Na rozwiązanie składa się aplikacja centralna wspierająca prace zespołu bankowego oraz portal dla zewnętrznych doradców finansowych, za pomocą którego mogą oni przeglądać wyniki swojej sprzedaży, realizację przydzielonych im do wykonania celów, a także weryfikować przygotowane przez bank rozliczenia prowizyjne. Najważniejszym modułem systemu jest konfigurator wyposażony w wielowymiarowy model naliczania prowizji. Dane stanowiące podstawę do rozliczeń są automatycznie pobierane z głównego systemu transakcyjnego banku. Faktury prowizyjne wystawione z systemu są automatycznie dekretowane na odpowiednie konta kosztowe i przesyłane do księgi głównej.
– Wybraliśmy system Comarch Commission & Incentive z powodu jego bardzo dużych możliwości konfiguracyjnych. Program prowizyjno-motywacyjny kierowany do zewnętrznej sieci sprzedaży Fortis Banku zawiera wiele zaawansowanych algorytmów promujących współpracę pomiędzy doradcami klienta indywidualnego i biznesowego, pośrednikami oraz deweloperami. Ważnym jego elementem jest bieżąca prezentacja wyników sprzedaży dla doradców i ich menedżerów. Co ważne, rozwiązanie Comarch umożliwia nam nie tylko bieżącą obsługę programu, ale i samodzielne modyfikowanie go w przyszłości – mówi Katarzyna Słowiak, odpowiedzialna za wdrożenie aplikacji w Fortis Banku. – W warunkach dynamicznego rozwoju banku nie bez znaczenia jest również elastyczny model sieci sprzedaży, który umożliwia nam zarządzanie wielopoziomowymi strukturami kanałów dystrybucji.
– Dzięki współpracy z Fortis Bank nasze rozwiązanie informatyczne wzbogaciło się o nową wersję modułu do zarządzania celami sprzedaży – dodaje Maciej Ślósarczyk, Product Manager Comarch. – Umożliwia ona innowacyjne podejście do wytyczania celów sprzedaży i jakości, uwzględniające potencjał lokalnego rynku, sezonowość oraz profil i indywidualną ścieżkę kariery każdego doradcy klienta. Wersja ta uwzględnia też specjalny przedział czasowy dawany doradcom na rozpoczęcie biznesu. Z informacji o bieżącej realizacji celów korzystają algorytmy wyliczające wynagrodzenia prowizyjne.