PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkPaweł LipiecDo(n)tpay, czyli klient ma zawsze rację!

Do(n)tpay, czyli klient ma zawsze rację!

Paweł Lipiec 25.10.2011 (07:38)

Wykop effect

Wykop.pl to popularny polski serwis, w którym użytkownicy dzielą się ciekawymi znaleziskami z sieci. Łatwo znaleźć tam śmieszne obrazki czy filmy ale również całkiem przydatne publikacje. Strony-znaleziska cieszące się dużą popularnością na wykopie automatycznie dostają zastrzyk dodatkowych odwiedzin. Ten – przeważnie duży – przyrost odwiedzin internauci nazwali Wykop Effect.

W minionym tygodniu jeden z użytkowników korzystając z tego, że serwis pozwala na szybkie rozpropagowanie treści wśród internautów, opisał swoje przygody z firmą DotPay. Skargi dotyczyły zablokowanych przez pośrednika środków oraz braku reakcji w biurze obsługi klienta. Niezadowolony klient tylko napomknął, że żale wylewane na stronie na facebooku również nie dają efektu. To w zupełności wystarczyło aby masa interneutów rzuciła się do walki o pokrzywdzonego. Fanpage dotpay został dosłownie zalany negatywnymi komentarzami co doprowadziło do… skasowanie strony na Facebooku i założenia nowej.

Co zrobił (źle) dotpay?

Kasowanie negatywnych komentarzy nigdy nie przynosi oczekiwanego efektu. Jak rozumiem skasowanie strony miało służyć wyciszeniu całego zamieszania. Niestety jak pokazuje praktyka – takie rozwiązania powodują, że klient internauta irytuje się jeszcze bardziej. Pierwszym błędem nie było ani skasowanie strony ani wcześniejsze usuwanie negatywnych komentarzy na pierwotnym fanpageu. Pierwszym, elementarnym błędem była słaba obsługa klienta, która zmusiła go do publicznego opisania (kiepskiej) jakości obsługi. Po pierwsze należało błyskawicznie zareagować na zgłoszenie dotyczące zatorów płatniczych, a skoro to się nie udało, postarać się chociaż o jakąś rekompensatę. W tej chwili sytuacja wygląda tak, jakby w firmie był to standardowy sposób obsługi klienta, a nie jednorazowy wypadek przy pracy. Reakcja DP był najgorsza z możliwych. Próba zamiatania problemów swoich klientów nigdy nie kończy się dobrze, a w przypadku firm działających w sieci, kończy się praktycznie zawsze tragedią.

W tym wszystkim pewne wyobrażenie o podejściu do klienta w DotPay daje również oświadczenie, jakie wystosował DotPay:

Ciężko jest nam się odnieść od niestosownej zabawy internautów, z których 99% nie jest i nie było naszymi klientami… Zaistniała sytuacja przypomina pogłoski o bankrutującym banku – czyli złośliwe rozsiewanie plotek, które nie mają podstawy. Sytuacja firmy jest stabilna, wypłaty są regulowanie terminowo. Dotpay SA, jako spółka akcyjna, publikuje swoje wyniki finansowe i są one ogólnodostępne. Niedowiarków zapraszamy osobiście do naszej siedziby. Jeśli jednak nasz użytkownik twierdzi że jest inaczej, co oczywiście jest jego prawem, zgodnie z umową lub regulaminem powinien złożyć stosowną reklamację, na którą otrzyma odpowiedź. Nasze biuro obsługi klienta udziela także na bieżąco odpowiedzi na wszelkie zapytania klientów. Żadna osoba pisząca poważne zarzuty nawet nie powołała się na nadany numer reklamacji, a większość jest nam kompletnie nieznana.

Nazywanie oburzenia klientów niestosownym, zapraszanie zainteresowanych do siedziby firmy oraz tłumaczenie, że publikowanie wyników finansowanych ma jakikolwiek związek z terminowym wypłacaniem środków świadczy o tym, że firma uważa odbiorców komunikatu za ludzi niespełna rozumu (żeby nie użyć dosadniejszych określeń). Firma, która mówi przyjedź do nas, do Krakowa, to zobaczysz, że wszystko jest ok, jest co najmniej nieodpowiedzialna. W sytuacji kiedy coś „skrzypi” na linii obsługa klienta – klient, to DotPay powinien mieć odpowiednie procedury pozwalające na szybką reakcję. Odsyłanie niezadowolonego klienta do biura obsługi klienta, czy zapraszanie do siedziby spółki traktuję raczej jako kiepski żart.

Bóg wybacza, Internet nigdy!

Internet nie zapomina. Nigdy. Negatywne opinie raz pozostawione w sieci pozostaną tam na zawsze. Co wywalczył sobie DotPay dzięki temu całemu zamieszaniu:

1. Od tego wszystko się zaczęło: www.wykop.pl

2. anty-fan-page na Facebooku

3. Strona www: http://www.dontpay.pl/

4. Film na YouTube

5. Zrzuty ekranowe pierwotnej strony

Żeby nie było zbyt prosto…

Od klientów wiemy, że DotPay to nie tylko DotPay… Tu historia robi się co raz bardziej złożona. Okazuje się, że część klientów ma podpisaną umowę z firmą DotPay S.A. natomiast są też tacy, którzy jeszcze za dawanych czasów zarejestrowali się w serwisie należącym do Brytyjskiej firmy DotPay Ltd. Ci ostatni nie mają żadnej papierowej umowy i współpracują na podstawie… rejestracji w serwisie internetowym! Problemy z płatnościami najprawdopodobniej dotykają właśnie tych drugich. Natomiast nikt nie komunikował klientom czy polska spółka przejmuje (ew. w jakim zakresie) obsługę polskich klientów czy nie. Czy dostęp do danych klientów, którzy podjęli współpracę z jedną z tych firm posiadają mimo wszystko obie firmy oraz dlaczego daty wypłat w panelu udostępnianym klientom przez DotPay istotnie odbiegają od faktycznych dat wypłaty. W efekcie nikt nie wie kiedy skończą się te problemy, czym są spowodowane etc. Jeśli opóźnienia są faktycznie tak duże jak twierdzą klienci, to firma boryka się albo z kłopotem procesowym, albo ma problem z płynnością finansową. Kłopoty procesowe w takim biznesie winny być szybko wychwytywane i naprawiane. Ponadto trudno wierzyć w to, że nagle przestały działać procesy, które dotychczas działały świetnie. Czy firma ma problemy z płynnością finansową – nie wiemy.

Usiłowaliśmy się dodzwonić do rzecznika prasowego firmy poprzez Biuro Obsługi Klienta, ponieważ nigdzie na stronie nie podano kontaktu dla prasy. Niestety rzecznik był akurat zajęty, a uprzejma pani na infolinii stwierdziła, że nie dysponuje bezpośrednim numerem telefonu. Próba dodzwonienia się do żywego człowieka na infolinii, również pozwala zrozumieć irytację klientów poziomem obsługi, która zdaje się testować cierpliwość dzwoniącego.

Co może zrobić klient?

Przede wszystkim należy zapoznać się z regulaminem dostępnym na stronach DotPay.pl, w którym czytamy:

§13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

3. Jeżeli jedna ze Stron stwierdzi rażące naruszenie przez drugą Stronę postanowień niniejszej Umowy, zobowiązana jest powiadomić o tym pisemnie drugą Stronę. Po otrzymaniu takiego powiadomienia Strona podejmie niezwłocznie działania w celu usunięcia niekorzystnych następstw takiego naruszenia. W przypadku nie dojścia Stron do porozumienia w terminie 30 dni od momentu powiadomienia o takim naruszeniu, Stronie zgłaszającej naruszenie warunków Umowy przysługiwać będzie prawo wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym.

Na pewno brak wypłaty środków czy też rozpatrzenia reklamacji w terminach przewidzianych w regulaminie może zostać uznane za jego rażące naruszenie. Zwłaszcza jeśli sytuacja powtarza się wielokrotnie.

Jeśli to nie pomoże zostaje zawsze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komisja Nadzoru Finansowego (DotPay jako Agent Rozliczeniowy podlega kontroli KNF) czy pozew sądowy. Nie chcę się skupiać na analizie tych ścieżek prawnych. Zastanawiam się jak płytką wyobraźnię mają firmy, które robią tak dużo aby konsument uciekł do konkurencji i został aktywnym anty-ambasadorem marki.

Przykłady takich zachowań można by mnożyć. Zaskakujące jest to, że nasi rodzimi „marketingowcy” uczą się tylko na swoich błędach i konsekwentnie nie wyciągają lekcji z błędów popełnionych wcześniej przez konkurencję lub innych marketerów.

Przy okazji rozmaitych konferencji i szkoleń, cały czas powtarza się jak mantrę, że minął czas monologu w komunikacji. Dziś komunikacja z klientem to otwarty dialog. Dialog zakłada słuchanie i reagowanie, a nie tylko jednostronne „nadawanie” komunikatów. Jak widać nie wszyscy to zrozumieli.

dotpay facebook Paweł Lipiec serwisy społecznościowe wizerunek 2011-10-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: dotpay facebook Paweł Lipiec serwisy społecznościowe wizerunek

Sprawdź także:

a 0 zondacrypto wchodzi na Florydę. Licencja stanowa otwiera drogę do ekspansji w USA
07.11.2025 (15:09) – informacja prasowa

zondacrypto wchodzi na Florydę. Licencja stanowa otwiera drogę do ekspansji w USA

zondacrypto ogłosiło, że BB Trade Florida Inc., spółka z rodziny zondacrypto, uzyskała licencję Florida Office of …

a 0 Mastercard zwiększa obecność w Polsce. Rozwija centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku
07.11.2025 (15:07) – informacja prasowa

Mastercard zwiększa obecność w Polsce. Rozwija centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku

Mastercard uruchamia centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku. Nowozatrudnieni pracownicy będą wspierać …

a 0 Dyrektorzy oddziałów Banku BPS w nowej kampanii reklamowej
07.11.2025 (15:02) – informacja prasowa

Dyrektorzy oddziałów Banku BPS w nowej kampanii reklamowej

Bank BPS rozpoczął nową kampanię reklamową pod hasłem „Otwarci na ludzi” z udziałem dyrektorów i kierowników swoich …

a 0 PKO Leasing z wyróżnieniem „Marka Godna Zaufania” w kategorii leasing i wynajem dla firm
07.11.2025 (15:00) – informacja prasowa

PKO Leasing z wyróżnieniem „Marka Godna Zaufania” w kategorii leasing i wynajem dla firm

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że największym zaufaniem klientów branży leasingowej cieszy się PKO Leasing – …

a 0 Volkswagen Financial Services kontynuuje wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych
07.11.2025 (14:57) – informacja prasowa

Volkswagen Financial Services kontynuuje wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych

Firma nieodpłatnie użyczyła 10 samochodów wybranym jednostkom OSP. Akcja ma szerszy kontekst – obejmuje też …

a 0 White Berg TFI i ECO-Classic uruchamiają fundusz inwestujący w projekty deweloperskie
07.11.2025 (14:54) – informacja prasowa

White Berg TFI i ECO-Classic uruchamiają fundusz inwestujący w projekty deweloperskie

White Berg Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych wprowadza na rynek ECO-Classic Deweloperski Fundusz Inwestycyjny …

PRNews.pl

Zobacz również

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Doszło do wycieku danych z platformy sky-shop.pl,…

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

InPost rozpoczyna instalację paczkomatów w placówkach Banku…

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Szykuje się kolejny rebranding na Polskim rynku.…

Rób codzienne zakupy spożywcze i odbierz Apple Watch. Zasady promocji

Rób codzienne zakupy spożywcze i odbierz Apple Watch. Zasady promocji

W zamian za wydawanie 1000 zł miesięcznie…

Pierścień do płatności i nie tylko. Sprawdziłem, czy obrączka od mBanku zastąpi sportowy zegarek

Pierścień do płatności i nie tylko. Sprawdziłem, czy obrączka od mBanku zastąpi sportowy zegarek

Waży raptem kilka gram, a można za…

Who is who

Dorota Anna Wróblewska

Dorota Anna Wróblewska

Dyrektor Marketingu i Komunikacji, Risco Software Dorota…

Barbara Pijanowska-Kuras

Barbara Pijanowska-Kuras

Dyrektor Zarządzający Zintegrowaną Komunikacją Marketingową i Korporacyjną,…

Maciej Jeleński

Maciej Jeleński

Specjalista, PKO Leasing SA Jest absolwentem warszawskiej…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Maciej Zamysloski:

Ciekawi mnie, czy Ci młodzi ludzie pamiętają o odprowadzaniu podatków od inwestycji na …

wt., 9 wrz 2025 (10:32) • Revolut Money Report: młodzi Polacy wolą inwestować w akcje, niż preferowane przez starsze pokolenia nieruchomości

avatar komentującego

Sceptyczny żubr:

Nie jestem przekonany, że allegro uda się podbić zachodni rynek nawet przy wsparciu …

czw., 7 sie 2025 (02:25) • Bank Pekao wsparł Allegro w emisji 5-letnich obligacji o wartości 1 mld zł

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców