Iwo:

Konto oszczędnościowe Cyfrowy Zysk. Teraz oprocentowanie dla środków do 50 000 jest 7,2%, …

śr., 11 cze 2025 (12:29) • BOŚ uruchamia mobilne konto oszczędnościowe „Cyfrowy Zysk”. Proponuje 8,1 proc.

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców