Comarch zakończył w Fortis Banku prace nad dostosowaniem platformy Comarch Internet Banking (określanej nazwami handlowymi Pl@net i BiznesPl@net) do potrzeb wynikających z fuzji Fortis z Dominet Bankiem.
W związku z fuzją niezbędne stało się połączenie systemów informatycznych obu banków. Ważnym etapem procesu integracji operacyjnej była migracja użytkowników systemu bankowości internetowej e-Dominet do systemu Pl@net. Comarch nie tylko dokonał migracji, ale też rozszerzył zakres funkcjonalny platformy bankowości internetowej w Fortis Banku.
– Przygotowania do fuzji polegały z jednej strony na wykonaniu migracji użytkowników bankowości internetowej Dominet Banku do systemu Pl@net, z drugiej zaś na zaprojektowaniu i uruchomieniu nowej platformy sprzętowej, koniecznej do obsługi większej liczby klientów. W wyniku rozbudowy powstała nowoczesna platforma sprzętowa z rozłożonym geograficznie klastrem zapewniającym wydajność, wysoką dostępność i niezawodność systemu. W warstwie bazy danych wykorzystano mechanizmy Oracle RAC oraz Oracle Active Data Guard – mówi Tomasz Zakrzewski, Starszy Konsultant Comarch SA.
Prace nad migracją i rozszerzeniem platformy przebiegały zgodnie z harmonogramem i zakończyły się sukcesem. Od początku sierpnia obsługa klientów bankowości internetowej Fortis Banku prowadzona jest na nowej platformie sprzętowej. Obecnie 40 tysięcy byłych klientów e-Dominet może korzystać z jednego z najbardziej zaawansowanych i przyjaznych dla użytkowników systemów bankowości internetowej – Pl@net i BiznesPl@net.
Platforma Comarch Internet Banking w Fortis Banku została wyróżniona w organizowanym przez Gazetę Bankową konkursie „Lider informatyki instytucji finansowych” w kategorii „Bankowość elektroniczna i e-finanse”.
Źródło: Comarch