Nadchodzący rok będzie dużym wyzwaniem dla Gazety Bankowej, która od 1 stycznia zmienia cykl produkcji i przekształca się w miesięcznik – już 28 grudnia br. na rynku ukaże się pierwszy numer.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom czytelników i zagospodarowując niszę rynkową wśród specjalistycznych, branżowych tytułów związanych z bankowością i finansami, od kilku miesięcy zespół Gazety Bankowej pracował nad stworzeniem dwóch nowych marek – Portalu Finansowego GB.pl i miesięcznika „Gazeta Bankowa”. Portal ma trafić do szerokiego grona osób zainteresowanych profesjonalnie i hobbistycznie ekonomią. Miesięcznik będzie prestiżowym, eleganckim, ekskluzywnym źródłem wiedzy o finansach dla profesjonalistów.
Pierwszy, styczniowy numer miesięcznika dotrze do czytelników już 28 grudnia. Jego treść to głównie obszerne raporty, analizy, wywiady i rankingi. Tytuł będzie cechował się fachowością, wysoce specjalistyczną wiedzą, spójnością i konsekwencją w tematyce, a wszystko to w nowoczesnej formie.
Miesięcznik będzie liczył 130 stron i składał się z następujących działów:
- Lider
- Listy do redakcji
- Osobowość
- Idee
- Liczby
- Paragraf
- Świat
- Strategie
- Człowiek
- Recenzja
- Felieton
- Raport
W pierwszym numerze czytelnicy znajdą m.in.: obszerny wywiad z Janem Czekajem, członkiem właśnie kończącej kadencję Rady Polityki Pieniężnej, raport na temat poszerzania strefy euro, prognozy na 2010 rok, analizę niemieckiego rynku bankowego i pierwszy wywiad na temat finansów z popularną aktorką, Beatą Tyszkiewicz.
Działania związane z marketingiem wizerunkowym nowego miesięcznika – kampanie banerowe, prasowe, mailingi, katalogi prasowe, patronaty medialne – potrwają zgodnie ze strategią marki przez cały 2010 rok. Obecnie cykl planu marketingowego wchodzi w kluczowy moment, czyli wprowadzenie tytułu na rynek. Dystrybucja pozostaje bez zmian – za pośrednictwem spółek kolporterskich, salonów Empik i w prenumeracie.
Cena miesięcznika: 29 zł. Format: ok. 220x 290 mm. Papier: kreda mat nieprzeźroczysty. Gramatura: min. 100. Okładka ok. 200 (wysokiej jakości zdjęcie – bohatera wywiadu miesiąca). Layout: nowoczesny, elegancki, minimalistyczny z elementami dynamicznymi, winieta dotychczasowa.
Mając na uwadze szerokie spektrum czytelników Gazeta Bankowa stworzyła również Portal Finansowy GB.pl, który oferuje kompetentne, aktualne i wszechstronne informacje ekonomiczne. Portal daje też możliwość tworzenia internetowej społeczności osób zainteresowanych ekonomią.
Połączenie dwóch form przekazu sprawia, iż zespół Gazety Bankowej może dostarczać swoim czytelnikom bardziej aktualne informacje – i dużo więcej – niż na łamach tygodnika, które są lepiej przystosowane do potrzeb, z jednej strony profesjonalistów, a z drugiej – osób interesujących się ekonomią w życiu codziennym.
Źródło: Gazeta Bankowa