PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeFrontem do klienta

Frontem do klienta

Informacje 14.08.2007 (06:00)

Pierw­szą li­nię fron­tu we wszyst­kich fir­mach sta­no­wią pra­cow­ni­cy, któ­rzy ma­ją do czy­nie­nia z klien­ta­mi. Co praw­da no­wo­cze­sna pierw­sza li­nia już jest nie­co in­na, bo w e­-com­mer­ce przy­sło­wio­wa pa­nien­ka z okien­ka mo­że sie­dzieć przy sta­no­wi­sku od­da­lo­nym o set­ki, a na­wet ty­sią­ce ki­lo­me­trów, to i tak cel po­zo­sta­je ten sam: za­do­wo­lić klien­ta. Ta­ki jest cel biz­ne­so­wy ban­ku, na­to­miast ce­lem in­for­ma­ty­ków jest za­sto­so­wa­nie ta­kich roz­wią­zań i sys­te­mów, aby wspo­ma­ga­ły one wła­śnie pra­cow­ni­ków ban­ko­we­go „front of­fi­ce’u” ob­słu­gu­ją­cych klien­tów, któ­rzy po­ja­wi­li się w od­dzia­le al­bo skon­tak­to­wa­li się te­le­fo­nicz­nie lub na­wią­za­li kon­takt w ja­ki­kol­wiek in­ny spo­sób (na przy­kład przez in­ter­net). Naj­now­sze tech­no­lo­gie znacz­nie uła­twia­ją ob­słu­gę klien­tów, ale ko­rzy­ści z te­go osią­ga­ją tyl­ko te fir­my, któ­re po­tra­fią od­po­wied­nio wy­ko­rzy­stać moż­li­wo­ści tech­nicz­ne.

Rze­czy­wi­stość po­ka­zu­je, że na­wet dys­po­nu­jąc naj­now­szy­mi roz­wią­za­nia­mi nie za­wsze moż­na z nich ko­rzy­stać. W ban­ko­wo­ści i fi­nan­sach elek­tro­ni­ka (ale nie tyl­ko w tej bran­ży) jest wy­ko­rzy­sty­wa­na w spo­sób bar­dzo nie­rów­no­mier­ny. O ile in­te­gra­cja plat­form elek­tro­nicz­nych nie sta­no­wi więk­sze­go pro­ble­mu i dzię­ki te­mu moż­na do­syć ła­two ko­rzy­stać z róż­nych ka­na­łów sprze­da­ży, to sto­so­wa­nie pod­pi­su elek­tro­nicz­ne­go nie jest jesz­cze po­wszech­ne i dla­te­go iden­ty­fi­ka­cja klien­ta w śro­do­wi­sku elek­tro­nicz­nym cho­ciaż od­by­wa się bar­dzo po­dob­nie, to jed­nak róż­nie. O ile elek­tro­nicz­ne sys­te­my sprze­da­ży są do sie­bie bar­dzo po­dob­ne, to już uwie­rzy­tel­nie­nie trans­ak­cji w śro­do­wi­sku elek­tro­nicz­nym, któ­re ma gwa­ran­to­wać bez­pie­czeń­stwo trans­ak­cji, nie od­by­wa się w ten sam spo­sób w róż­nych ban­kach, co w oczy­wi­sty spo­sób kom­pli­ku­je ży­cie klien­tom.

Współ­cze­śnie zdo­by­wa­nie no­wych klien­tów wy­ma­ga znacz­nie lep­sze­go przy­go­to­wa­nia ofer­ty niż daw­niej, a więk­sze szan­se na suk­ces ma­ją han­dlow­cy ofe­ru­ją­cy pro­duk­ty „pro­fi­lo­wa­ne” i ban­ki utrzy­mu­ją­ce kon­takt z klien­tem. Sprze­daż (oczy­wi­ście „wie­lo­ka­na­ło­wą”) wspie­ra­ją ban­ko­we por­ta­le ja­ko ele­ment ko­mu­ni­ka­cji ze­wnętrz­nej, elek­tro­nicz­ne ga­ze­ty i agen­ci z Call Cen­ter. Sztu­ka wy­ko­rzy­sta­nia tych moż­li­wo­ści po­le­ga na pod­su­nię­ciu ofer­ty w naj­lep­szym mo­men­cie, w ta­ki spo­sób, aby klient nie tyl­ko sko­rzy­stał z niej, ale jesz­cze do te­go był prze­ko­na­ny o naj­lep­szym wy­bo­rze i nad­zwy­czaj­nym in­dy­wi­du­al­nym po­trak­to­wa­niu. Ja­kość ob­słu­gi klien­ta sta­ła się wy­znacz­ni­kiem no­wo­cze­sno­ści ban­ku. Do­ty­czy to za­rów­no ban­ko­wo­ści kor­po­ra­cyj­nej, jak i de­ta­licz­nej z pri­va­te ban­kin­giem włącz­nie.

Po­czą­tek trans­for­ma­cji

Fraun­ho­fer In­sti­tu­te i IBM In­sti­tu­te for Bu­si­ness Va­lue prze­pro­wa­dzi­ły ba­da­nia w ob­sza­rze ban­ko­wo­ści, w któ­rym ob­ser­wu­je­my naj­więk­sze zmia­ny, czy­li w ob­słu­dze „klien­ta ban­ko­wo­ści de­ta­licz­nej”. Wzrost kon­ku­ren­cyj­no­ści rów­nież w Pol­sce pro­wa­dzi m.in. do trans­for­ma­cji od­dzia­łów ban­ko­wych w no­wo­cze­sne cen­tra ob­słu­gi klien­ta, któ­re mu­szą spro­stać co­raz więk­szym po­trze­bom. W tym wy­ma­ga­niom szyb­kiej i spraw­nej ob­słu­gi przy sprze­da­ży pro­duk­tów i usług ma­so­wych. Jed­no­cze­śnie klien­ci szu­ka­ją co­raz bar­dziej ni­szo­wych i wy­spe­cja­li­zo­wa­nych usług ban­ko­wych. Dla­te­go bar­dzo przy­dat­ne są in­no­wa­cyj­ne tech­no­lo­gie, po­zwa­la­ją­ce na skró­ce­nie cza­su wpro­wa­dze­nia no­wych pro­duk­tów na ry­nek oraz spraw­ną ob­słu­gę klien­ta z wy­ko­rzy­sta­niem wszyst­kich ka­na­łów sprze­da­ży. Ta­kie moż­li­wo­ści są, a ko­rzy­ści moż­na zmie­rzyć.

Roz­wią­za­niem, na któ­re m.in. war­to zwró­cić uwa­gę jest Front Of­fi­ce fir­my Chor­diant wy­ko­rzy­sty­wa­ne przez ta­kie ban­ki, jak Lloyds, Barc­lays, Ci­ti­gro­up i Deut­sche Bank (w od­dzia­łach Q110 DB w Niem­czech). W Pol­sce je­den z ban­ków rów­nież je wdro­żył wy­ko­rzy­stu­jąc m.in. do in­te­gra­cji sys­te­mów i za­stą­pie­nia róż­nych apli­ka­cji do ob­słu­gi klien­ta w od­dzia­łach oraz Call Cen­ter. Roz­wią­za­nie wdro­żo­no w opar­ciu o kon­cep­cję SOA (Se­rvi­ce Orien­ted Ar­chi­tec­tu­re), z któ­rej głów­ną ko­rzy­ścią jest skró­ce­nie cza­su wpro­wa­dza­nia no­wych pro­duk­tów na ry­nek. Klient od­dzia­łu ban­ku Q110 pod­czas wi­zy­ty w no­wo­cze­śnie za­pro­jek­to­wa­nej pla­ców­ce mo­że ko­rzy­stać nie tyl­ko z no­wo­cze­snych tech­no­lo­gii ban­ko­wych (np. in­te­rak­tyw­ne ban­ko­ma­ty, kio­ski) oraz mieć do­stęp do in­no­wa­cyj­nych pro­duk­tów (m.in. kon­to w pu­deł­ku), ale rów­nież mo­że zwie­dzić ga­le­rię, a na­wet zjeść lunch w ban­ko­wej re­stau­ra­cji.

To nie scien­ce fic­tion a ban­ko­wa rze­czy­wi­stość po­twier­dza­ją­ca wnio­ski z ba­dań IBM In­sti­tu­te for Bu­si­ness Va­lue, we­dług któ­rych mo­del ban­ko­wo­ści XXI wie­ku bę­dzie róż­nił się od te­go, któ­ry zna­li­śmy jesz­cze 10 lat te­mu, kie­dy więk­szość klien­tów wy­bie­ra­ła ofer­tę stan­dar­do­wą, uni­wer­sal­ną, skie­ro­wa­ną do sze­ro­kie­go gro­na od­bior­ców. Ban­ki nie­wie­lu klien­tom mo­gły za­pro­po­no­wać spe­cja­li­zo­wa­ne roz­wią­za­nia, a pro­duk­ty ma­so­we by­ły ko­ja­rzo­ne z niż­szą ja­ko­ścią. Wiek XXI zmie­ni spek­trum pro­duk­tów ofe­ro­wa­nych przez ban­ki. Po­wszech­nie już do­stęp­ne no­we tech­no­lo­gie bu­dzą do­sta­tecz­ne za­ufa­nie, aby wy­ko­rzy­sty­wać je do pro­stych i ta­nich usług ofe­ro­wa­nych ma­so­wo. Jed­no­cze­śnie wie­lu klien­tów do­strze­ga war­tość w ofer­cie spe­cja­li­zo­wa­nej, uszy­tej na mia­rę, naj­czę­ściej opar­tej na pro­fe­sjo­nal­nych usłu­gach do­rad­czych.

Dyk­tat klien­tów

Ra­port „Ban­ko­wość 2015” przy­go­to­wa­ny przez IBM In­sti­tu­te for Bu­si­ness Va­lue po­twier­dza, że klien­ci ban­ków de­ta­licz­nych za­czy­na­ją dyk­to­wać wa­run­ki i zmie­nia­ją re­gu­ły gry. Wie­lu z nich ko­rzy­sta z in­ter­ne­tu, gdzie nie tyl­ko po­zy­sku­ją nie­zbęd­ną wie­dzę, ale też co­raz czę­ściej ko­rzy­sta­ją z usług fi­nan­so­wych ofe­ro­wa­nych tą dro­gą. In­ter­net, da­ją­cy wiel­kie udo­god­nie­nie, jest tak­że wiel­kim wy­zwa­niem. Pa­ra­dok­sal­nie więc – w do­bie in­ter­ne­tu – pla­ców­ka ban­ku na­bie­ra wiel­kie­go zna­cze­nia, a jesz­cze kil­ka lat te­mu uwa­ża­no, że od­dzia­ły ban­ko­we prze­sta­ną mieć ra­cję by­tu. To fakt, że klient od­wie­dza od­dział co­raz rza­dziej, ale wła­śnie dla­te­go każ­de je­go po­ja­wie­nie się w od­dzia­le to uni­kal­na szan­sa na bez­po­śred­ni kon­takt, a za­ra­zem naj­ła­twiej­sza dro­ga do sprze­da­ży. Jak więc po­win­na wy­glą­dać pla­ców­ka ban­ko­wa? To od­po­wiedź na mia­rę stra­te­gii trans­for­ma­cji od­dzia­łów.

We­dług da­nych Biu­ra Ana­li­tycz­ne­go DiS za­trud­nie­nie w od­dzia­łach ban­ko­wych w Pol­sce zmniej­szy­ło się z 23 osób w 2001 r. do pra­wie 21 osób w ro­ku 2005, a w 6 ban­kach z gru­py 40 naj­więk­szych nie prze­kra­cza ono 10 osób. W Pol­sce jest to zja­wi­sko no­we i łą­czy się je z co­raz więk­szą po­pu­lar­no­ścią ban­ko­wo­ści elek­tro­nicz­nej i z tym, że in­for­ma­cji o usłu­gach ban­ko­wych klien­ci naj­czę­ściej po­szu­ku­ją w in­ter­ne­cie. Ban­ki po­win­ny więc za­dbać o to, aby klient otrzy­mał in­for­ma­cję o usłu­gach dro­gą elek­tro­nicz­ną, gdyż Po­la­cy bar­dzo lu­bią róż­ne­go ro­dza­ju ga­dże­ty i bę­dzie to dla nich znacz­nie atrak­cyj­niej­sza for­ma. Co­raz czę­ściej w ban­kach za­trud­nia się han­dlow­ców. Do­mi­nu­je no­wy trend, ma­ją­cy na ce­lu od­chu­dze­nie pla­có­wek z pra­cow­ni­ków. Jak więc zo­sta­nie roz­wią­za­ny pro­blem ob­słu­gi o ja­kiej mó­wi ra­port „Ban­ko­wość 2015”?

