PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościGetin Noble Bank zmienia swoje DNA

Getin Noble Bank zmienia swoje DNA

Wiadomości 05.03.2013 (12:34)

5 marca 2013 roku Zarząd Getin Noble Bank ogłosił nową strategię biznesową na lata

2013 – 2015. Zakłada ona, że po wypracowaniu bardzo wysokiej pozycji w sektorze bankowym celem strategicznym będzie osiągnięcie wysokiej efektywności działania.

Bank do swoich dotychczasowych kompetencji zamierza dołączyć budowę silnych i stabilnych relacji z Klientami w oparciu o najwyższe standardy w zakresie obsługi, konstrukcji produktów oraz sposobów ich dystrybucji. Celem nowej Strategii jest znacząca poprawa efektywności, obniżenie kosztów finansowania oraz zwiększenie powtarzalności przychodów. Do końca 2015 roku Bank planuje obsługiwać milion aktywnych rachunków bankowych.

W ciągu zaledwie 8 lat od powstania Getin Noble Bank stał się jednym z największych podmiotów w polskim sektorze bankowym. W tym czasie, tempo rozwoju Banku było co najmniej dwa razy większe niż rynku. Od 2009 roku jego suma bilansowa rosła średnio ok. 20% w ciągu roku, a kapitały własne zwiększały się średniorocznie o 18%. Bank znalazł się wśród liderów rynku kredytów samochodowych, hipotecznych oraz private bankingu. Getin Noble Bank działał również aktywnie na rynku fuzji i przejęć. Sukcesy te były możliwe m.in. dzięki dynamicznemu rozwojowi sieci sprzedaży, innowacyjności i przedsiębiorczości, wysokiej efektywności kosztowej oraz zdolności do szybkiego reagowania na zmiany.

Realizowana z sukcesem od fuzji Getin Banku i Noble Banku w 2010 roku strategia zakładała utrzymanie wysokiej dynamiki rozwoju oraz budowę silnej bazy kapitałowej. Na koniec 2012 roku Getin Noble Bank obsługiwał ponad 2,2 mln Klientów, a jego suma bilansowa wynosiła ponad 58,8 mld PLN.

„Chcemy wykorzystać ogromy potencjał innowacyjności i przedsiębiorczości Grupy Getin Noble
w celu rozwoju bankowości opartej na silnych i stabilnych relacjach z Klientami. W najbliższych latach będziemy dążyć do zwiększenia efektywności biznesowej oraz budowy stałej i powtarzalnej bazy przychodowej. Chcemy oferować produkty proste, zrozumiałe i dostosowane do wzrastających oczekiwań Polaków”
– powiedział Krzysztof Rosiński, Prezes Zarządu Getin Noble Bank. „Do końca 2015 roku chcemy obsługiwać milion aktywnych rachunków. Aby to było możliwe, musimy dla naszych Klientów stać się bankiem pierwszego wyboru. Klientom, Pracownikom i Akcjonariuszom obiecujemy Getin UP!”– dodaje.

Zmiana DNA Banku

Priorytetem Banku jest budowa silnych i stabilnych relacji z Klientami, w oparciu o najwyższą jakość obsługi oraz atrakcyjne i dopasowane do ich potrzeb produkty i usługi bankowe. Bank zamierza przejść od oferowania pojedynczych produktów tworzonych przez wyspecjalizowane „fabryki produktowe” do kompleksowej obsługi finansów swoich Klientów.

Dla Klientów Strategia Getin UP to:

  • oparta o innowacje technologiczne oferta rachunku bankowego,

  • proste i zrozumiałe produkty i usługi,

  • nowoczesna sieć oddziałów,

  • wyższej klasy obsługa,

  • przyjazne i profesjonalne Contact Center,

  • doradcy bankowi wynagradzani za jakość obsługi.

Zwiększenie efektywności

Nowa Strategia zakłada wykorzystanie obecnego potencjału biznesowego grupy i dostosowanie modelu biznesowego do nowych wyzwań rynkowych. Getin UP to zastąpienie dynamiki wzrostu wysoką efektywnością działania. W nadchodzących latach Bank planuje położyć większy nacisk na oferowanie obecnym, ponad dwóm milionom Klientów, nowoczesnych produktów bankowych. Znaczącej poprawie ulegnie również poziom obsługi posprzedażowej. W celu dalszego zwiększenia atrakcyjności oferty oraz zapewnienia wysokiej jakości obsługi Bank zamierza kontynuować skok technologiczny rozpoczęty w grudniu 2012 roku wdrożeniem rachunku Getin UP. Dalszej zmianie ulegać będzie również mix kredytowy w strukturze bilansu banku. Znajdzie się w nim więcej kredytów konsumenckich oraz firmowych o krótkim okresie zapadalności. Zamierzeniem Banku jest znaczące zwiększenie przychodów przy ograniczonym wzroście sumy bilansowej.

Stabilne i powtarzalne przychody

Celem nowej Strategii jest zwiększenie wyniku odsetkowego, spadek odpisów, budowa stałej i powtarzalnej bazy przychodowej oraz poprawa wizerunku Banku. „Nie podajemy prognoz, ale ambicją Zarządu jest osiągnięcie 1 mld zł zysku skonsolidowanego w wyniku pełnej realizacji Strategii Getin UP.” – powiedział Krzysztof Rosiński. „Nadal chcemy wykorzystywać nadążające się okazje do akwizycji instytucji finansowych w celu dalszego wzmocnienia pozycji Banku w strategicznych segmentach rynku” – dodaje.

2013-03-05
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców