PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiFortis Bank po cichu zmienił się w BNP Paribas Fortis

Fortis Bank po cichu zmienił się w BNP Paribas Fortis

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 06.10.2009 (06:08)

Fortis Bank Polska po cichu zszedł z tego świata. Teraz na rynku funkcjonuje BNP Paribas Fortis. Bank zarzeka się, że ta nazwa, to tak naprawdę nowe logo (sic!) i w rzeczywistości ma ono charakter marketingowy. Stwierdza ponownie, że formalno-prawna nazwa banku to Fortis Bank Polska SA. Naszym zdaniem wychodzi z tego maksymalny połamaniec wizerunkowy. O ile operacja fuzji Dominet Banku i Fortis Banku to był majstersztyk, tak to co się obecnie dzieje w tej instytucji, jest dla nas całkowicie niezrozumiałe.

Wszystkie działania są wprowadzane po cichu, bez żadnej komunikacji, a klientów traktuje się chyba jak idiotów. Niektórzy mogą być nieco tym wszystkim skołowani. W ciągu kwartału nagle są w trzecim z kolei banków, a za jakiś czas będą jeszcze w czwartym…

O tym, że adres strony internetowej Fortis Banku zmieni się w poniedziałek, 5 października, bank poinformował swoich klientów pocztą wewnętrzną po południu w piątek 2-go października. W ten oto sposób ktoś kto nie logował się tego dnia mógł przeżyć lekki szok, bo przecież bank wcześniej nie wspominał szerzej o planowanych zmianach, ich zakresie, a tym bardziej o terminie chyba jednak ważnej zmiany. Nagle strona banku zrobiła się zielona, pojawiło się nowe logo i nazwa, a dotychczasowy adres strony zaczął przekierowywać na coś nowego. Jeszcze śmieszniej mają byli klienci Dominetu. Wchodząc na dawną stronę, są informowani o fuzji, że razem lepiej, widzą też komunikat: „W związku z połączeniem Dominet Banku i Fortis Banku, od 1 sierpnia 2009 r. serwis internetowy połączonego banku dostępny jest pod adresem  www.fortisbank.com.pl”. Po czym trafiają na stronę BNP Paribas Fortis. To wszystko zaś pewnie i tak jest tymczasowe, bo docelowo wszystkie spółki należące do Francuzów i tak będą funkcjonować pod marką BNP Paribas.

Oczywiście całej tej operacji z formalnego punku wiedzenia nie można nic zarzucić. Większość Polaków nie rozróżnia PKO BP od Pekao SA. Gdyby zapytać się klientów tego ostatniego jakie logo ma Bank Polska Kasa Opieki, to w sumie chyba mało kto odpowiedziałby na takie pytane. Podobnie przecież jest w PKO BP, czy chociażby w BRE Banku. mBank to przecież Wydział Bankowości Elektronicznej, a MultiBank to Wydział Bankowości Detalicznej BRE Banku. Czyli wiadomo. W papierach BNP Paribas Fortis to dalej Fortis Bank Polska, działający pod nową marką. No ale właśnie z punktu widzenia klienta banku to właśnie najważniejsza informacja! Takich zmian raczej nie robi się bez zapowiedzi i z dnia na dzień  – a jeśli już to z pełną konsekwencją. A tej brakuje – poza krótką notką na stronie trudno odnaleźć wytłumaczenie co oznacza, że „BNP Paribas Fortis jest marką, pod którą Fortis Bank Polska SA oferuje swoje produkty i usługi.” Tu jednak chodzi o pieniądze klientów, o zaufanie, długoterminowe relacje. Klienci mogą mieć pytania i wątpliwości.

Na rynku mediów mieliśmy przykład podobnego połączenia – Dziennika i Gazety Prawnej. Teraz jest Dziennik Gazeta Prawna. Nowy twór – ten kioskowy, jest hybrydą, ale jednak czytelnicy byli informowani o zmianach – mimo, że zaszły one bardzo, bardzo szybko. Inny przykład – przejęcie przez Alior Bank klientów HSBC Credit. I tutaj było mało czasu, ale banki jakoś to przeprowadziły, szeroko poinformowały w mediach – widać było, że się przyszykowały, szybko kontaktując się z klientami. Tutaj mamy wrażenie totalnego spontantu, niedopowiedzeń, aury tajemniczości.

Najciekawsze jest jednak coś innego. Oto bowiem Fortis planuje dużą akcję rebrandingową. Od początku listopada będzie kampania reklamowa w mediach, która będzie wspierana przez komunikację w witrynach placówek. Najpierw ma być branding marki BNP Paribas Fortis, a potem ruszy komunikacja produktowa. W ciągu dwóch lat zniknie drugi człon nowej nazwy – czyli ostatecznie umrze marka Fortis. Dlatego obecny i niezrozumiały ruch nas dziwi – bo cała kampania ma kosztować kilkanaście milionów złotych.

Tej niekonsekwencji było więcej – jedna placówka testowo zamieniona na BNP Paribas Fortis przy łączeniu Dominetu z Fortisem. Potem nowe logo na korespondencji z klientami. Teraz nagle i bez zapowiedzi zmiana nazwy. Czy bank liczy się klientami? Chyba nie – mając konto i w dawnym Dominecie i w Fortisie, żadnych informacji na temat tak drastycznych zmian wcześniej nie dostawaliśmy. A to jednak ogromne zmiany.

Klient dopiero co przeżył połączenie, a bank zafundował mu sytuację, w której przez weekend zmienia się nie do poznania. Oczywiście tak można, rozumiemy pośpiech, ale po tak perfekcyjnie zaplanowanej operacji fuzji, obecne działania wyglądają na bardzo mało profesjonalne i chyba zasługują na wpis do historii polskiej bankowości – ale jako niechlubny przykład lekceważenia klientów, mediów, a po części i pracowników (ciekawe, czy oni chociaż wszystko wiedzą?). Generalnie – w krainie nadszarpniętego zaufania, gdzie Fortis mocno dostał rykoszetem światowego kryzysu, wdrożenie bardzo głębokich zmian, o których dopiero będzie się klientów informowało za jakiś czas, to dla nas rzecz dziwaczna. Co ciekawe dotyczy to zarówno dawnych klientów Dominet Banku (ok, to rynek masowy), ale również Fortis Banku (a o tych zdawałoby się, bank powinien bardziej zadbać).

Nie wiemy, czemu wszystko dzieje się tak szybko i na wariackich papierach. Być może są jakieś wewnętrzne terminy i nakaz centrali we Francji. W takim przypadku nie ma wyboru i trzeba wdrażać nawet takie dość karkołomne zmiany i jeszcze firmować to własnym nazwiskiem. Pytanie jest bowiem zasadnicze – czy z obecną zmianą nie można było poczekać do listopada? Wówczas zrobić konferencję prasową, wytłumaczyć przyczyny zmiany, poinformować o kampanii promocyjnej? Czy nie lepiej było teraz poinformować o zmianach klientów na wyciągach – z odpowiednim wyprzedzeniem? Tak jak to robi od dłuższego czasu chociażby BPH i GE Money Bank? Dla nas to ogromna zagadka. Oceniamy jednak te działania bardzo negatywnie. Mamy przynajmniej nadzieję, że chociaż sama kampania i późniejszy proces będzie zrobiony z jakością, którą wydawało się nam, że można oczekiwać cały czas, a nie jednorazowo… Chociaż i tak się będziemy dziwić, że BNP Paribas tak chce zaistnieć na polskim rynku. Albo to wyraz buty, albo brak profesjonalizmu. O to drugi nie podejrzewamy, a zatem…

Źródło: PR News

bph dominet fortis ge 2009-10-06
Michał Macierzyński
Tagi: bph dominet fortis ge

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców