Dobre relacje inwestorskie potrafią czynić cuda. Wie to chociażby BRE Bank, który chwali się najwyższymi notowaniami swoich akcji w historii. Jednak za największego mistrza investor relations należy uznać Getin Holding. I rzeczywiście – jak na razie, co Czarnecki sobie założy i obieca inwestorom, to wychodzi.Przed nim jednak znacznie trudniejsze zadanie – ekspansja na Wschód. A Getin Holding i Getin Bank wciąż pozostaje bez rzecznika. Wiadomo już jednak, że we wrześniu za marketing i PR holdingu będzie odpowiadał Artur Wiza, były szef marketingu HP Polska. Jak widać, dr Czarnecki zna wartość kapitału ludzkiego.
Podobnie jest w Noble Banku, gdzie od niedawna pracuje Wojciech Pysiewicz, były dyrektor departamentu marketingu i PR Warszawskiej Grupy Inwestycyjnej. Jak mówi się w branży, to doskonały ruch ze strony Nobla, bo Pysiewicz jest wyjątkowo skutecznym marketingowcem. W Noblu ma się zajmować m.in. różnego rodzaju eventami, a także wzmocnić część ekspercką banku (Pysiewicz to jeden z lepszych specjalistów w Polsce od sponsoringu sportowego). Nie jest tajemnicą, że Noble poszukuje teraz znanych analityków, którzy pozwolą zbudować ekspercki wizerunek tej instytucji.
Podobny ruch planuje Expander, który także ma chrapkę na jakiegoś „killera”. W tym przypadku wszystkich przebił Xelion, który przejął z WGI byłego rzecznika i jednego z lepiej znanych i aktywnych analityków – Piotra Kuczyńskiego. Okazuje się jednak, że taka medialna aktywność to obecnie całkiem droga inwestycja. Na rynku jest deficyt dobrych marketingowców i analityków z branży finansowej. Wszystko przez ciśnienie ze strony powstających jak grzyby po deszczu firm doradczych – żeby tutaj wspomnieć chociażby Money Expert. To w końcu doskonały sposób na szersze zaistnienie na rynku. Efekty ich pracy jednak widać. Money Expert z niczego stał się (przynajmniej w mediach, bo nie patrzymy jeszcze na wyniki), równym partnerem dla Expandera, czy Opena.