PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał KisielDM BZWBK stawia na społeczność

DM BZWBK stawia na społeczność

Michał Kisiel Michał KisielMichał Kisiel - 31.07.2011 (19:05)

W sieci zadebiutował właśnie specjalistyczny serwis społecznościowy firmowany przez Dom Maklerski BZWBK. Gieldokracja.pl to „Facebook dla inwestorów”, wirtualna społeczność, w której można nie tylko nawiązywać nowe znajomości, ale również rywalizować z innymi graczami i spróbować swoich sił jako analityk.

Internetowe społeczności inwestorów, określane czasem mianem serwisów social investing, mają za sobą już dość długą historię, szczególnie za oceanem. W latach 2005-2008 wystartowało co najmniej kilkanaście przedsięwzięć, które za cel stawiały sobie zbudowanie wspólnot giełdowych graczy wymieniających się rekomendacjami i analizami. Do dziś funkcjonują tylko niektóre z nich – przykładem może być amerykańska platforma SocialPicks.com czy niemiecka Spekunauten.de.

W USA szczególny sukces odniosły serwisy budowane pod skrzydłami tzw. discount brokers, czyli domów maklerskich oferujących tani, wyłącznie internetowy dostęp do rynków kapitałowych dla drobnych inwestorów. Rachunki maklerskie oferowane przez takich graczy pozbawione są najczęściej dodatkowych informacyjnych usług – rekomendacji analityków, raportów. Substytutem „usług premium” może być aktywna społeczność inwestorów, którzy dzielą się informacjami o składzie swojego portfela, dokonywanych transakcjach i tworzą własne analizy i rekomendacje.

Niektórym amerykańskim brokerom, np. Zecco czy TradeKing, udało się stworzyć autentyczne wirtualne społeczności. Było to możliwe dzięki wbudowaniu w serwisy społecznościowe elementów gry i rywalizacji (np. przyznawania punktów za trafne rekomendacje). Oferując kombinację nagród materialnych i odwołujących się do potrzeb społecznych, można pobudzić aktywność klientów i skłonić ich do większej otwartości w wymienianiu informacji. Odpowiednio pielęgnowana wirtualna społeczność może wzmocnić lojalność użytkowników (tworząc bariery wyjścia – likwidując rachunek zostaniemy wykluczeni ze wspólnoty) i jednocześnie być elementem wyróżniającym ofertę domu maklerskiego na rynku. Nic zatem dziwnego, że rozwiązania discount brokers zaczęły kopiować także tradycyjne domy maklerskie.

W Polsce to nadal nowość

Na polskim rynku z powodzeniem działa należący do Money.pl serwis MyStock.pl. Jego użytkownicy mogą m.in. dzielić się znalezionymi w sieci informacjami i głosować na informacje znalezione przez innych (mechanizm a la Wykop.pl), tworzyć opinie dotyczące kształtowania się kursów poszczególnych papierów i otrzymywać nagrody za trafne przewidywania.

MyStock.pl nie znalazł on do tej pory wielu naśladowców. Domy maklerskie w naszym kraju nie wykorzystywały możliwości tkwiących w serwisach społecznościowych, ograniczając się co najwyżej do założenia własnego fanpage na Facebooku. Ale sytuacja się zmienia – świadczy o tym premiera najnowszego dzieła DM BZWBK.

Gieldokracja.pl to przedsięwzięcie zrealizowane ze sporym rozmachem. Za realizację projektu odpowiedzialna była firma z pierwszej ligi agencji interaktywnych w Polsce – artegence. Efekty widać na pierwszy rzut oka. Serwis jest przejrzysty i mimo przyprawiającej o zawrót głowy ilości opcji nie sprawia wrażenie przeładowanego. Co prawda świeżo upieczony „giełdokrata” może na początku czuć się nieco zagubiony, ale stosunkowo szybko można zorientować się jak poruszać się w nowym środowisku.

Zakłady, rankingi, blogi

Użytkownikami serwisu DM BZWBK mogą być nie tylko klienci domu, chociaż inwestorzy korzystający z rachunku maklerskiego mają więcej możliwości wykorzystania zdobytych w serwisie punktów (np. zamieniając je na płatne usługi i upusty). Punkty można zdobyć m.in.: 
•    poprawnie typując kierunek zmian cen papierów wartościowych,
•    odpowiadając na pytania zadawane przez innych użytkowników serwisu,
•    prowadząc swój blog.

Punkty pełnią istotną rolę w konstrukcji wirtualnej społeczności. Są nie tylko materialną zachętą do aktywności (będzie można wymieniać je na nagrody rzeczowe), ale także wskaźnikiem statusu poszczególnych użytkowników. Najlepsi szkoleniowcy (odpowiadający na pytania), traderzy (przewidujący ruchy cen) i redaktorzy (prowadzący blogi) są doceniani w rankingach „giełdokratów”.

Oprócz funkcji mających spajać i rozwijać wirtualną społeczność, w serwisie znalazła się spora dawka narzędzi informacyjnych. Profile spółek, interaktywne wykresy notowań, wizualizacje powiązań kapitałowych i personalnych, informacje o zarządzających, rankingi spółek ze względu na poszczególne wskaźniki, modelowe strategie inwestowania wraz z rekomendacjami spółek – to wszystko umieszczono w tzw. Spółkopedii. Dodatkowo użytkownicy przeglądać mogą kanały informacyjne RSS, grupy dyskusyjne, słownik fachowych terminów, definicje wskaźników giełdowych i rozwiązywać testy z wiedzy o rynku kapitałowym.

Funkcjonalność Giełdokracji naprawdę robi wrażenie – serwis może być dobrym punktem startu dla początkujących inwestorów, dając im nie tylko sporo potrzebnych informacji, ale także edukując i zachęcając do wymieniania się opiniami. Odnieść można wrażenie, że twórcy projektu czerpali inspirację z najlepszych wzorców. Ilość różnego rodzaju aktywności, a nawet szczegółowe rozwiązania niektórych mechanizmów (np. sposób określania stawki w zakładach o kurs akcji – zależny od tego, na jaki termin proponujemy prognozę) świadczą o tym, że konsekwentnie realizowano pewną wizję nie tracąc z oczu detali.

Czy ta inwestycja się zwróci?

Jak zwykle w przypadku serwisów społecznościowych o powodzeniu przedsięwzięcia zadecyduje jednak nie bogaty zestaw funkcji czy czytelna szata graficzna, a raczej odzew ze strony potencjalnych użytkowników. Dopóki społeczność nie zdobędzie masy krytycznej oddanych i aktywnych „giełdokratów”, pozostanie tylko pustą dekoracją. Sponsor projektu będzie musiał go usilnie promować, także poprzez ściślejszą integrację z rachunkiem inwestycyjnym.

Czy Giełdokracja to tylko inicjatywa obliczona na edukację rynku? Być może taki właśnie cel przyświecał jej pomysłodawcom. Marka BZWBK nie jest eksponowana w serwisie, a jednym z niewielu widocznych powiązań z domem maklerskim jest link w stopce zachęcający uczestniczących w zabawie inwestorów do założenia rachunku w DM BZWBK oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych wymagana podczas rejestracji. Losy projektu z uwagą śledzić pewną zapewne konkurenci, niechętnie nastawieni do społecznościowych nowinek, a BZWBK należą się, po raz kolejny, brawa za odwagę.

Źródło: PR News

dm bz wbk hydepark inwestycje michał kisiel serwisy społecznościowe 2011-07-31
Michał Kisiel
Tagi: dm bz wbk hydepark inwestycje michał kisiel serwisy społecznościowe

Sprawdź także:

a 0 Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY
24.06.2025 (14:44)

Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

W najnowszej edycji badania EY Institutional Investor Survey, po raz pierwszy w jego 10-letniej historii, …

a 0 Modernizacja energetyczna domów pod lupą BNP Paribas – aspiracje Polek i Polaków kontra rzeczywistość
24.06.2025 (14:42)

Modernizacja energetyczna domów pod lupą BNP Paribas – aspiracje Polek i Polaków kontra rzeczywistość

Polki i Polacy coraz częściej marzą o energooszczędnych domach i niższych rachunkach, ale na deklaracjach często …

a 0 VeloBank wspiera się AI w rozpatrywaniu reklamacji
24.06.2025 (14:40)

VeloBank wspiera się AI w rozpatrywaniu reklamacji

Pracownicy VeloBanku korzystają z generatywnej sztucznej inteligencji wspierającej obsługę reklamacji. Wdrożenie …

a 0 PZU zadba o bezpieczeństwo uczestników Pol’and’Rock Festival
24.06.2025 (14:38)

PZU zadba o bezpieczeństwo uczestników Pol’and’Rock Festival

Pol'and'Rock Festival, Najpiękniejszy Festiwal Świata, co roku przyciąga setki tysięcy uczestników. Przez trzy dni, …

a 0 Światowy Dzień Osób Uchodźczych: Fundacja BNP Paribas rozszerza zakres wsparcia
24.06.2025 (14:37)

Światowy Dzień Osób Uchodźczych: Fundacja BNP Paribas rozszerza zakres wsparcia

Fundacja BNP Paribas zwiększa zakres pomocy współpracując z kolejnymi organizacjami pozarządowymi wspierającymi …

a 0 Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci
24.06.2025 (14:35)

Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci

Wrocławska Fundacja FONIS uruchomiła cykl warsztatów poświęconych integracji dzieci słyszących i niesłyszących. …

Autor wpisu

Michał KisielMichał Kisiel

Analityk działu finanse osobiste w serwisie Bankier.pl. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie finansów. Adiunkt w Katedrze…

Inne wpisy tego autora:
Drony i otwarta bankowość – innowacje znajdują nowe zastosowania

Drony i otwarta bankowość – innowacje znajdują nowe zastosowania

Rozwiązanie poszukujące problemu – tak określa się…

Iwona Duda, Alior Bank: Klienci potrzebują kredytów z poduszką bezpieczeństwa

Iwona Duda, Alior Bank: Klienci potrzebują kredytów z poduszką bezpieczeństwa

Rynek kredytów gotówkowych znalazł się w trudnym…

Joao Bras Jorge, Bank Millennium: Rozpoczęliśmy ogromny projekt cyfryzacji hipotek

Joao Bras Jorge, Bank Millennium: Rozpoczęliśmy ogromny projekt cyfryzacji hipotek

Cyfryzacja kontra najbardziej skomplikowany produkt bankowości detalicznej…

Zobacz również

Raport: Liczba użytkowników Blika – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników Blika – I kwartał 2025 r.

Najwięcej aktywnych użytkowników Blika mają PKO Bank…

Raport: Rynek kredytów hipotecznych – I kwartał 2025 r.

Raport: Rynek kredytów hipotecznych – I kwartał 2025 r.

Pierwszy kwartał 2025 roku banki zamknęły kwotą…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – I kwartał 2025 r.

Banki mają 18,3 mln klientów określanych terminem…

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Instytucje rządowe korzystają z domeny gov.pl, co…

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców