Faktoria, należąca do Grupy Nest Bank, odświeża swoją identyfikację wizualną. Zmienił się zarówno logotyp, jak i strona internetowa oraz pozostałe elementy marki – Jesteśmy na rynku już 5 lat, dlatego nadszedł czas na zmianę wizerunku. Nowa identyfikacja wizualna odzwierciedla osobowość i etap rozwoju, na którym obecnie się znajdujemy – mówi Jerzy Dąbrowski, Wiceprezes Zarządu Faktorii.
Nowy logotyp Faktorii jest energetyczny i zdecydowany, a jego design znacząco się wyróżnia. Dynamiczna zieleń i minimalistyczny krój fontu nawiązują do rozwiązań technologicznych, na które stawia firma. Trzy koła symbolizują płynność, skuteczność działań finansowych i rozwijanie innowacyjnych rozwiązań.
– Faktoria to połączenie elastycznego fintechu o silnych fundamentach bankowych z najlepszymi praktykami faktoringowymi. Chcemy zakomunikować rynkowi, że jesteśmy pierwszym spółką z tak szeroką paletą rozwiązań, które nie tylko przyspieszają, zabezpieczają, ale też odraczają płatności dla polskich firm – mówi Jerzy Dąbrowski, Wiceprezes Zarządu Faktorii.
– Przy tworzeniu nowego znaku Faktorii, nawiązywaliśmy do języka wizualnego Grupy Nest Bank, z której spółka się wywodzi. Font w odświeżonej wersji logotypu Faktorii jest alternatywną wersją fontu wykorzystywanego w identyfikacji banku. Drugim elementem łączącym znak Faktorii i Grupy Nest Bank jest spójna kolorystyka. W projekcie zastosowaliśmy podstawową barwę fioletu, a także dodaliśmy jego uzupełniający, nieco ciemniejszy odcień – mówi Julia Piłasewicz, Project Director w Dragon Rouge.
Energia głównego koloru Faktorii jest zamierzona. Z jednej strony zieleń symbolizuje otwartość i zaangażowanie spółki w rozwój swoich klientów. Z drugiej, fluorescencyjny odcień podkreśla digitalowy i nowoczesny charakter. Widać to szczególnie w najnowszych rozwiązaniach ofertowych Faktorii. Właściciele firm jeszcze szybciej i prościej mogą sięgać po sprawdzone rozwiązania, które pomogą wyróżnić się na rynku i zapewnić im płynność finansową.
– Dla naszych klientów jesteśmy przede wszystkim partnerem, dlatego zdecydowaliśmy się na zieleń, która kojarzy się z czymś przyjaznym, dobrą energią. W końcu w działaniach Faktorii kierujemy się przede wszystkim dobrem przedsiębiorców – dodaje Jerzy Dąbrowski.
Light Violet, Unique Violet
Odcienie fioletu nawiązują do identyfikacji wizualnej Nest Banku.
Wyróżniający się na tle pozostałych grafit wnosi równowagę. O ile żywe odcienie odwołują się do kreatywności i ciągłego rozwoju marki, ciemniejsza barwa oddaje jej silny charakter, pewność siebie i profesjonalizm. Co to oznacza w praktyce? Faktoria łączy w sobie świeże spojrzenie na branżę faktoringową z mocnym zapleczem finansowym, dzięki czemu oferuje wysoki poziom usług.
Źródło: Faktoria