Alior Bank rozpoczął pierwszą edycję konkursu „Dom z Wyższą Kulturą”. Jest to ogólnopolska akcja skierowana do ponad 6 tys. placówek kulturalnych, której celem jest dofinansowanie najciekawszych projektów, aktywizujących lokalną społeczność. Konkurs jest realizowany we współpracy z tygodnikiem „Newsweek Polska”, dziennikiem „Fakt” oraz Narodowym Centrum Kultury.
Pierwsza edycja konkursu „Dom z Wyższą Kulturą” ruszyła 4 maja 2010 r. Co kwartał cztery placówki kulturalne, które zgłoszą najlepsze pomysły na projekt w kategorii: kultura, edukacja, integracja oraz sport i rekreacja, otrzymają po 15 000 złotych na ich realizację. W I edycji konkursu zgłoszenia projektów przyjmowane będą do 18 czerwca 2010 r. Aby wziąć w nim udział, należy w tym czasie wypełnić wniosek, dostępny na dedykowanej stronie www.domykultury.newsweek.pl, a także uzyskać rekomendację dyrektora oddziału Alior Banku.
Następnie Kapituła, w skład której wchodzą: Krystyna Janda, Bogumiła Wiesiołek z Narodowego Centrum Kultury, Wojciech Maziarski – redaktor naczelny „Newsweeka Polska”, Grzegorz Jankowski – redaktor naczelny dziennika „Fakt” oraz Helene Zaleski, przewodnicząca Rady Nadzorczej Alior Banku, i Cezary Smorszczewski, wiceprezes Alior Banku, wytypuje 16-20 najlepszych projektów. Wyboru ostatecznych zwycięzców każdej edycji – czterech najlepszych projektów – dokonają czytelnicy, którzy zagłosują w Internecie lub za pośrednictwem SMS-ów.
W całej Polsce jest ponad 6 tys. placówek kulturalnych. Wiele z planowanych przez nie przedsięwzięć nie jest realizowanych ze względu na brak środków finansowych. Dlatego Alior Bank postanowił wesprzeć ich działania. Placówki kultury zyskują dzięki konkursowi szansę na pozyskanie w łatwy sposób finansowania na realizację ciekawych projektów. Dzięki konkursowi mieszkańcy wielu miejscowości będą mieli możliwość uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych, edukacyjnych i rekreacyjnych.
Laureaci konkursu „Dom z Wyższą Kulturą” zostaną również wyróżnieni, jako najbardziej innowacyjne i przedsiębiorcze placówki kultury i oświaty oraz zdobędą okazję do zaprezentowania swojej działalności w prasie i Internecie. Opisy zwycięskich domów kultury przedstawione zostaną na łamach tygodnika „Newsweek Polska” oraz w dzienniku „Fakt”.
W ramach realizacji głównego celu konkursu – wspierania długotrwałych, pozytywnych zmian w działalności placówek upowszechniania kultury – dyrektorzy domów kultury, które zwyciężą w pierwszej edycji konkursu, wezmą udział w szkoleniu podnoszącym kompetencje menadżerskie (wybranym spośród oferty szkoleniowej programu Kadra Kultury NCK). Natomiast najbardziej kreatywny dyrektor domu kultury otrzyma nagrodę specjalną od Alior Banku i Narodowego Centrum Kultury studia podyplomowe Marketing Kultury na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Warunki uczestnictwa w konkursie są bardzo proste i zostały dokładnie opisane na stronie internetowej www.domykultury.newsweek.pl.
Źródło: Alior Bank