Teraz wybierając „Płacę z iPKO” przy zakupach internetowych mamy w jednym miejscu wybór dwóch form płatności: dotychczasową w serwisie transakcyjnym iPKO, jak również – i to nowość – aplikacją mobilną IKO. Wprowadzane zmiany zwiększą jednocześnie sieć akceptacji dla użytkowników IKO o nowe sklepy internetowe. Dziś transakcje dokonywane IKO w Internecie to niemal 12 proc. wszystkich operacji.
– PKO Bank Polski dostarcza swoim klientom nowoczesne rozwiązania technologiczne, dające im pełne możliwości bankowania poprzez aplikację mobilną. Chcemy też ułatwiać klientom korzystanie z usług bankowych, wśród których są zyskujące stale na popularności płatności internetowe. Teraz już nasi klienci robiący zakupy online i wybierający opcję „Płacę z iPKO” mogą wybrać jedną z dwóch metod autoryzacji: logując się w serwisie transakcyjnym lub podając kodBLIK z aplikacji IKO.
Połączenie tych dwóch możliwości w jednym miejscu zwiększa też dotychczasową sieć płatności w aplikacji mobilnej IKO w ecommerce o sklepy obsługiwane przez największych integratorów – mówi Jakub Grzechnik, dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.
Korzystając z usługi „Płacę z iPKO” można dokonać płatności za zakupy w sklepach internetowych bez potrzeby wypełniania formularza przelewu, czy wpisywania numeru karty płatniczej. Dzięki zmianie klienci Banku będą mieli w jednym miejscu, udostępnione dwie możliwości autoryzacji transakcji:
- poprzez, tak jak dotychczas, zalogowanie do serwisu i autoryzację przy użyciu kodu jednorazowego SMS, tokena iPKO lub karty kodów jednorazowych,
- drugim sposobem, wyświetlanym jednocześnie na tym samym ekranie – wpisując kod BLIK z aplikacji IKO bez konieczności logowania się do serwisu iPKO.