Wzrost za­sto­so­wań ka­na­łów elek­tro­nicz­nych nie wy­eli­mi­no­wał za­po­trze­bo­wa­nia na per­so­nal­ny kon­takt z do­rad­cą, któ­re­go jak wi­dać nie za­stą­pią na­wet naj­lep­sze na­rzę­dzia elek­tro­nicz­ne. Co jed­no­cze­śnie nie wy­klu­cza zna­cze­nia ka­na­łów elek­tro­nicz­nych, w któ­rych roz­róż­nia się trzy gru­py klien­tów: tzw. oso­by de­le­gu­ją­ce o bar­dzo nie­wiel­kiej wie­dzy na te­mat fi­nan­sów, a po­sia­da­ją­ce do­rad­ców, oso­by za­twier­dza­ją­ce, któ­re chcą być ak­tyw­ne i po­sia­da­ją wyż­szy po­ziom wie­dzy oraz klien­tów sa­mo­dziel­nych o du­żej wie­dzy fi­nan­so­wej. War­to zwró­cić uwa­gę na wy­ni­ki ba­dań prze­pro­wa­dzo­nych w pri­va­te ban­kin­gu, z któ­rych wy­ni­ka, że w kon­tak­cie z ban­kiem pre­fe­ro­wa­ne są te­le­fon i pocz­ta elek­tro­nicz­na, przy czym wi­dać nie­chęć do e­-ma­ili. Te­le­fon po­zo­sta­je więc wciąż naj­waż­niej­szym ka­na­łem ko­mu­ni­ka­cji jako bli­ski sub­sty­tu­t spo­tka­nia bez­po­śred­nie­go.

Świa­do­me ha­mo­wa­nie

Obec­nie na­wet w pri­va­te ban­kin­gu jest tak, że je­den do­rad­ca przy­pa­da sta­ty­stycz­nie na 80 osób. Ponadto pol­skich klien­tów ce­chu­je nie­uświa­do­mio­na po­trze­ba i nie­do­sta­tecz­na wie­dza, któ­rej nie za­wsze po­szu­ku­ją. Ban­ki na­to­miast po­peł­nia­ją cią­gle ten sam błąd na­wią­zu­jąc kon­takt z klien­tem tyl­ko „od trans­ak­cji do trans­ak­cji”, są pa­syw­ne i mi­ni­ma­li­stycz­ne – nie wy­cho­dzą do klien­tów. In­ter­net wcho­dzi na sta­łe do użyt­ku, a 20 proc. lu­dzi uwa­ża, że ban­ki speł­nia­ją ich ocze­ki­wa­nia.

Klien­tom po­zor­nie wy­star­cza to co ofe­ru­ją im ban­ki, ale być mo­że jest to wła­śnie ten syn­drom nie­uświa­do­mio­nych po­trzeb, o któ­rych jed­nak ban­kow­cy wie­dzą. Zda­ją so­bie też spra­wę, że bez roz­wo­ju in­fra­struk­tu­ry te­le­in­for­ma­tycz­nej in­sty­tu­cji fi­nan­so­wych, nie­moż­li­wy był­by – jak stwier­dzo­no – dy­na­micz­ny roz­wój in­ży­nie­rii fi­nan­so­wej i in­ten­syw­nie po­stę­pu­ją­cej glo­ba­li­za­cji go­spo­dar­ki. Tech­no­lo­gia zo­sta­ła stwo­rzo­na po to, aby uła­twić nam ży­cie ze wzglę­du na na­sze le­ni­stwo – ale to już po­wie­dział dr Re­mi­giusz Ka­szub­ski na XIV Fo­rum Ban­ko­wo­ści Elek­tro­nicz­nej, zwra­ca­jąc też uwa­gę, że w na­szym usta­wo­daw­stwie de­fi­ni­cja do­ku­men­tu elek­tro­nicz­ne­go jest tak skom­pli­ko­wa­na, że ha­mu­je roz­wój ban­ko­wo­ści elek­tro­nicz­nej, któ­ry po­wi­nien być jed­nym z prio­ry­te­tów w bu­do­wie jed­no­li­te­go ryn­ku usług fi­nan­so­wych.

gazeta bankowa 2007-08-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: gazeta bankowa

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców